Autor Wątek: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika  (Przeczytany 5601 razy)

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« dnia: Grudzień 13, 2021, 13:02:08 pm »
Witam tak jak napisałem w temacie prosiłbym o szczere opinie na temat silnika 3.0 D V6 ponieważ przymierzam się do zakupu XF i mam na oku 2 egzemplarze z tym silnikiem jednak zanim wgl wybiorę się żeby je obejrzeć chciałbym poznać wasze opinie i przygody które mieliście z tą jednostka napędową. Z góry dziękuje i Pozdrawiam
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 96
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2021, 13:14:13 pm »
Mój XF 3.0d z 2013 241kucy, żadnych problemów z silnikiem. na liczniku 240 tys kilometrów . Żadnych napraw , to samo tyczy się skrzyni biegów, u mnie 8-biegowa. Tankuję na Shell v-power + dodaytek do paliwa archoil AR6900-D MAX. Za to DPF już wymieniłem na oryginał , koszt 1300GBP z robocizną w UK.
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2021, 15:25:11 pm »
Mialem 2 jaguary z tym motorem - naprawde fajna jednostka - podstawa to wymiany oleju jak byly robione wg producenta to raczek omijac.

Z problemow to lubi pasc alternator i pekaja kolektory dolotowe + siatka wydechu lubi sie rozszczelnic.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline ZielonyJag

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Kocham to forum
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2021, 16:16:58 pm »
Mam 3.0 z 2010r i siadł mi alternator i kolektory pęknięte (kupiłem już z pękniętymi, wada ukryta)

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2021, 06:52:12 am »
A wiecie może czy jest to silnik Jaguara czy BMW ? Bo chyba nie Forda jak w 2.7 ? Czy jadąc oglądać auto jestem w stanie sprawdzić czy te kolektory są pęknięte czy raczej bez małego „rozbierania” silnika jest to niemożliwe ? I jeszcze jeśli możecie się wypowiedzieć na temat realnego spalania ? Dziękuje i pozdrawiam
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2021, 07:44:06 am »
Silnik grupy PSA (peugeot/citroen - tak samo jak 2.7) / skrzynia ZF montowana tez w BMW i innych markach premium

Glowny objaw peknietego kolektora to tryb awaryjny przy probie gwaltownego przyspieszenia z niskich predkosci/obtotow.

Spalanie roznie - zalezy od ciezaru nogi - moj najlepszy wynik na trasie 5.5 litra ale potrafi tez i 15 spalic przy ciaglym butowaniu

« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2021, 18:24:15 pm wysłana przez MicGin »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Krisn23

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 18, 2021, 05:24:48 am »
A która wersja według was jest „najlepsza” ? 211 240 czy 275 KM ? Jest jakaś znacząca różnica między tymi jednostkami oprócz oczywiście mocy ?
Jaguar S-Type 4.2 V8 HIGH 2006 r

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2021, 07:53:42 am »
211 to pojedyncza turbina, 240/270 to dwie turbiny, wydaje mi się ze mocniejszy ma tez inne wtryski.

Bierz najmocniejszy - mocy nigdy za wiele :) ja miałem ten motor zmapowany w x351 na około 340 koni i całkiem fajnie się odpuchal
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 27, 2021, 09:21:40 am »
Mam w xf ten silnik wersja 275 KM i nic się nie dzieje. W poniedziałek wymieniłem pompę wody kompletny rozrząd i pasek pompy CR przy 145tkm i wszystko wyglądało bdb. Za części zapłaciłem 1073zł - śmiech w porównaniu do innych marek. Szczerze polecam, tylko jak koledzy pisali patrz czy poprzednik ma kwitki lub rachunki z wymian oleju i co ile wymieniał. 30tkm to gwóźdź do trumny każdego silnika, nie tylko w jaguarze, ale słyszy się o Mercedesach i bmw z "total schaden"

Offline piotriwa

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2022, 18:36:20 pm »
Mam 3.0 z 2010r i siadł mi alternator i kolektory pęknięte (kupiłem już z pękniętymi, wada ukryta)

Dokładnie te same problemy. Dwa kolektory, alternator i nieszczelność na siatce, na zgięciu za kolektorem wylotowym. ponad 300tyś km.
piotriwa

Offline Arni

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • S Type 3.0 - 2004
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2022, 07:49:47 am »
Kolega też miał problem z kolektorami, pęknięcia na obydwu. XF 3.0 D 275 KM (pierwsza generacja, po faceliftingu).

Offline zielins

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2022, 09:28:33 am »
nieszczelność na siatce, na zgięciu za kolektorem wylotowym

Gdzie konkretnie znajduje się to wspomniane złącze elastyczne? Wydawało mi się, że pierwsze elastyczne złącze znajduje się dopiero za DPFem.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: XF 3.0D V6 2011 proszę o opinie na temat silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2022, 12:18:58 pm »
Gdzie konkretnie znajduje się to wspomniane złącze elastyczne? Wydawało mi się, że pierwsze elastyczne złącze znajduje się dopiero za DPFem.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2