Autor Wątek: Wymiana czy remont skrzyni  (Przeczytany 2123 razy)

Offline Dabkof

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Kocham to forum
Wymiana czy remont skrzyni
« dnia: Grudzień 07, 2021, 22:08:21 pm »
Panowie, :-wstyd
 4.2 N/A - przymierzam się powoli do wymiany lub regeneracji skrzyni automatycznej. Niestety problem dopadł i mnie, idzie zima więc czas żeby się zabrać za temat na spokojnie. Stad moje pytania do was.

1. Regenerować (naprawiać) czy wymieniać na używkę na chodzie? Koszt naprawy szacuje, że może dojść do 8k, natomiast zakup używanej z gwarancja na rozruch, wymiana oleju i wymiana skrzyni w 4-4,5k powinno się zmieścić. Oczywiście używka również może okazać się bombą z opóźnionym zapłonem..
W przypadku naprawy możecie polecić jakieś pewne warsztaty w Warszawie i okolicy, które się zajmują skrzyniami i są pewne?

2. Wiem, że skrzynie używaną należy szukać po numerach, ale czy skrzynia od sv8 4.2 z konwerterem podejdzie pod 4.2 N/A?

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Wymiana czy remont skrzyni
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2021, 08:07:10 am »
Wiem, że skrzynie używaną należy szukać po numerach, ale czy skrzynia od sv8 4.2 z konwerterem podejdzie pod 4.2 N/A?

4.2 NA to skrzynia o numerze czesci 8X23-7000-B*
4.2 SC to skrzynia o numerze czesci 8X23-7000-C*

Teoretycznie sa takie same (obydwie to ZF 6HP26) ale jest szansa ze sie jednak czyms roznia...

z ciekawosci - co sie dzieje ze wymieniasz?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2021, 08:11:11 am wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Dabkof

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana czy remont skrzyni
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2021, 11:31:41 am »
Generalnie, miałem już wcześniej trochę przygód ze skrzynią - konwerter regenerowany, pompa oleju wymieniana, mechatronika nowa. Ale jak się okazało mechanik partacz (miałem go z polecenia ale co wyszło to już długa historia, w skrócie każda z wymienianych wyżej rzeczy była miesiąc po miesiącu w innej naprawie na mój koszt, który również do końca nie uregulowałem jak się delikatnie mówiąc posprzeczaliśmy na koniec). Na chwilę obecną z dolegliwości to falowanie obrotów na biegach 4-6 (w większości wypadków ledwo dostrzegalne) i drgania całego auta na obrotach do 2,5k. Same biegi zmienia płynnie. Jeżeli chodzi o drgania, to poduchy, koła, zawieszenie sprawdzone całe, w silniku wymienione świece na nowe (zapobiegawczo), sprawdzona kompresja i wszystko jest ok. Wykluczyłem wszystko co się dało, z nadzieją szukając przyczyn gdzie indziej.

W weekend teraz pojeździłem po warsztatach w Warszawie i okolicy na remont skrzyni i nigdzie nie spotkałem się z takim nastawieniem obsługi, że mógłbym zaufać i postawić samochód na remont skrzyni wykonany uczciwie. Co ciekawsze różne zakłady miały różne opinie na temat regeneracji konwertera do tej skrzyni - niektóre twierdziły, że regeneracja owszem bez problemu, ale dwa zakłady powiedziały że konwertery w tych skrzyniach są regenerowane tylko fabrycznie a cała reszta zakładów co je regeneruje jedynie rozcina, czyści, spawa lub daje inny ze skupu na jego miejsce. Bazując na opiniach na google, żaden zakład do pewniaków też nie należy.

Jak usłyszałem różne kwoty za naprawę skrzyni (całkowicie z demontażem/montażem) w przedziale od 6 do 15k to chyba utwierdzam się tylko w przekonaniu, że wymiana będzie "pewniejsza" i nawet jak trafię na minę która nie wytrzyma gwarancji rozruchowej, to i tak taniej mnie wyjdzie kupno drugiej i jej montaż wraz z wymianą oleju, adaptacją niż remont (który też nie jest pewny).

I tak jak mocno się zżyłem ze swoim kotkiem i dobre parę lat zostanie w moich rękach, tak temat tej skrzyni mnie męczy od początku. Nawet już nie chodzi o finanse, tylko chciałbym to mieć już zrobione raz a dobrze i mieć spokój z tą skrzynią.

Edit: dzięki za sprawdzenie i wrzucenie wyników, ja ze swojej strony poszukałem jeszcze w katalogach dostępnych w internecie, i już nie pamiętam wg której strony sprawdzałem, ale SACHS oferuje inne konwertery do NA (260 mm) a inne do SV (280 mm) więc na tej podstawie wnioskuję, że komplet od SV nie wejdzie do NA.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Wymiana czy remont skrzyni
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2021, 13:03:01 pm »
ale SACHS oferuje inne konwertery do NA (260 mm) a inne do SV (280 mm) więc na tej podstawie wnioskuję, że komplet od SV nie wejdzie do NA.

wg spisu czesci obydwa sa takie same (280mm) ale nie dam sobie reki uciac :)
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline Dabkof

  • Aspirant
  • Wiadomości: 7
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana czy remont skrzyni
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2021, 13:39:10 pm »
Niestety na opisie też widziałem, że są 280mm :-thank. Jak będę wyjmował dam znać z ciekawości ile faktycznie wynosi w NA :-V

Offline MushrooMadness

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana czy remont skrzyni
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 13, 2021, 17:22:29 pm »
W UK-a do kupienia są pokrywy za 119.89 Funtów. Pytanie czy łatwo z zamówieniem do PL?

https://www.britishparts.co.uk/jaguar-parts-c11/jaguar-f-pace-c4514/engine-3-0-td-c4544/camshaft-cover-inlet-manifold-p7305

Offline YERRY

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana czy remont skrzyni
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2021, 20:51:13 pm »
ja bym doradzał wymianę skrzyni na używkę. trzeba poszukać i zaryzykować, ale te skrzynię nie psują się zbyt często, dlatego ryzyko nie jest duże, trzeba unikać sprzedawców-cwaniaków i mieć trochę szczęścia ;-)

Offline Krzysztof WOT

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Wymiana czy remont skrzyni
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 20, 2022, 23:21:38 pm »
Cześć polecę ci mojego znajomego który zajmuje się regeneracją automatycznych skrzyń biegów. Jest sumiennym specjalista i nie zdziera cenowo. Piotrek 514298187. Ma warsztat w okolicy Otwocka.