Autor Wątek: Daimler Double Six 1993  (Przeczytany 3638 razy)

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Daimler Double Six 1993
« dnia: Wrzesień 28, 2022, 16:54:37 pm »
Co sądzicie o ofercie:

Daimler Double Six
Rocznik 1993
przebieg 136.000
cena 130kPLN
Brak informacji o bezwypadkowości.
VIN: SAJDKALS4AP697695

https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xj-skladanie-ofert-do-21-09-2022-ID6ETxss.html

https://www.gieldaklasykow.pl/daimler-double-six-xj81-1993-warszawa/

Czy coś rzuca się w oczy eksperta od razu? Czy auto może być warte ceny?

Informacja dodatkowa od sprzedającego:
- Auto obecnie w Polsce. W Polsce drugi właściciel, w Szwajcarii pierwszy.
- Auto w momencie zakupu miało uszkodzony przedni lewy błotnik, maskę i kilka innych elementów - są dostępne zdjęcia do wglądu.
































« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2022, 17:43:01 pm wysłana przez kamis »

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Daimler Double Six 1993
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2022, 21:17:31 pm »
No i po co go pokazałeś , teraz nie zasnę w nocy  :-K . Jak na 40-stke to wygląda super :-super , jakby nigdy w deszczu nie jeździł i soli nie widział  :-hehe
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Daimler Double Six 1993
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2022, 13:10:51 pm »
Zastanawiam się nad następującymi kwestiami:

1. Auto miało przygody - czy to je dyskwalifikuje, czy niekoniecznie?
2. Czy da się to sensownie serwisować - mam w planie dzwonić do Altamiry, ale pytanie pozostaje. W tym kontekście - może auto jest na tyle stare i na tyle rzadkie, że dostępność części jest zerowa?
3. Czy auto samo w sobie rokuje w takim sensie, że nie są znane jakieś wady, które powodują, że auto jest skazane na nieuchronną degradację w czasie.
4. Czy okiem eksperta ze zdjęć nie wynika, że z autem jest coś ewidentnie nie tak, jak np. elementy wyposażenia, drewno, poduszki, chromy, listwy, podsufitka, itp.

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Daimler Double Six 1993
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2022, 16:31:30 pm »
Jest to bardzo rzadki model XJ-ta , znaleźć teraz XJ81 w bardzo dobrym stanie jest ciężko a Daimlera to już w ogóle . Cena trochę nie na polski rynek , a stan , jeśli od dołu taki sam cukiereczek jak na górze , to jest wart uwagi. Niestety z częściami jest coraz gorzej , zwłaszcza , ze jest to ostatni silnik V12 na kopułce ( o ile dobrze pamiętam w X300 X12 już jej nie ma ) więc problem ze znalezieniem nowej kopułki i palca . Zawieszenie hamulce i reszta , to lepiej , żeby się wypowiedział jakiś użytkownik , bo nie wiem czy podejdą od wersji 3.2 albo 4.0 z tych roczników . Cześci blacharskie , wiadomo jak to przy starych autach , z roku na rok coraz mniej i w coraz gorszym stanie . Generalnie , jeśli XJ40/81 jest użytkowany normalnie i nie leje się do środka woda , to ani mechanika , ani elektryka nie padnie , wiem co mówie , bo miałem 6 lat XJ40 i to bity w przód , tył i prawy bok ( nigdy nie bity w lewy nie dachował  ;D) i problemów z elektryka nie miałem , a z mechaniki wycieki płynów ( stare przewody pękały i sparciałe uszczelki ) i stukające zawieszenie , ale jeździłem nim do pracy więc 25 tys rocznie robił . Stał cały czas pod chmurką , dopiero X350 trzymam pod dachem ( w końcu jest wiata dla niego  ). Taki model w wartość na pewno urośnie , pytanie czy uda się go utrzymać w dobrej kondycji przez kolejne lata . Mnie bardzo zaciekawiła kierownica , pierwszy raz widzę w pełni drewnianą w tym modelu .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Daimler Double Six 1993
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2022, 09:34:30 am »
Według mnie w ogóle cena jest absurdalna. OK, to Daimler Double Six ale już na zdjęciach widać kilka "skaz", które przy tej cenie nie powinny wystąpić.

Poza tym to nie jest pułap auta, które można traktować jako inwestycję. Jeszcze przy takiej cenie zakupu to raczej może być inwestycja na poziomie "-40%" ;) Także nie spodziewałbym się tego wzrostu wartości.

Hamulce do tego auta są problemem - długo trzeba polować np. na zaciski w razie W.

