Nikasil to temat rzeka - są tacy, którzy nie mają z nim problemów, i tacy którzy mają. Dla mnie jest to jakiś potencjalny problem i raczej, wystrzegałbym się egzemplarzy z nikasilem. No chyba, ze autko byłoby naprawdę idealne (poza nikasilem) - wtedy dokładny przegląd, pomiar kompresji i super specjalna troska po zakupie (dobre paliwo, gaszenie wyłącznie nagrzanego silnika - przy zimnym silniku paliwo wolno lub wcale nie odparowuje z cylindrów niszcząc nikasil)...
Jeśli chodzi o produkcję - model rocznikowy MY2000 był już produkowany bez nikasilu. MY2000 schodził z taśm produkcyjnych od czwartego kwartału 1999. Pamiętaj, że w większości krajów do papierów wpisuje się datę pierwszej rejestracji. Lepiej więc jednak sprawdzać numer VIN - sześć cyfr to silnik z nikasilem (za wyjątkiem tych wymienianych na gwarancji - zielona naklejka na bloku silnika, widziana z góry za prawą głowicą). Natomiast 5 cyfr i litera to silnik bez nikasilu.
Więcej o nikasilu masz tu:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,255.0.html