Autor Wątek: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?  (Przeczytany 11617 razy)

inkk

  • Gość
szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« dnia: Kwiecień 07, 2015, 17:51:06 pm »
Witajcie, mam spory problem ze swoim Jaguarem 2002 2,5l v6 LPG. Od początku instalacja gazowa nie działała zbyt dobrze, nie mam powrotu zrobionego ani emulatora, były skoki mocy i przy zmianie na benzynę czasem obroty spadały na tyle że silnik gasł całkiem. Okazało się że to listwa wtryskowa, tzn czujnik. Wymieniłem listwę z mocą i już nie było problemu, jednak w dalszym ciągu mam problem z szarpaniem. Czytałem sporo na forum że były podobne przypadki z szarpaniem.
Chciałem jakoś wyeliminować co może być przyczyną. Od razu po zainstalowaniu gazu wymieniłem świece na NGK Platyna model: TR6AP, następnie poszły do wymiany cewki (kupiłem używane ) bo nie do końca mechanicy byli mi w stanie zagwarantować że to na pewno poprawni sytuacje- niestety nie poprawiło się nic.
W którymś poście przeczytałem że do silnika dostawało się lewe powietrze i to było powodem szarpania, następnie słabe styki na kablach a więc kupiłem spray typu kontakt do poprawy przewodzenia prądu, rozkręciłem wszystko na tyle ile potrafiłem, tzn aż do kolektora, wyczyściłem świece, spryskałem sprayem wszystkie możliwe wtyczki i cewki. Problem ustał na jakieś 200-400 km, niestety wróciło, więc zrobiłem raz jeszcze to samo i znów na chwile mam spokój. Chciałbym się poradzić co do świec, rozmawiałem dziś z dwoma sprzedawcami, jeden zarzekał się, że świece muszą być irydowe i to takie specjalne do gazu (wiadomo większy koszt itd.). Nie chce się ładować znów w coś co mi nie pomoże, przez to zadzwoniłem jeszcze gdzie indziej i otrzymałem odpowiedź, że te świece, które kupiłem są dobre i wymiana świec może nic nie dać. Tu moje pytanie: czy faktycznie muszą być irydowe? Problem ewidentnie wskazuje na coś ze świecami albo ze szczelnością uszczelki na kolektorze.
Załączam zdjęcia świec i całej wymiany (auto mam od roku około przebieg na świecach koło 13 tys ).
https://www.dropbox.com/sh/7aoczt5gst4v2v2/AABkiYyRlEJDIL002PHhyoqWa?dl=0

Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 07, 2015, 19:52:36 pm »
Napisz czy szarpie na gazie czy na benzynie? Nie masz emulatora ani przelewu. Czy zapala lub swieci ci się kontrolka awarii silnika? czy masz jakieś komunikaty?

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 07, 2015, 20:48:47 pm »
pewnie cisnienie na listwie swiruje. Brak emulatora lub przelewu powoduje ze masz problem. Odepnij aku na godzinkę i odpal auto na benzynie i zrob 100-200km. Jesli nie bedzie Ci przerywal to masz odpowiedz. Moze wina lezy tez po stronie map gazu. Jakie masz wtryski gazu i reszte osprzetu?
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

inkk

  • Gość
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 07, 2015, 20:56:50 pm »
Szarpanie występuje tylko na gazie, na benzynie jest ok, check engine się nie świeci ale już przerabiałem błędy:
P0420
P1111
P1000
P1646
P0191


Ogólnie udało mi się już wszystko wyeliminować, oprócz tych standardowych P1000 i P1111, te zawsze będą jak dobrze doczytałem. Wymieniałem już pierwszą sondę i spadło mi w końcu spalanie, listwę wtryskową jak już wspomniałem i tu mała ciekawostka: miałem wypadanie na pierwszym zapłonie i auto przełączyło się w stan awaryjny. Powodem było to, że wtyczka z listwy wtryskowej nie była do końca wciśnięta, teraz już nie mam z tym problemu. Również z błędami już nie ma problemu, jedynie to szarpanie.

pewnie cisnienie na listwie swiruje. Brak emulatora lub przelewu powoduje ze masz problem. Odepnij aku na godzinkę i odpal auto na benzynie i zrob 100-200km. Jesli nie bedzie Ci przerywal to masz odpowiedz. Moze wina lezy tez po stronie map gazu. Jakie masz wtryski gazu i reszte osprzetu?
jeździłem przez chwile z podpiętym licznikiem z listwy ciśnienie nie skakało, o tyle dziwne jest że szarpania nie mam po zabiegu czyszczenia świec szczotką druciana i spryskaniem cewek
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2015, 21:41:49 pm wysłana przez Choina »

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2015, 18:11:40 pm »
Pamietaj ze sondy sa 4. rozumiem ze wymieniales ta regulacyjna przed katem skoro spadlo spalanie.

P0420 <-  Fault Description:  Catalytic converter system efficiency below threshold – bank 1
P1646 <-  ECM HO2 Sensor control malfunction – bank 1 upstream (1/1) - pewnie tą sonde wymieniles
P0191 <- Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Range/Performance

Pamietaj, że jak przełączasz na gaz to pompa paliwa swiruje. Rozumiem ze przerywa pod wiekszym obciazeniem czy to nie ma znaczenia?
Udaj się do gazownika bo skoro na benzynie jest ok to  :- pojecia


P1111 <- to nie sa bledy. 1111 jak wszystkie systemy przetestowane
P1000 <- to nie sa bledy. 1000 zamienia sie po przejechaniu pewnego dystansu w 1111
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

hidy

  • Gość
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2015, 23:01:28 pm »
-Na dowolnych swiecach niezużytych silnik nie powinien szarpać na LPG jeżeli nie szarpie też na pb.
-Brak spalania w jednym cylindrze nie powoduje dużego szarpania.
-Błędy niesprawnego katalizatora  to standard na LPG bez emulacji.

Nie wiem kiedy szarpie twoje auto za mało informacji.

Moje doświadczenie z dużym szarpaniem:
Mój Jag ma LPg bez emulacji i szarpie (na 0,5s co 2 s traci zupełnie moment podczas przyspieszania)tylko wtedy gdy przejedzie duży dystans ponad 100km bez gaszenia. Wtedy głupieje  pompa paliwa. Szarpanie występuje tylko w zakresie 1500 -2900 obrotów.


Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2015, 00:19:31 am »
świec nie czyści się szczotką drucianą bo to je uszkadza wrzuć świeczki denso TT dobrane wg katalogu do auta drogie nie są powinno pomóc i jeszcze cewki pomimo wszystko, jeśli na pb jest ok to stawiam na iskre, bo gazik jest bardzo wybrednym paliwem
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 10, 2015, 22:39:19 pm »
Świece tylko dedykowane platynowo-irydowe inne niszczą cewki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

inkk

  • Gość
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 12, 2015, 23:32:25 pm »
Wymieniłem 1 sondę z szarą wtyczką, przez to sporo spadło spalanie, ale teraz widzę ze od czasu do czasu pojawia się inny problem P0430, mniej więcej co 300-400 km pojawia się ten błąd.
Wymieniając sondę zaważyłem że nr-y się do końca nie zgadzają, a niby długość kabla taka sama, końcówka też szara. Znalazłem informacje  na tej stronie :
http://www.jaghelp.com/2014/04/p0420-and-p0430-on-you-jaguar-x-type.html ,
mam nadzieję ze to tylko to a nie katalizator do wymiany.
Odnośnie szarpania w końcu ustało  :) wymieniłem olej i świece, byłem u gazownika, który polecił firmę "brisk". Załączam zdjęcia z wymiany świec:
https://www.dropbox.com/sh/0w1wk3aqfw5g0vd/AAC00b7tQ9uMpqZrcGlKyLp5a?dl=0 .
Odnośnie szarpania przed wymianą: nie było jakieś duże i mocno uciążliwe, dało się jeździć, nie wiem za bardzo jak to określić, tak jak by puścić lekko gaz i dodać znów delikatnie na obrotach pomiędzy 1200-3000.
Świece niby były dobrane takie jak powinny (brisk), więc nie wiem, jedynie dowiedziałem się jeszcze dwóch rzeczy, które mnie mocno zaniepokoiły: dwie świece miały lekko mokre gwinty od oleju (zdjęcie) :( .
Gazownik twierdzi że mam do wymiany uszczelniacze na zaworach bo na około 15 tyś km. wlałem do silnika dodatkowo koło 4 l oleju, choć nie kopci na biało czy niebiesko na zimnym.
Sama robocizna wyjdzie chyba około 1500 zł :( ,jeżeli to faktycznie to, a wymiana świec to tylko tymczasowe rozwiązanie.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 13, 2015, 18:07:38 pm »
Wymieniłem 1 sondę z szarą wtyczką, przez to sporo spadło spalanie, ale teraz widzę ze od czasu do czasu pojawia się inny problem P0430, mniej więcej co 300-400 km pojawia się ten błąd.
Wymieniając sondę zaważyłem że nr-y się do końca nie zgadzają, a niby długość kabla taka sama, końcówka też szara. Znalazłem informacje  na tej stronie :
http://www.jaghelp.com/2014/04/p0420-and-p0430-on-you-jaguar-x-type.html ,
mam nadzieję ze to tylko to a nie katalizator do wymiany.
Odnośnie szarpania w końcu ustało  :) wymieniłem olej i świece, byłem u gazownika, który polecił firmę "brisk". Załączam zdjęcia z wymiany świec:
https://www.dropbox.com/sh/0w1wk3aqfw5g0vd/AAC00b7tQ9uMpqZrcGlKyLp5a?dl=0 .
Odnośnie szarpania przed wymianą: nie było jakieś duże i mocno uciążliwe, dało się jeździć, nie wiem za bardzo jak to określić, tak jak by puścić lekko gaz i dodać znów delikatnie na obrotach pomiędzy 1200-3000.
Świece niby były dobrane takie jak powinny (brisk), więc nie wiem, jedynie dowiedziałem się jeszcze dwóch rzeczy, które mnie mocno zaniepokoiły: dwie świece miały lekko mokre gwinty od oleju (zdjęcie) :( .
Gazownik twierdzi że mam do wymiany uszczelniacze na zaworach bo na około 15 tyś km. wlałem do silnika dodatkowo koło 4 l oleju, choć nie kopci na biało czy niebiesko na zimnym.
Sama robocizna wyjdzie chyba około 1500 zł :( ,jeżeli to faktycznie to, a wymiana świec to tylko tymczasowe rozwiązanie.

Jeśli masz świece od góry mokre od oleju to raczej uszczelki dekli zaworowych do wymiany, bo to stamtąd olej się przedostaje i skapuje na świece.
Obejrzyj dokładnie silnik czy nie ma innych wycieków.

Masz może więcej zdjęć montażu wtryskiwaczy gazowych?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2015, 18:11:59 pm wysłana przez voitec »
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

inkk

  • Gość
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 13, 2015, 22:30:04 pm »
Wymieniłem 1 sondę z szarą wtyczką, przez to sporo spadło spalanie, ale teraz widzę ze od czasu do czasu pojawia się inny problem P0430, mniej więcej co 300-400 km pojawia się ten błąd.
Wymieniając sondę zaważyłem że nr-y się do końca nie zgadzają, a niby długość kabla taka sama, końcówka też szara. Znalazłem informacje  na tej stronie :
http://www.jaghelp.com/2014/04/p0420-and-p0430-on-you-jaguar-x-type.html ,
mam nadzieję ze to tylko to a nie katalizator do wymiany.
Odnośnie szarpania w końcu ustało  :) wymieniłem olej i świece, byłem u gazownika, który polecił firmę "brisk". Załączam zdjęcia z wymiany świec:
https://www.dropbox.com/sh/0w1wk3aqfw5g0vd/AAC00b7tQ9uMpqZrcGlKyLp5a?dl=0 .
Odnośnie szarpania przed wymianą: nie było jakieś duże i mocno uciążliwe, dało się jeździć, nie wiem za bardzo jak to określić, tak jak by puścić lekko gaz i dodać znów delikatnie na obrotach pomiędzy 1200-3000.
Świece niby były dobrane takie jak powinny (brisk), więc nie wiem, jedynie dowiedziałem się jeszcze dwóch rzeczy, które mnie mocno zaniepokoiły: dwie świece miały lekko mokre gwinty od oleju (zdjęcie) :( .
Gazownik twierdzi że mam do wymiany uszczelniacze na zaworach bo na około 15 tyś km. wlałem do silnika dodatkowo koło 4 l oleju, choć nie kopci na biało czy niebiesko na zimnym.
Sama robocizna wyjdzie chyba około 1500 zł :( ,jeżeli to faktycznie to, a wymiana świec to tylko tymczasowe rozwiązanie.

