Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Temperatura silnika 2.0D
blackyR:
--- Cytat: Innowierca w Styczeń 07, 2011, 23:20:07 pm ---Temperatura silnika jest bardzo ważna dla bezpieczeństwa całego auta. Jest określona wartość robocza, w której silnik działa prawidłowo i każde odstępstwo czy w górę czy w dół jest niedopuszczalne. Samochód na 100% spala więcej paliwa gdy jest niedogrzany, poza tym olej nie ma odpowiedniej temperatury, czyli gorsze jest też smarowanie. Polecam przysłonięcie ponad połowy chłodnicy w zimne dni - wtedy wszystko jest OK ( o ile jakiekolwiek przysłanianie chłodnicy powinno być "OK").
--- Koniec cytatu ---
Twoje ostatnie zdanie jest naprawdę OK
Sonix:
U mnie jest dokładnie to samo co wyżej koledzy opisują.
Nie miałem wcześniej za bardzo styczności z Dieslem, więc przy tych objawach chciałem od razu brać się za termostat.. puki nie przeczytałem tego tematu. (na szczęście, bo nie chce mi się dłubać w silniku :) )
Po paru km juz grzeje cieplutkie powietrze, i nic niepokojącego nie ma w pracy silnika, żadnych 'wycieków' z wydechu.
Jutro przysłonie kawałek chodnicy tekturka, zobaczymy czy to cos pomoże.
melon:
Witajcie!
U mnie w X-type jest podobnie. Wskazówka ledwo się przemieszcza.
Żadnych niepokojących objawów nie dostrzegłem - ani podwyższonego spalania jako ze silnik nie dogrzany lub spadku mocy.
W środku ciepło wiec na moje problemu nie ma.
;)
Pytaczkrk:
Po 15 min nawet na mrozie w zdrowym kocie temperatura powinna osiągać ok 89 stopni. Czyli wskaźnik 1mm albo 2 przed godziną 12astą.
Macie uwalone, albo na skraju wyczerpania termostaty, i po prostu się nie zamykają do końca.
Najczęściej rozchodzi się o 2 mały termostat, od niego polecam zacząć sprawdzanie. Wyciągnąć, zagotować, otworzy się to dmuchnąć, przepuszcza ok, odczekać aż ostygnie, spróbować dmuchnąć, jak przepuszcza to znaczy że do wymiany.
Koszt tej części w serwisie Forda to 90zł (nigdzie indziej nie ma), wymiana nie jest trudna. Nie potrafię opisać jak to się robi, ponieważ nie znam nazw części, wiem że trzeba odkręcić filtr powietrza, i to metalowe na czym jest osadzony .. Ja znalazłem tą procedurę na angielskim forum.
http://www.jaguarforum.co.uk/viewtopic.php?f=14&t=28568&start=15#p285409 może się komuś przyda.
Wcześniej silnik grzał się całą wieczność, a jak się tylko puściło nogę z gazu, temperatura spadała na niebieskie pole w oczach. Teraz trzyma optymalną książkową temperaturę pracy, spalanie spadło, nie falują obroty i inne drobne przypadłości zniknęły.
Na początku myślałem że jest problem z dużym termostatem, jednak nie pomyślałem żeby go sprawdzić w gotującej wodzie, tym oto sposobem mam 2 sprawne duże termostaty :)
To bzdura z tymi tekturami ..
Sonix:
Ktos to moze jeszcze potwierdzic?
Bo nie chce mi sie wierzyc ze 10 jaguarów z tego tematu ma ten sam problem
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej