Dział Techniczny > E-PACE (2017 - obecnie)

Trwałość silników E-pace

(1/2) > >>

Milky:
Czołem wszystkim. Postanowiłem założyć kolejny wątek, gdzie warto byłoby dla potomnych wspomnieć co nieco o obsłudze i awaryjności silników naszych "pupili". Zagraniczne fora dużo mówią o problemach z silnikami. Może ktoś z Was chciałby podzielić się użytkowaniem, interwałami olejowymi i filtrowymi oraz przebiegami i awaryjnością silników w E-Pace? Co robić żeby awarii uniknąć?? Czy podstawa serwis olejowo - filtrowy??
W moim aucie przebieg zbliża się do 40 tys km. - silnik P200 benzynowy o oznaczeniu 2L AJ20 P4M. Serwisy olejowo - filtrowe wykonano przy 13, następnie 25, kolejno 32 tys km - kolejny wykonam przy przebiegu 39 tys km. Pozdrawiam Wszystkich.

brawet:
Myślę, że nie masz czym się martwić zmieniaj regularnie oleje i filtry, nie wchodź na wysokie obroty na zimnym silniku i ciesz się jazdą.
Ja mam 93 000. może nie dużo.

Poprzednio miałem bmw f30 z silnikiem n47 (podobno straszny, rozrządy się rwą itp.) i nie miałem żadnych problemów. Olej zmieniłem co max 15 i sprzedałem samochód gdy miał 250 000 na starym rozrządzie, którego nie było słychać.

Milky:
 Kolego "brawet" dzięki za rady :) Ze swoimi autami zazwyczaj obchodzę się jak z jajkiem  ;). Miałem jednak nadzieje, że jeszcze conajmniej kilku forumowiczów zechce podzielić się swoimi doświadczeniami z jednostkami montowanymi w E-Pace  :-super . Zawsze to jakiś ślad dla potomnych szukających opinii przy zakupie tego modelu z tym czy innym silnikiem. Niemniej dzięki za zainteresowanie i odpowiedz :)

Robik:
Temat rownie dobrze mogl byc zapisany " Trwalosc silnikow Ingenium JLR". Wąek wielokrotnie poruszany i pewnie wiekszosc uzytkownikow zgodzi sie z powiedzeniem "jak smarujesz to pojedziesz". Zdecydowanie na dlugiej liscie problemow z tymi silnikami, przewazaja jednostki wysokoprezne, jednak mianownikiem wiekszosci z nich jest zbyt dlugi interwal olejowy. I tu pojawia sie kluczowa kwestia, z jakim przebiegiem i od kogo kupilismy auto. Polecam zdecydowanie dbac o wymiane oleju (10Kkm) i ewewentualnie sluchac, czy na zimnym silniku po starcie nie pojawiaja sie dziwne chrobotania(lancuch rozrzadu) lub swist (lozyska walkow balansujacych). Na YT jest cala galeria doswiadczen z silnikami ingenium, 99% dotyczy diesla 204DTD, 204DTA, sa to blizniacze rozwiazania technologiczne, z ta roznica ze prpducent zalecal inne interwaly olejowe dla benzyny i diesla, kluczowym determinantem usterkowosci moze byc rowniez liczba Nm generowanych z silnika (Nm diesela ozciaga szybciej lancuch). Powodzenia i zadowolenia z auta!

Zbyszek01:
Awarii w jednostkach wysokoprężnych jest więcej bo tych tych silników było więcej montowanych. Na auta firmowe było więcej diesla bo więcej jeździły, serwisowane w ramach leasingu były tak jak serwis zalecał a dla diesla to 34Kkm. Teraz kupisz takie auto z przebiegiem 110Kkm i dwoma wymianami oleju to jak proszenie się o kłopoty. Przy benzynie o ile się nie mylę był interwał olejowy 24Kkm, dlatego ich mniej  ;D
Ja mam drugiego Jaguara diesla jak w stopce i na razie chwalę, interwał olejowy co 10-12Kkm

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej