Autor Wątek: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.  (Przeczytany 788 razy)

Offline Kowal

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« dnia: Sierpień 24, 2023, 14:37:41 pm »
Witam. Jak w temacie. Żadnych błędów nie pokazuje ale na większych nierównościach czuć jak przód dobija. Jak stoi na równej powierzchni to widać że przód jest niżej niż tył. Jest możliwość regulacji? Czy tylko serwis?

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2023, 11:13:42 am »
Skalibruj zawiechę pod SDD.
Z czasem układ dostaje świra, przeważnie jak się coś robi pod samochodem podnosząc auto lewarkiem to z jednej to z drugiej strony.

Offline Kowal

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 25, 2023, 22:14:28 pm »
Dzięki za podpowiedź.
Myślałem ze można samemu jakiś reset zrobić...
Właśnie pojawił się błąd air suspension więc bez wizyty u specjalisty się nie obejdzie. 😒

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2023, 22:53:54 pm »
No właśnie o tym mówię, kalibrację robi się samemu. Pisałeś: "żadnych błędów nie pokazuje", zrozumiałem , że posługujesz się SDD.  A teraz jak to wygłąda? Przód całkiem siadł? Kompresor nie włacza się?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2023, 22:58:03 pm wysłana przez PeterX »

Offline Kowal

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2023, 23:36:55 pm »
Żadnych błędów miałem na myśli na desce. 
Kompresor się włącza, słychać ze pompuje. Tyl idzie wysoko, a przód pompuje mniej więcej 2 cm odstępu od opony do błotnika gdzie tyl ma około 5cm.

Offline Kowal

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 26, 2023, 12:35:09 pm »
Kupiłem te auto nie dawno i od początku przód był nisko, a tyl wysoko.
Wczoraj brat miał wesele więc auto było przystrojone w balony i podczas jazdy coś strzeliło ale miałem nadzieję że to jeden z balonów przymocowanych do samochodu.
Auto postało około 5 godzin i opadło całkiem. Odpaliłem, napompował tyl 4-5 cm opona od błotnika, a przód 1-2 cm i pojawił się na desce air suspension fault.

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 26, 2023, 15:44:50 pm »
Może być nieszczelność w układzie , przez co tył jest OK , a przód nisko , ale nawet gdyby tak było , system ( o ile czujniki dobrze działają ) powinien wyrównać auto na postoju , choćby w nocy , kiedy nie jest używane ( w X350 włącza się komp od zawieszenia i równa auto nawet jak stoi zgaszone ( co 24h z tego co pamiętam) , oczywiście jedynie upuszczając powietrze , a nie uruchamiając kompresor ). Możesz jeszcze zrobić test , czy auto wie jak stoi , czyli jak teraz masz tył za wysoko a przód za nisko , odłącz akumulator na 3h , po tym czasie podłącz i zobacz , czy po podpięciu klemy auto zaczyna korygować tył. Jak szybko opada , to trzeba zerknąc najpierw pod maskę , czy gdzieś nie syczy , a potem pod auto, przy dużej nieszczelności bedzie słychać , no i kompresor bedzie za długo chodzić i stąd ten błąd, bo nie moze dobić ciśnienia ile trzeba.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2023, 16:48:18 pm wysłana przez Jaguar XJ6 »
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline Kowal

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Kocham to forum
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 26, 2023, 18:37:27 pm »
Dziękuję za pomoc.
Pękł przewod w bagażniku. Zarobiłem go tymczasowo, podnosi się i błąd zgasł.
Natomiast wysokość z przodu wg producenta powinna być z przodu 385,  a u mnie jest 350mm.
Z tyłu powinno być 370 i tyle jest.
Próbowałem ruszać czujnikami na wahaczu i nie mają żadnego luzu więc zostaje podpięcie pod komputer u fachowca żeby wyregulował. Chyba że jest ktoś z kompem z Olsztyna (warm-maz) lub okolic kto ma taki komputer to podjadę.
Ps. Jest tak że czasami słychać jak sobie reguluje poziom na zgaszonym silniku.

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 26, 2023, 18:49:41 pm »
Jak sie podnosi i błąd zgasł , to już jest dobrze , regulacja przy zgaszonym sugeruje , ze wie , ze stoi źle i musi zrobić korektę. Po akcji z pękniętym przewodem przyda sie ustawienie go przez kompa  :). Mi kiedyś pękł z przodu i potem tez miał problem z ustawieniem , tylko u mnie pompował na maxa ( 10 cm do błotnika miała opona ;D ).
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Zawieszenie. Przód nisko, tył wysoko.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 26, 2023, 20:47:42 pm »
U mnie poprzedni właściciel dowcipniś musial miec podobny problem, tyle że plastikową szybkozłączkę ukrył pod blachą-oslaną z tyłu pod samochodem jakoś chyba w okolicach zbiornika i tą złączkę po prostu rozerwało, dobrze, że miałem kilometr do domu, więc sie doturlałem, także użyj metalowej skręcanej nierdzewnej złączki i będzie gites na wieki.