FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150) => Wątek zaczęty przez: DaFetti w Styczeń 22, 2008, 13:00:17 pm
-
Witam,
chciałbym rozpocząć dyskusję na temat oczywistych zalet i braku wad modelu XK8/XKr;-)
Ostatnio Jeremy Clarkson przy okazji prezentacji nowego modelu XJr powiedział o XKr:
Tylne zawieszenie było piętą achillesową poprzedniej wersji - czy coś w tym stylu.
Sam na własnym przykładzie wiem, że Nasza ukochana marka miała swoje "pięty achillesowe" - w moim np. przy
100 tys siadła skrzynia biegów (automat) - wg pracownika serwisu w Katowicach, cytuję - skrzynie Fordowskie
nie były do końca skonfigurowane z silnikami;-)
Pozdrawiam
-
Witam wszystkich kotolubnych.Na początku chcę się wypowiedzieć na temat ''wad'' naszych kotów i co do nich to kto chciałby mieć partnera bez wad ? Jak byśmy sami na tym tle wyglądali?Ale tak poważnie to starszy xk8/xkr miał skrzynie biegów zf z produkcji dla mercedesa sl.Co do tylnego zawieszenia to uszkodzeniu ulegają amortyzator prawy -jego układ połonczenia w wersji z zawieszeniem cats (powodem jest fakt obkręcania się tłoka amortyzatora i urywania kabelków, czego można uniknąć zabezpieczając tłoczysko przed możliwością ruchu obrotowego)
drugim mankamentem to przekładnia główna która ulega często wysypaniu zębów-ale przeważnie w wersjach po tuningu i żle eksploatowanych to znaczy jak ktoś chce sobie podriftować i na obrotach włączy bieg.
To na tyle z mojego doświadczenia co do XKR bo takiego mam i znam i kocham pomimi ''wad''o których się niepamięta.Pozdrawiam Bogdan.
-
Bogdan witam serdecznie na naszym nowym forum. Przywitaj się ze wszystkimi w powitalni. :-R
-
Car Servis,
Normalnie powaliłeś mnie na kolana :-K. Jak przeczytałam o tych zębach i kabelkach to teraz już wszystko jasne ;D. Zawsze miałam szacunek do wiedzy fachowej.
-
bogdan :-witamy i dzieki za ten komentarz :-10points
-
[quote author=kogutki -- WITAMY BOGDANA !!!! :-V :-V co fachowiec to fachowiec :-10points :-10points
-
Witaj Bogdan, bardzo dziękuję za wyczerpujące info.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy problem ze skrzyniami biegów dotyczy także roczników 1998-2002?
I, powołując się na internetowy serwis aukcyjny(;-)), w oferowanych tam kocurkach XKr/8 przebiegi rzędu 70-90 tys są realne?
Pozdrawiam
-
Cześć Wszystkim.Od razu przepraszam za swoją nieobecność ale tak to jest troszkę praca a troszkę choroba,ale co do skrzyń biegów w Jaguarach xk8/xkr to na pewno nie skrzynie forda to nie X-type lub S-type to są fordy w lepszym
wydanu,a w xk8/r skrzynie są żywcem wzięte z mercedesa sl czyli skrzynie ZF jak by ktoś ne wiedział to ten producent robi najlepsze skrzynie do wszystkich topowych marek bmw,aston,mercedes itp......więc nie dołujci mnie .ze skrzynie w xk są fordowskie--chyba z fiesty :-zly .Jednak jeśli ktoś mi przyśle zdięcie skrzyni forda w innym jagu niż X-type lub S-type to będę :-cry i napiszę wyjaśnienie.Pozdrawiam całą brać kocim Miauuuuuuuuuuuuu.
-
Co do pytania DaFetti dotyczącego przebiegu:
Tak przebiegi 70.000 - 90.000 są realne. Ja sam kupiłem w USA autko JAG XKR 2000 z przebiegiem 26.000 mil. Czyli niecałe 40.000 kilometrów. I to kupiłem go od CZWARTEGO właściciela. Schemat jest prosty. Właścicielami tego samochodu byli ludzie, dla których było to czwarte - piąte auto w rodzinie. Typowo weekendowa rozrywka. Samochód stał cały czas w garażu. Jak im się znudził - sprzedawali. To auto podobno nigdy nie jeździło w czasie deszczu - zawsze tylko w weekend przy pięknej pogodzie. A na codzień garaż i tyle.
Człowiek od którego go kupiłem, to niezwykle bogaty (jak na nasze standardy) gośc, który znudził się kotkiem i chciał pojeździć porshe. No a brakowało mu miejsca w garażu. No to sprzedał Jaguara.
Radził bym jedynie ostrożność w zakupie aut używanych (chodzi o XKR) w komisach w Polsce - najczęściej są to egzemplarze silnie uszkodzone, kupowane po 2 - 3 k dolarów na giełdach na zachodzie. Następnie klepane w Polsce na sprzedaż. I wstawiane do komisów. Przebieg w tym przypadku ma małe znaczenie - auto i tak prawdopodobnie jest kiepską inwestycją. Ceny są rzeczywiście atrakcyjne - 70.000 - 90.000 tysięcy złotych.
Warto zwrócić uwagę, że jeśli samochód XKR jest z salonu w polsce, udokumentowany i nie bity, to te same roczniki kosztują 110.000 - 130.000. I taka chyba jest realna cena tego auta. Inna sprawa, że auta są "mało chodliwe". Trudno je sprzedać.
Pozdrawiam
Zwierzu
-
CAR SERVICE daj mi proszę znać, co mam zrobić, żeby
zabezpieczyć tłoczysko przed możliwością ruchu obrotowego
w prawym tylnym zawieszeniu.
Bardzo chciałbym zabezpieczyć swój samochód przed możliwymi awariami tego typu. Uwielbiam sylwetkę Jaguara XKR. Jestem w nim zakochany. Raczej jestem "niedzielnym" kierowcą, i poza okazyjnym włączaniem hiperdrive (jak nazywam tryb sportowy skrzyni biegów) żeby wyprzedzić jakiegoś szalonego peugeota czy volkswagena to nie przewiduję męczenia mojego kotka.
A tak poza konkursem, to napiszę Wam, że silnik XKR wyposażony jest w dwie sprężarki, które wyją na wysokich obrotach jak silnik odrzutowy. Jak się włączy hiperdrive, to wrażenie jest zupełnie, jakby się wsiadło w samolot - wycie odrzutowego silnika i potworna siła wciskająca w fotel :) Normalnie odrzutowiec. Na dodatek przy dowolnej praktycznie prędkości i przy włączonej kontroli trakcji gwałtowna moc przekazana na tylną oś powoduje wizg szerokich kocich opon. Mniam. Mrrrr.
No i myślę, że z zewnątrz gwałtownie przyśpieszający kotek też robi bardzo pozytywne wrażenie.
Czego życzę wszystkim użytkownikom Jaguarów,
-
Rozwiń proszę temat dwóch sprężarek ???
-
Też jestem ciekaw gdzie ta druga sprężarka??? Chyba, że ta od klimy także się liczy ;)
Małe sprostowanie: XKR ma skrzynię Mercedesa, a nie "ZF od Mercedesa"
Jeśli będziesz dbał o stan górnych mocowań amortyzatorów, to trzonek nie obróci się i kabelkom nic nie grozi.
-
No kurcze nie wiem jak jest z tymi sprężarkami :)
Mam takie cóś na silniku, i dla mojego niefachowego oka wygląda to na dwie sprężarki osiowe - ale może to tylko jedna sprężarka, za to tak dziwacznie zabudowana, że wygląda jakby miała dwa kadłuby. Mogę wam cyknąć fotkę przy najbliższej okazji.
Faktem jest, że napędzana jest w jednym miejscu - czyli to chyba jednak jedna sprężarka.
A powinna być jedna czy dwie?
Wybaczcie moją "zieloność" w temacie silników do Jaguara.
Pozdrówka
-
Te dwie puszki po bokach to intercoolery.
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Dzięki - ja traktowałem te puszki jako kadłuby sprężarek. Powoli wszystkiego się nauczę :)
Na razie zamiast studiować budowę sprężarki do silnika Jaguara studiowałem cały wczorajszy dzień... podręcznik celny.
Pozdrówka
-
Jeśli chodzi o zalety to ten filmik może być przydatny :)
http://pl.youtube.com/watch?v=whH_iJ9qGk0 (http://pl.youtube.com/watch?v=whH_iJ9qGk0)
-
HEJKA wszystkim.Co do tych 2 sprężarek to tak jak już ktoś słusznie zauważył to są interkoolery chłodzone cieczą (a nie powietrzem jak w innych autach) a co do obracającego się amora to trudno to opisać najlepiej proszę o kontakt tel. to spróbuję to pokrótce opisać bo nie jestem biegły w pisaninie i czasu mi braknie na stukanie po klawiszach.
Poooooooozdrowienia dla wszystkich i radości z posiadania jaga w garażu lub na podjeżdzie Bogdan.
-
Witam:)
Czy możecie podzielić się ze mną swoimi uwagami, radami na temat xkr? Mój kotek jest z 2010 r. z 5.0 jednostką.
Wymyty, stoi w garażu i czeka na weekend, gdzie rozprostowywuje mu "kości". Więc przebiegi raczej minimalne. Chciałbym zachować go w zdrowiu, więc prosiłbym o wszelkie uwagi, co do exploatacji, czy też wad produkcyjnych.
Pozdrawiam Wszystkich.
-
Trzymanie kota cały tydzień w garażu i wypuszczanie go tylko w weekendy, grozi zaśmierdzeniem garażu i odleżynami u kota.
Zwierzaki muszą się ruszać i być dotlenione.
-
Fakt:)
Ale uwierz mi, żali mi go ciągnąć do miasta, a jak znajdę wieczorem chwilkę to leje deszcz ;)