Są już coraz poważniejsze problemy z dostępnością części zawieszenia przedniego - elementy dedykowane do V12 są czasami już w ogóle niedostępne.

I na koniec - jeśli ma być Jaguar to koniecznie R6. Z tych silników ta marka słynie. V12 według mnie jest niepotrzebne. Trudny w serwisie, trudno zapewnić jego w pełni sprawne działanie, brzmi nijak. Moment obrotowy jest ale 4.0 ma całkowicie wystarczającą dynamikę, zwłaszcza, że dziś już nie ma gdzie pośmigać, a zawieszenie tego auta nie nadąża za osiągami.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Daimler Double Six 1993
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2022, 10:23:17 am »
Yoohas, dzięki za feedback.

Podzielisz się jakąś listą skaz?

Wydaje mi się, że auto jest dość rzadkie i wystarczająco stare, aby w perspektywie nabierało wartości. Dlatego sugerujesz, że tak nie będzie? Nie uda się go utrzymać w dobrym stanie czy z innego powodu - jakiego?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Daimler Double Six 1993
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 30, 2022, 12:56:41 pm »
Bo cena kosmiczna. W dodatku wywoławcza. To tylko xj40, czterodrzwiowa limuzyna. Może gdyby to była wersja Insignia.

W tym pułapie cenowym są już ciekawe wersje XJS/XJ-S, można znaleźć bardzo ładne sztuki MkII a nawet XJC w wersji Daimler.

To ma potencjał do wzrostu, a nie Jaguar typoszeregu xj40. Bardzo dobrze utrzymane limuzyny SI, SII, SIII nie kosztują tyle pieniędzy. A są na pewno bardziej poważane niż xj40.

W tym budżecie kupiłbym najpiękniejszą wersję XJ w historii - XJC. To ma potencjał.

Skazy (na podstawie zdjęć):

- wgniotka na grillu
- przedni zderzak nierówno leży
- uszkodzona tylna lewa listwa chromowana błotniku
- zapyziałe końcówki wydechu
- wygląda jakby wychodziła korozja w narożniku drzwi kierowcy od środka
- nieudolnie dobrany kolor tkaniny na podsufitce

I dokładnie przyjrzałbym się, czy nie był lakierowany. Niestety - jak się na targach/imprezach przyjrzysz dokładnie wielu autom od GieldaKlasykow.pl to straszą dramatycznie niskim poziomem renowacji lub stanem i astronomiczną ceną. Mam kilka dokładnie obfotografowanych na pamiątkę ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Daimler Double Six 1993
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 30, 2022, 15:48:13 pm »
Yoohas - łał!

Ok, zatem po kolei.

XJS jak dla mnie odpada - nie podoba mi się i tyle.

Ja może źle działam, przeanalizowałem otomoto, wszystkie oferty po 1975 roku i nie widzę żadnej oferty na auta przez Ciebie wskazane.

Jeśli mógłbyś naprowadzić - byłoby idealnie.

Może słowo jakiego auta szukam. Otóż zależy mi na aucie subiektywnie ładnym, klasyku, ale takim, które będzie normalnie użytkować, może nie jako daily car, ale powiedzmy raz w tygodniu będzie można nim normalnie zrobić 100km, w dobrym standardzie (czyli klima musi być) i o sensownych walorach użytkowych (czyli nie coupe dwuosobowe, nie kabriolet).

Budżet powiedzmy orientacyjnie 100-200k, ale to jest do dyskusji, ustalenia. Nie traktuję auta jako mega inwestycję, nie planuję sprzedawać go w żadnym realnym horyzoncie. Zależy mi na tym, aby auto dało się serwisować, czyli żeby był serwis, który będzie pilnował i robił, i żeby dostępność części była jakkolwiek rokująca - koszty samego serwisu są drugorzędne. Preferuję auto gotowe, po pełnej renowacji, ale nie wykluczam kupna auta niekoniecznie idealnego i dopieszczenie go. Nie rozważam kupienia "wraku" i pełnej renowacji.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Daimler Double Six 1993
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2022, 23:20:08 pm »
To jednak poszedłbym w stronę XJC. To auto wspaniałe, bez potencjału do utraty wartości. A jeśli ma być bardziej nowocześnie to dziś przyglądałbym się np. Daimlerowi Super V8, x308. np. w wersji long. Jeździ znacznie lepiej niż xj40, znacznie lepszy silnik, większa frajda z jazdy.

I niestety - nie ma co mieć złudzeń odnośnie poszukiwań w Polsce. Zbyt płytki rynek. Ale już 20k EUR spokojnie pozwala ruszać na łowy ;)

Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.