3 lub 2 zalezy od wersji przekaznik liczac od strony kierownicy jest od skrzyni (fioletowa podstawka), sprawdzilem wiec nim sie zajmij. Powinien tykac jak przekrecasz kluczyk na kontrolki (ale samo tykanie nie determinuje jego poprawnego dzialania, bo to ze tyka oznacza dzialanie cewki elektromagnetycznej, ale nie gwarantuje przekazywania napiecia), wtedy tez literki na dzwigni zmiany biegow powinny byc podswietlone. Jesli to nie jest zasilane (o ile nie jest spalona zarowka ) to nie ma opcji zeby skrzynia pracowala.
To bardzo prosty uklad, i starczy miec miernik albo nawet zarowke zeby po wyjeciu sprawdzic czy prad dochodzi do przekaznika. Czy ogarniasz dzialanie przekażnika?
Po wyjeciu przekaznika, trzeba zrobic test.
Na jednej nozce z wyjetym kluczykiem na byc +12v cały czas.
Na kolejnej +12v po przekceceniu kluczyka na kontrolki
Na 3 nozce masa.
Na 4 nic z wyjetym przekaznikiem.
Jesli tak jest to połącz kawalkiem przewodu z wyjetym przekaznikiem, +12v ktore jest cały czas (nie to co pojawia sie po kluczyku) z nozka na ktorej nie ma nic wtedy powinno zapalic sie podswietlenie literki (niezaleznie od polozenia kluczyka). Wtedy mozna zaczac szukac dalej, jesli sprawdzisz wszystko jak pisze, duzo bedzie wiadomo.
Mozesz tez zamienic przekazniki na poczatku na probe miejscami, wyjmij przekaznik obok o tym samym kolorze i liczbie nozek i zamien z tym od skrzyni. Jak nic to nie da to miernik i pomiary jak napisalem. Jesli nie ogarniasz takiej elektryki to napisz bo bez tego nie ruszymy z miejsca.
Przewody zaplonowe mozna sprawdzic miernikiem ustaionym na pomiar oporu w kilohmach. Powinny miec w miare po rowno opornosci. Czy w kopulce sprawdziles styk weglowy? Z silnikie tez moze byc milion rzeczy. Od zbyt malego cisnienia paliwa, wtryskiwaczy uszkodzonych, regulatora cisnienia paliwa, problemow elektrycznych z tymi podzespołami, po uklad zapłonowy, lub kompresje silnika, czyli zawory uszczelke pod glowica. Nawet doswiadczonej osobie moze zajac sporo czasu dojscie co takiemu autu dolega.
Te auta dodatkowo to stare auta z szeregiem wad fabrycznych i slabych punktow. Wlasnie Ci jeden pokazalem jak posniedziale przekazniki i ich gniazda. Kolejnym sa wadliwe skrzynki bezpiecznikow z zimnymi lutami, ktore w dodatku sa tak zbudowane warstwowo, ze zadko daje sie je naprawic (tylko jak zimy lut wystepuje w warstwie zewnetrznej). Mozna by tak wymieniac i wymieniac. Czesto tez zatykaja sie odplywy wody z potrzybia lub jest przerdzewiala grodz czego nie widac i leje sie po komputerze skrzyni i silnika woda. Wiec to tez moglo u ciebie nastapic i zdech sterownik skrzyni czy silnika.
Nawiewy to kolejny temat rzeka, tez zapewne Ci normalnie nie dzialaja jak w kazdej 40. Pekaja klamki zewnetrzne w nich, te akurat bylem zmuszony nawet wyprodukowac i opracowac zestawy naprawcze ktore juz nie pekna, takze od razu sie zareklamuje, ze jak przednie klamki Ci pekna to posiadam takie zestawy ktore juz nigdy sie nie rozleca mojej produkcji.
W kazdym zakamarku auta moglbym Ci pokazac, ktore rzeczy sa do naprawy lub poprawy bo zrabane beda w wiekszosci egzemplarzy.
No i jeszcze blacharka i zgnilizna za przednimi blotnikami i podloga w miejscu pod pedalami oraz na miejscu pasazera, tylne słupki i inne kwiatki.