Autor Wątek: Dławi SIę  (Przeczytany 3242 razy)

Online mbolo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 195
  • Kocham to forum
Dławi SIę
« dnia: Luty 17, 2022, 14:35:41 pm »
Witam.
 Czy to możliwe , ze przy przyspieszaniu Jag dławi się koło 2 tys obrotów (wskazówka obrotów nie drga) jest to od skrzyni biegów ? Nie zawsze taki objaw jest. Czasami wszystko chodzi oK.
Dodam że przy zimnym silniku lekko obroty falują w przedziale 1200 -2000 na 5 i 6 biegu. Po nagrzaniu  (20 km )jest ok. Co ciekawego w początkowej fazie jazdy tez wszystko ok póki nie chwyci temperatury.

Offline Tomo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2022, 19:55:45 pm »
Autko nie szarpie? Może coś z silnikiem, a może z konwerterem momentu?
Generalnie ciężko powiedzieć po opisie. Btw nie do końca kumam o co chodzi z falowaniem obrotów na 5/6 biegu?
Ja aktualnie borykam się ze skrzynią, ale u mnie to jest bardzo wyraźne i charakterystyczne - tak jakby wybija biegi a potem potrafi "niedelikatnie" je zapiąć i okropnie szarpie.
U mnie może być problem z wyciekiem oleju, wiązką lub już zmielona skrzynia (oby nie).
Jeżeli te objawy coś Ci mówią, to mogę zameldować co się dzieje, bo we wtorek mam wizytę u "doktora" ;)
Jest - 1999 Mazda mx-5 1.6
Jest - 2005 Jaguar XJR (US)

Online mbolo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 195
  • Kocham to forum
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2022, 15:33:38 pm »
Co to Konwerter momentu ? gdzie to sie znajduje ?

Offline MicGin

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Sovereign
  • ***
  • Wiadomości: 778
  • JCPF Club Member
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2022, 17:18:22 pm »
Był S-type
-pozostaję w rodzinie-
Jest XJR

Offline a1410

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • X350 XJR 2004, X308 XJR 1998
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 18, 2022, 16:21:35 pm »
Btw nie do końca kumam o co chodzi z falowaniem obrotów na 5/6 biegu
Takie falowanie obrotów to jest właśnie pierwszy sygnał kończącego się konwertera.

Offline Tomo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2022, 22:10:43 pm »
Ja miałem napisać jak u mnie i zapomniałem...  :-nuts
Podjechałem do speca od automatów pod Gdańskiem. Zrobił jazdę próbną, zdjął miskę, przedmuchałem jakieś kanały i stwierdził, że mechanicznie wszystko wygląda ok.
Założył miskę, uzupełnił brakujący olej i kolejna jazda próbna - bez zmian. W tym momencie stwierdził, że to może być uszkodzenie mechaniczne skrzyni (jakiś pęknięty kosz, że skrzynia na blat i operacja do 8k).
Jak wróciłem to całą drogę też się męczyłem z szarpaniem i wypadającymi biegami.

A teraz finał, miałem też wypadające zapłony na bodajże 8 cylindrze. I tego dnia doszła do mnie cewka na podmianę. Wymieniłem cewkę i jazda próbna aby zobaczyć czy wszystko ok. No i szok, auto zaczęło jeździć normalnie...
Nie wiem jak to się stało i jak zadzwoniłem od gościa od skrzyń, to też był zdziwiony. Być może płyn po dolewce się ułożył, a może padnięta cewka w jakiś sposób wpływała na sterownik skrzyni 🤷
W każdym bądź razie na ten moment mam się cieszyć i jeździć :P
Jest - 1999 Mazda mx-5 1.6
Jest - 2005 Jaguar XJR (US)

Online mbolo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 195
  • Kocham to forum
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 10, 2022, 19:35:09 pm »
No właśnie. Problem może być bardzo blachy.  N9ie sztuka wydać kilka tysięcy i wymienić konwerter. Co się stanie jak sie okaże że to nic nie pomogło :(.

Offline Tomo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2022, 06:46:08 am »
Żeby nie było. Nie mówię że to kwestia cewki, to mógł być zbieg okoliczności. Jeżeli jeszcze nie byłeś, to na pewno pojedź do jakiegoś speca od skrzyni. Niech obejrzy, sprawdzi błędy, zrobi jazdę próbną itd.
W moim przypadku nie było żadnych błędów, był za tym  oczywisty wyciek który zobaczyłem.
Dodatkowo wiem, że poprzedni właściciel robił regenerację konwertera (i pewnie on jest odpowiedzialny za wyciek oleju z miski...). A cewkę wymieniałem przy okazji bo i tak musiałem.
Dodatkowo jakiś sprzęt do czytania błędów producenta też by się przydał, to zawsze nada jakiś kierunek.
To co wiem, to to, że jag lubi świrować na tle elektroniki 🙃
Jest - 1999 Mazda mx-5 1.6
Jest - 2005 Jaguar XJR (US)

Online mbolo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 195
  • Kocham to forum
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2022, 11:19:05 am »
Dzięki za info.  Po prostu nie mam pewności bo rożne są zachowania Jaga podczas nagrzewania sie po przejechaniu ponad 50 km. temperatury otoczenia . Raz jest bardzo źle , a raz niezauważalnie. Dlatego nie pasuje mi to do uszkodzenia mechanicznego.

Offline Bulldose

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 12, 2022, 12:12:27 pm »
Falowanie obrotow podczas jazdy ze stala predkoscia to objaw padajacego konwertera taki klasyczny

Natomiast jezeli chodzi o szarpanie to w pierwszej kolejnosci sprawdzil bym swiece/cewki/lewe powietrze

Mysle ze te dwie rzeczy nie musza byc polaczone

Pzdr

Online mbolo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 195
  • Kocham to forum
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 14, 2022, 08:34:48 am »
Świece nowe. Jak sprawdzić cewki ? Ewentualnie  lewe powietrze ?

Offline Bulldose

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 14, 2022, 12:05:13 pm »
Mozna wyjac i zobczyc czy nie ma uszkodzen mechanicznych, ew z ktorego roku sa i czy nie jakis kiepski zamiennik -  inaczej nie mam pomyslu ;-)

Lewe powietrze mozna w jakims serwisie co ma maszyne do robienia dymu - wpinasz w dolot i generalnie nie powinno nigdzie dymic



Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 299
  • X358L/4.2/2008
Odp: Dławi SIę
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 14, 2022, 19:13:10 pm »
Jeśli cewki szwankują to byle ELM pokaże błąd missfire na konkretnym cylindrze.