Autor Wątek: Bicie na kierownicy, wibracje  (Przeczytany 4819 razy)

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.094
Odp: Bicie na kierownicy, wibracje
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 10, 2020, 09:03:48 am »
Witam
Zauważyłem że oleju od wspomagania ubywa a wszędzie sucho czy to normalne ?

Witaj.

To na pewno nie jest normalnie - skoro ubywa to gdzies ten plyn sie musi podziewac...
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 306
  • X358L/4.2/2008
Odp: Bicie na kierownicy, wibracje
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 12, 2020, 12:21:04 pm »
Trzeba pomierzyć zegarem bicie boczne na feldze, tarczy, piaście. Jeśli będzie ok, to problem jest w hamulcach, a dokładnie w zaciskach stojących na prowadnicach jarzma lub nie cofającym się wystarczająco tłoku w zacisku. Któryś zacisk lekko stawia opór i stąd boczne szarpanie na kierownicy.
Same prowadnice potrafią być przytarte, przy okazji niszczą gumowe osłony. Wymieniając najlepiej kupić zestaw ori ATE czy jaki tak idzie razem ze sprężyną zacisku i odpowiednim smarowidłem /dopakować ile wlezie w osłonę/. Z doświadczenia wiem, że zamienniki/zestawy naprawcze typu QuickBrake czy inne to zwykły szajs, korodujący, zrobiony z fufnolitu.
Czujnik zegarowy na alle stoi jakoś od 50 zeta, przystawiasz do feli, tarczy, kręcisz kołem i wiesz czy ma bicie. Trudniej pomierzyć  piastę, bo jak wiadomo może być przykorodowana, a max dopuszczalne bicie piasty to jakoś 0,05 mm czy mniej.

Offline piotrrf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 376
  • Jaguar XF 20d AWD R-Sport
Odp: Bicie na kierownicy, wibracje
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 14, 2020, 14:41:13 pm »
Ja tez mam maly problem z biciem kierownicy.Sa to lekkie wibracje w przedziale predkosci od 97 do 118 kmh.
Przy nizszej i wyzszej predkosci jest ok.
Podczas hamowania nic nie trzesie i nie szarpie.
Dotyczy to innego auta ale problem podobny.
Cztery razy wywazalem kola.Opony calkien nowe.
Nie da sie zamienic tyl.przod.Nie ma mozliwosci.
I stwierdzono,ze felgi sa ok.
Podejrzewam,ze tylko kase wzieli.
Porsche 987 S
SLK R 171

Offline Tompl

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Bicie na kierownicy, wibracje
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 29, 2020, 19:45:27 pm »
Kupiłem używane felgi, dałem do profesjonalnej regeneracji, prostowanie i malowanie. Na to nowe opony continental premiumcontact 6, osobiście byłem przy zakładaniu i wyważaniu. Jada próbna i nic się nie zmieniło. W następnej kolejności będzie przegląd zacisków...

Offline Tompl

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Bicie na kierownicy, wibracje
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 21, 2020, 16:52:31 pm »
Problem częściowo rozwiązany, nic już nie bije. Skorzystałem z mało popularnej usługi doważania kół na samochodzie. Lewe koło praktycznie nie wymagało doważania, natomiast prawe już tak. Uważam jednak że to nie problem koła, a czegoś co kręci się razem z nim i różnicy w masie. Może tarcze mają jakąś wade wewnątrz odlewu i nie jest ona wyważona odpowiednio. Problem zapewne powróci gdy założę zimowe opony, więc albo znajdę winowajcę, albo znowu pojadę na doważanie ;)

Offline wolung

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
  • Szeroko¶ci
Odp: Bicie na kierownicy, wibracje
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 01, 2020, 20:22:21 pm »
Jak sytuacja na froncie? Ja dalej walczę z wibracjami. Tarcze klocki wymienione, wyważone koła, zrobiona zbieżność. Mam wyciek na amortyzatorze więc teraz wymiana amorków. Potem regeneracja zacisków i wymiana piast jak zajdzie taka konieczność. Mam nadzieję że w końcu się uda.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2020, 22:33:47 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar XF 3.0 Diesiel (241 KM) Premium Luxury V6 Auto (2010)