Autor Wątek: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr  (Przeczytany 41994 razy)

DaFetti

  • Gość
Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« dnia: Styczeń 22, 2008, 13:00:17 pm »
Witam,
chciałbym rozpocząć dyskusję na temat oczywistych zalet i braku wad modelu XK8/XKr;-)

Ostatnio Jeremy Clarkson przy okazji prezentacji nowego modelu XJr powiedział o XKr:

Tylne zawieszenie było piętą achillesową poprzedniej wersji - czy coś w tym stylu.

Sam na własnym przykładzie wiem, że Nasza ukochana marka miała swoje "pięty achillesowe" - w moim np. przy

100 tys siadła skrzynia biegów (automat) - wg pracownika serwisu w Katowicach, cytuję - skrzynie Fordowskie

nie były do końca skonfigurowane z silnikami;-)

Pozdrawiam

Offline CAR SERVICE

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
  • mrrrrrrauł z 2 dział
    • strona firmowa
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2008, 11:34:55 am »
Witam wszystkich kotolubnych.Na początku chcę się wypowiedzieć na temat ''wad'' naszych kotów i co do nich to kto chciałby mieć partnera bez wad ? Jak byśmy sami na tym tle wyglądali?Ale tak poważnie to starszy xk8/xkr miał skrzynie biegów zf z produkcji dla mercedesa sl.Co do tylnego zawieszenia to uszkodzeniu ulegają amortyzator prawy -jego układ połonczenia w wersji z zawieszeniem cats (powodem jest fakt obkręcania się tłoka amortyzatora i urywania kabelków, czego można uniknąć zabezpieczając tłoczysko przed możliwością ruchu obrotowego)
drugim mankamentem to przekładnia główna która ulega często wysypaniu zębów-ale przeważnie w wersjach po tuningu i żle eksploatowanych to znaczy jak ktoś chce sobie podriftować i na obrotach włączy bieg.
To na tyle z mojego doświadczenia co do XKR bo takiego mam i znam i kocham pomimi ''wad''o których się niepamięta.Pozdrawiam Bogdan.
kotolubny; jag xkr-arden 99,mk2 3.8 overdrive 67, oraz kilka innych

Robson

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2008, 12:27:02 pm »
Bogdan witam serdecznie na naszym nowym forum. Przywitaj się ze wszystkimi w powitalni. :-R

zyrcia

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 26, 2008, 18:57:41 pm »
Car Servis,
Normalnie powaliłeś mnie na kolana :-K. Jak przeczytałam o tych zębach i kabelkach to teraz już wszystko jasne ;D. Zawsze miałam szacunek do wiedzy fachowej.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2008, 03:50:45 am »
bogdan :-witamy i dzieki za ten komentarz  :-10points

ja$

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 28, 2008, 09:12:19 am »
[quote author=kogutki -- WITAMY BOGDANA !!!! :-V :-V  co fachowiec to fachowiec :-10points :-10points

DaFetti

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2008, 23:01:02 pm »
Witaj Bogdan, bardzo dziękuję za wyczerpujące info.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy problem ze skrzyniami biegów dotyczy także roczników 1998-2002?
I, powołując się na internetowy serwis aukcyjny(;-)), w oferowanych tam kocurkach XKr/8 przebiegi rzędu 70-90 tys są realne?
Pozdrawiam

Offline CAR SERVICE

  • JCPF Club Member
  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
  • mrrrrrrauł z 2 dział
    • strona firmowa
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 17, 2008, 19:15:29 pm »
Cześć Wszystkim.Od razu przepraszam za swoją nieobecność ale tak to jest troszkę praca a troszkę choroba,ale co do skrzyń biegów w Jaguarach xk8/xkr to na pewno nie skrzynie forda to nie X-type lub S-type to są fordy w lepszym 
wydanu,a w xk8/r skrzynie są żywcem wzięte z mercedesa sl czyli skrzynie ZF jak by ktoś ne wiedział to ten producent robi najlepsze skrzynie do wszystkich topowych marek bmw,aston,mercedes itp......więc nie dołujci mnie .ze skrzynie w xk są fordowskie--chyba z fiesty :-zly  .Jednak jeśli ktoś mi przyśle zdięcie skrzyni forda w innym jagu niż  X-type lub S-type to będę  :-cry i napiszę wyjaśnienie.Pozdrawiam całą brać kocim Miauuuuuuuuuuuuu.
kotolubny; jag xkr-arden 99,mk2 3.8 overdrive 67, oraz kilka innych

Zwierzu

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 12, 2008, 07:41:50 am »
Co do pytania DaFetti dotyczącego przebiegu:

Tak przebiegi 70.000 - 90.000 są realne. Ja sam kupiłem w USA autko JAG XKR 2000 z przebiegiem 26.000 mil. Czyli niecałe 40.000 kilometrów. I to kupiłem go od CZWARTEGO właściciela. Schemat jest prosty. Właścicielami tego samochodu byli ludzie, dla których było to czwarte - piąte auto w rodzinie. Typowo weekendowa rozrywka. Samochód stał cały czas w garażu. Jak im się znudził - sprzedawali. To auto podobno nigdy nie jeździło w czasie deszczu - zawsze tylko w weekend przy pięknej pogodzie. A na codzień garaż i tyle.

Człowiek od którego go kupiłem, to niezwykle bogaty (jak na nasze standardy) gośc, który znudził się kotkiem i chciał pojeździć porshe. No a brakowało mu miejsca w garażu. No to sprzedał Jaguara.

Radził bym jedynie ostrożność w zakupie aut używanych (chodzi o XKR) w komisach w Polsce - najczęściej są to egzemplarze silnie uszkodzone, kupowane po 2 - 3 k dolarów na giełdach na zachodzie. Następnie klepane w Polsce na sprzedaż. I wstawiane do komisów. Przebieg w tym przypadku ma małe znaczenie - auto i tak prawdopodobnie jest kiepską inwestycją. Ceny są rzeczywiście atrakcyjne - 70.000 - 90.000 tysięcy złotych.

Warto zwrócić uwagę, że jeśli samochód XKR jest z salonu w polsce, udokumentowany i nie bity, to te same roczniki kosztują 110.000 - 130.000. I taka chyba jest realna cena tego auta. Inna sprawa, że auta są "mało chodliwe". Trudno je sprzedać.

Pozdrawiam

Zwierzu

Zwierzu

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 14, 2008, 08:05:44 am »
CAR SERVICE daj mi proszę znać, co mam zrobić, żeby
Cytuj
zabezpieczyć tłoczysko przed możliwością ruchu obrotowego
w prawym tylnym zawieszeniu.

Bardzo chciałbym zabezpieczyć swój samochód przed możliwymi awariami tego typu. Uwielbiam sylwetkę Jaguara XKR. Jestem w nim zakochany. Raczej jestem "niedzielnym" kierowcą, i poza okazyjnym włączaniem hiperdrive (jak nazywam tryb sportowy skrzyni biegów) żeby wyprzedzić jakiegoś szalonego peugeota czy volkswagena to nie przewiduję męczenia mojego kotka.

A tak poza konkursem, to napiszę Wam, że silnik XKR wyposażony jest w dwie sprężarki, które wyją na wysokich obrotach jak silnik odrzutowy. Jak się włączy hiperdrive, to wrażenie jest zupełnie, jakby się wsiadło w samolot - wycie odrzutowego silnika i potworna siła wciskająca w fotel :) Normalnie odrzutowiec. Na dodatek przy dowolnej praktycznie prędkości i przy włączonej kontroli trakcji gwałtowna moc przekazana na tylną oś powoduje wizg szerokich kocich opon. Mniam. Mrrrr.

No i myślę, że z zewnątrz gwałtownie przyśpieszający kotek też robi bardzo pozytywne wrażenie.

Czego życzę wszystkim użytkownikom Jaguarów,
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2008, 08:07:41 am wysłana przez Zwierzu »

czapka

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 14, 2008, 20:19:57 pm »
Rozwiń proszę temat dwóch sprężarek  ???

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 14, 2008, 20:38:25 pm »
Też jestem ciekaw gdzie ta druga sprężarka??? Chyba, że ta od klimy także się liczy ;)
Małe sprostowanie: XKR ma skrzynię Mercedesa, a nie "ZF od Mercedesa"
Jeśli będziesz dbał o stan górnych mocowań amortyzatorów, to trzonek nie obróci się i kabelkom nic nie grozi.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Zwierzu

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 14, 2008, 21:30:58 pm »
No kurcze nie wiem jak jest z tymi sprężarkami :)

Mam takie cóś na silniku, i dla mojego niefachowego oka wygląda to na dwie sprężarki osiowe - ale może to tylko jedna sprężarka, za to tak dziwacznie zabudowana, że wygląda jakby miała dwa kadłuby. Mogę wam cyknąć fotkę przy najbliższej okazji.

Faktem jest, że napędzana jest w jednym miejscu - czyli to chyba jednak jedna sprężarka.

A powinna być jedna czy dwie?

Wybaczcie moją "zieloność" w temacie silników do Jaguara.

Pozdrówka
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2008, 21:32:52 pm wysłana przez Zwierzu »

czapka

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 15, 2008, 20:54:08 pm »
Te dwie puszki po bokach to intercoolery.

[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2008, 20:57:49 pm wysłana przez czapka »

Zwierzu

  • Gość
Odp: Zalety i wady(brak;-)) modelu Xk8/XKr
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 16, 2008, 06:19:31 am »
Dzięki - ja traktowałem te puszki jako kadłuby sprężarek. Powoli wszystkiego się nauczę :)

Na razie zamiast studiować budowę sprężarki do silnika Jaguara studiowałem cały wczorajszy dzień... podręcznik celny.

Pozdrówka