Szybko poszło bo od padniętej sondy i czujnika przeszliśmy do przelewu paliwa i wycinania katalizatorów
. Proponuję
buberts1977 nie robić koledze wody z mózgu tylko niech najpierw wymieni uszkodzone czujniki bo to nie układ zasilania paliwem jest problemem. Poza tym znawcą nie jestem ale nie wydaje mi się żeby XJ8 potrzebował w ogóle coś takiego jak przelew mechaniczny przy lpg jeśli już to porządny emulator. Uszkodzony czujnik spalania stukowego powoduje tryb awaryjny i ograniczoną moc silnika niezależnie od paliwa jakim jest zasilany w tym momencie silnik. Niech kolega najpierw wymieni właściwe czujniki i zobaczymy co będzie jak błędy znikną.
Co do wątpliwości kolegi na temat ecu,ecm itd. to ECM właśnie jest komputer silnika ale jeśli nie czujesz się na siłach żeby to sprawdzać to możesz zaryzykować wymianę w ciemno aczkolwiek może się okazać, że problemem jest sama wiązka przewodów czy wtyczka. Warto by było jednak sprawdzić bo nowy czujnik tani nie jest ewentualnie możesz zaryzykować zakup używanego. Jeśli masz do niego dobry dostęp to może najpierw sprawdź czy jest dobrze przymocowany, odkręć bo i zamontuj ponownie, sprawdź czy przewody nie są gdzieś uszkodzone lub wtyczka (nawet wilgoć może stać we wtyczce i masz gotowy problem). Ten czujnik musi idealnie przylegać do głowicy. Najprostsze rzeczy, a można sporo zaoszczędzić bo czasami błahostka powoduje najwięcej problemów i kosztów. Sonda raczej jak już zgłasza błąd to śmietnik ale pisałeś, że była skrzynia wymieniana więc może też coś się kabelkami podziało podczas pracy ?