Jeśli masz świece od góry mokre od oleju to raczej uszczelki dekli zaworowych do wymiany, bo to stamtąd olej się przedostaje i skapuje na świece.
Obejrzyj dokładnie silnik czy nie ma innych wycieków.

Masz może więcej zdjęć montażu wtryskiwaczy gazowych?

Czy te uszczelki są konieczne do zrobienia na już ? Wiem, będzie żarło olej itd. i ze świecami będę miał znów to samo najprawdopodobniej, nie mam gdzie indziej wycieków oleju, choć nie widać żeby na zimnym kopcił na niebiesko czy biało. Co do zdjęć montażu wtrysków to mogę zrobić następnym razem, jeżeli chcesz bo uwaliłem jedną śrubę od kolektora tak więc za jakiś czas będę musiał nagwintować albo jakoś uda mi się wykręcić.
Tu jeszcze dodawałem zdjęcia :
https://www.dropbox.com/sh/0w1wk3aqfw5g0vd/AAC00b7tQ9uMpqZrcGlKyLp5a?dl=0

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 13, 2015, 23:09:05 pm »
w miarę szybko bo będzie gorzej chyba że olej stoi w tych wnękach od świec tak do pełna to wtedy zmieniaj już
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

inkk

  • Gość
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 20, 2015, 22:06:26 pm »
Wcześniej montowałem sondę lambda 1, tylko jak włożyłem to zauważyłem, że nr-y się nie zgadzają, i nadal komputer co jakiś czas pokazywał mi błędy. Zadzwoniłem do tego samego sprzedawcy i zamówiłem inną też z szarą końcówką, teraz wywala mi błąd P1646  i już głupi jestem co jest nie tak ? Macie jakiś pomysł ? ( czasem jest falowanie obrotów na zimnym )

to link do zdjęć i nr. sond co na której mi wywalało, niestety nie mam starej sondy tej która była na samym początku

https://www.dropbox.com/sh/5ycinubzuix0p7s/AAD8c2miNWd2iLYMZrhRzjDGa?dl=0
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2015, 22:53:12 pm wysłana przez inkk »

inkk

  • Gość
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 14, 2015, 22:38:04 pm »
ok rozwiązałem częściowo problem z szarpaniem na LPG już wiem z czego to wynika napisze może komuś sie to przyda, do wymiany jest w silniku gumki na zaworach dosyć kosztowna sprawa bo trzeba cały silnik wyciągnąć, (olej dostaje sie na świece i przez to są lekkie szarpnięcia na gazie )

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: szarpanie 1200-3000 obr 2,5 V6 LPG swiece ?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 03, 2015, 23:47:26 pm »
No to ja dodam dla  nastepnych pokolen coś od siebie: 
Auto lekko mi zaczelo szarpac miedzy 1000 a 2000 rpm  od czasu do czasu na gazie , więc postanowilem zmienić świece. Od 2 lat i 50 000 km auto jeździło na Bosch platynowo -irydowych HR7KI332S i nie  miałem żadnych większych kłopotów az do zeszlego tygodnia . Nasłuchałem się  od  gazownika  o tym, jak fajne są platynowe NGK i że Fordy wręcz je uwielbiają - ochy i achy. Niestety, kiedy montował mi instalacje, NGK było ciężko dostępne, więc  zamówiłem wspomniane  Bosche. Przy wymianie postanowiłem naprawić ten błąd  i zanabyłem 6 pięknych NGK Laser Platinum TR6AP-13E. Samodzielnie rozbabrałem a potem poskładałem do kupy mój motorek (wcale nie jest to takie trudne jak powiadają - choć troche  trwa) i....  szarpie na LPG jak jasna cholera  na  każdym biegu. No i zaczelo sie  kombinowanie : a może  cewki, a może  uszczelki puszczają brzydkie bąki do kolektora, a  może czujniki zle  podlączone itepe
Na  szczescie przypadkiem trafila  mi pod  oko jakas stronka ze swiecami, gdzie zasugerowali zmiane przerwy między elektrodami z 1,38 na 1mm. Kupilem wiec  szczelinomierz i rozbabrałem silniczek dziś  ponownie - po zmianie odstępu moge  jezdzic  20km/h na  5 biegu bez  najmniejszego szarpnięcia.  tym niemniej przy nastepnej wymianie  świec  wracam do Boscha - fabrycznie  ma  przerwe 0,7mm  a ZUŻYTE świece wyglądają zadziwiająco świeżo czyli  tak :