Autor Wątek: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged  (Przeczytany 3136 razy)

Offline whitefunk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« dnia: Maj 23, 2021, 13:13:22 pm »
Panowie, jest u mnie w 2003 rok XJR zrobiona jakaś rzeźba z odpowietrzeniem pokrywy zaworów. Czy ma ktoś schemat jak to powinno być podłączone fabrycznie? Chodzi o schemat od zaworu odmy dalej… u mnie nie wyrzuca oleju nawet po zdjęciu zaworu ale jest zrobiona jakaś przeróbka i podciśnienie w podłączonej do niego rurce jest olbrzymie i ssie olej jak głupie… chciałbym dojść do oryginały, dzięki

Chodzi o to, gdzie powinna iść zaznaczona na czerwono rurka z zaworu odmy
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2021, 13:24:15 pm wysłana przez whitefunk »

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2021, 14:21:04 pm »
Zapewne dołożony separator oleju - oryginalnie leci w prawo między kompresorem a intercoolerem/kolektorem dolotowym do przepustnicy.
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline whitefunk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2021, 14:23:52 pm »
Tak, jest dolozony. Tylko pytanie po co i czemu, bo podciśnienie z przepustnicy jest duże i mam wrażenie ze na sile wysysa ten olej, bo jak zdjąłem zawor to z dziury w pokrywie zaworów ledwie ledwie dmucha…

Notabene jak powinien działać ten zawor? Mam wrażenie ze jest w miarę świeży ale można w niego dmuchać z każdej strony, zasysać - pełen przelot

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2021, 14:36:54 pm »
No właśnie dlatego, że jest podpięte bezpośrednio do przepustnicy od cholery oleju wali w przepustnicę centralnie na EGR i MAP sensor bo tam to jest tak głupio umiejscowione. Przez to MAP sensor ulega zalepieniu olejem i się dosłownie topi bo centralnie na niego dmucha EGR. Pada MAP nie działają korekty paliwa i EGR. Wymiana bajka - cały dzień w obie strony żeby się do przepustnicy dostać i kupa uszczelek do wymiany po drodze  ;). Dodatkowo cały ten olej leci w intercoolery i zalewa je olejem przez co z czasem spada ich efektywność pomniejszona i tak przez skomplikowany i mało wydajny układ chłodzenia tego bydlaka (woda-powietrze).
Zamysł był zapewne taki żeby nieco tego oleju wyłapać natomiast miałem taki separator zamontowany w S-Type R, a to taki sam silnik i jakoś po kilku tysiącach km wyłapywał może z 0,5cm na dnie tego pojemnika - ten sukinkot ma takie ssanie, że ten separator g...o daje  ;D. W samej pokrywie zaworów jest taki niby separator w postaci siatki ale on za wiele nie daje. Trzeba z tym żyć - widziałem jak ktoś gdzieś wyjął intecoolery i płukał je całą noc w ropie. Od cholery oleju w środku było. 
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline whitefunk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2021, 17:15:12 pm »
No właśnie jak się olej zebrał to chyba zaciągnął i puścił niebieskiego solidnego baka… nie wiem jak tego unikać

Offline whitefunk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2021, 18:48:41 pm »
I tak się zastanawiam czy nie zaslepic tego podciśnienia i nie założyć po prostu filtra na odme i zapomnieć o temacie… chyba nic się nie powinno stać?

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2021, 20:50:53 pm »
Ja bym to zostawił jak fabryka zrobiła i nie kombinował. Próbowałem już poprawić fabrykę i nic to nie dało - połącz to jak było w oryginale. Zawór odmy oryginalny tak działa - każdy kto go słyszy po raz pierwszy mówi, że uszkodzony bo słychać syczenie. Kupiłem nowy oryginalny i tak samo działa - ktoś mądrzejszy to tak wymyślił :)
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2021, 09:50:59 am »
Oil tak został zamontowany aby ochronić cały dolot przed nadmiarem oleju. Często stosowany dodatek. Po wymianie wszystkich uszczleka dolotu i czujników oraz czyszczeniu przepustnicy oraz wszystkiego po drodze należało zadbać aby ten stan utrzymał się jak najdłużej. Więc decyzja o tym montażu. Mam jeszcze rurki potrzebne do powrotu do oryginału oraz wiele części do xjr. Na skrzynkę nie odpisze gdyż jako osoba nie klubowa masz skrzynkę pocztową na jedną wiadomość.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline whitefunk

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2021, 17:39:04 pm »
Napiszesz do mnie na whatsapp bądź SMS 508128508? :)

Offline Markgregorius

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • Kocham to forum
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 14, 2021, 06:59:03 am »
Odma w silniku jest tylko ze względu na ekologię. Zaslep ja przy przepustnicy i ciesz się czystym dolotem.

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Schemat odpowietrzania i zaworu pcv w 4.2 supercharged
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 14, 2021, 13:48:40 pm »
Markgregorius odma ze względu na ekologię została skierowana z powrotem do dolotu ale samo jej istnienie nie ma nic wspólnego z ekologią tylko dbaniem o bezpieczne ciśnienie w skrzyni korbowej. Takie farmazony zachowaj dla siebie bo później kolega będzie szukał przyczyny dlaczego wypierdziało uszczelniacze tu i tam. Jeszcze doradź żeby wyciął katalizatory bo to też przecież wymysł tych pazernych i okrutnych koncernów samochodowych  :-nuts
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001