Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
Spadek mocy w XJR
Bocian:
Witajcie,
Jakiś czas temu odniosłem wrażenie, że samochód stracił trochę mocy.
Pierwszy poczułem to rok temu, parę miesięcy po zakupie.
Zrobiłem wtedy pomiar przyspieszenia do 100km/h ze stoperem w ręku.
Wiem, że taki pomiar jest niedokładny, ale wynik był w miarę powtarzalny i wynosił w najlepszym przypadku 5,6 s do 100 km/h.
Niestety nie robiłem pomiaru wcześniej kiedy samochód w mojej ocenie zbierał się lepiej.
W tym roku postanowiłem znowu dokonać pomiaru i mam już powtarzalne 6 s. Czyli coraz gorzej. Dodatkowo po wyłączeniu kontroli trakcji trudno idzie zrywanie przyczepności a rok temu nie było z tym żadnego problemu.
Wybrałem się więc na hamownie. Celowo wybrałem ten sam warsztat, na którym hamował RyanDriver aby mieć porównanie.
Pomiar pokazał 320 KM. Wykres w załączniku. Coś ewidentnie jest nie tak.
W samochodzie są te same felgi i opony, nie ingerowałem w układ wydechowy ani nic co mogłoby mieć taki wpływ na parametry.
Przepływomierz był trochę zabrudzony, ale po przeczyszczeniu nie ma żadnej poprawy.
Co ciekawe (a może czysty zbieg okoliczności) - pierwszy raz odczułem spadek mocy po pozakupowej wymianie olejów, filtrów, świec i oleju w kompresorze. Od zakupu zrobiłem 30 tys km.
Czy ktoś miał podobny kłopot? Macie pomysły jak znaleźć przyczynę?
xsnailx:
sprawdzil bym czy uklad intercoolera dziala poprawnie (plyn, odpowietrzenie, pompa)
Bocian:
Ok, dzięki, przekażę mechanikowi sugestię.
Bocian:
Koledzy macie jeszcze jakieś pomysły co mogło wywołać taki spadek mocy i osiągów?
Pomyślałem o kompresorze, ale rozmawiałem z trzema specjalistami od Jaguarów i każdy stwierdził, że to bardzo trwały element i spadek wydajności jest mało prawdopodobny nawet jeśli widoczne byłyby rysy na rotorach a poza tym, niskie ciśnienie doładowania powinno być sygnalizowane błędem.
kwaku85:
Wyjmij świece, sprawdź czy iskra jest podobna na wszystkich i na koniec zmierz przerwę na elektrodach. Ustaw 0.7mm na każdej
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej