Autor Wątek: kontrolka oleju  (Przeczytany 7190 razy)

Offline J66

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
kontrolka oleju
« dnia: Grudzień 08, 2017, 07:50:26 am »
Witam klubowiczów ,nie wiem co jest ale zapala mi się czerwona kontrolka oleju , wiem że może to być powodem zbyt niski poziom oleju , dolałem 2 litry kontrolka zgasła  jeżdził w miare ale na tydzień musiałem go odstawić ale mechanik doradził aby jeszcze 1 litr wlać no i teraz jest gorzej miga kontrolka nawet pochodził z 15 min zgasła pojechałem trochę i kontrolka znowu się zapaliła i nie chciał wskoczyć na wyższy bieg praktycznie przejechałem troche ale tylko ma dwójce  ,olej i filtry wymieniałem w styczniu , czy ktoś  wie co może być za przyczyna ? bedę wdzięczny za odpowiedz . Mój JAG to X-Type 2,0 diesel  2003r

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2017, 08:45:40 am »
Przyczyny mogą być dwie. Albo padnięty czujnik i od tego bym zaczął, albo za małe ciśnienie oleju, sprawdź, czy nie masz wgniecionej miski olejowej. Najlepiej podjedz do mechanika i niech zmierzy ciśnienie oleju, będziesz wiedział na czym stoisz, olej i filtr profilaktycznie też mógłbyś zmienić.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline J66

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2017, 10:58:32 am »
Sprawdzę poziom oleju juz jestem umówiony z mechanikiem, ale zasugerował mi jeszcze że może to być turbina , olej się leje do silnika i przez to problemy , czy kolega też by to potwierdził ? Jak wstępnie powiedział są to duże koszty i nie wiem czy opłacało by sie go jeszcze robić

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2017, 12:46:53 pm »
Jakby turbina była tak nieszczelna, że spadałoby ciśnienie, to olej by zniknął z silnika w mniej niż minutę, a silnik by się zatarł, bo olej w dolocie działałby jak paliwo i silnika by się nie dało zatrzymać. Kompletna regeneracja turbiny, to koszt pod 1000zł. Sprawdź ciśnienie oleju przede wszystkim, w miejsce czujnika ciśnienia oleju wkręca się manometr. Nie wiem jakie powinny by c wartości, dlatego nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale ja tak kiedyś robiłem w omedze mv6 i okazało się, że winny był czujnik ciśnienia. Spotkałem się też z sytuacją, że filtr oleju po 17000 km się zapchał i przez to zatarł się silnik, ale w Twoim przypadku raczej czujnik albo pompa oleju się kończy, ale to jest mało prawdopodobne.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2017, 13:50:23 pm »
Z twojego pierwszego postu wynika, że wlałeś 3 litry oleju bez sprawdzania poziomu oleju. Jeżeli tak było, to postąpiłeś bardzo nierozsądnie. Zbyt duża ilość oleju też jest szkodliwa dla silnika. W pierwszej kolejności doprowadź poziom oleju do poprawnej ilości. Jeżeli kontrolka będzie się dalej zapalała, oddaj samochód do mechanika. Tak jak sugerowali koledzy, przyczyn niesprawności może być wiele. Samemu, bez specjalistycznych narzędzi, można wymienić właściwie tylko czujnik ciśnienia.
Poziom oleju możesz sprawdzić sam, nie musi tego robić mechanik :)
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Offline J66

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2017, 14:01:53 pm »
Właśnie teraz chciałem odpalić i  kręci  ale nie chce odpalić kilka razy próbowałem i nic ,tylko tak jak by sie dławił nie wiem jak mam teraz dojechac do mechanika 


Jak pisałem ostatnio nie mogę teraz odpalić kręci ale nie chce zapalić , może któryś z kolegów podpowie co mogło się stać i co zrobić żeby odpalił żebym mógł dojechac do mechanika , z góry dziękuję
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2017, 14:58:42 pm wysłana przez Choina »

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 179
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 08, 2017, 15:36:29 pm »
a poziom oleju sprawdziłeś ?? tak jak poprzednik pisał to ważne - jeśli wcześniej go przelałeś tzn było za dużo oleju to gorzej niż go za mało - w dupę dostają wszystkie uszczelnienia przez zbyt wysokie ciśnienie. Teraz jak go będziesz na siłę próbował odpalić to jeszcze większego bałaganu możesz narobić  :o ...  tylko laweta i zacny mechanik bo jak tak ciężko mu żeby wystartować to może już być prawie zatarty ... oby nie ... ale samemu bym nic nie próbował teraz grzebać ... szczęścia życzę  :)

Offline J66

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 08, 2017, 20:24:23 pm »
No niestety troche oleju przelałem , lałem jak było ciemno i przesadziłem , z drugiej strony mechanik mi zasugerował żeby wlać trzeci litr, za czym wlałem pierwszy litr zapalała się czerwona kontrolka i oleju było poniżej poziomu . Teraz wieczorem udało mi się go zapalić , kontrolka się nie zapala i chodzi nie żle , jedynie co to strasznie kopci , czarne chmury ,na razie nie jechałem , spróbuje jutro.

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 179
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2017, 22:13:56 pm »
to że dymi to ma za dużo paliwa przelanego ... mnie martwią te trzy litry oleju ... o ile pamiętam to wchodzi jakieś 6 litrów oleju - jak miałeś poniżej poziomu to minus litr - czyli 5 ... dolałeś 3 to razem 8  :o ... to o dwa litry ponad stan. Zanim cokolwiek jutro zrobisz sprawdź stan oleju bo wszystkie symeringi szlag Ci trafi. A swoją drogą to co to za mechanik który w ciemno każe 3 litry oleju dolać ...

Offline J66

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 09, 2017, 09:51:24 am »
Z tym olejem to i tak myślę ze trzeba spuścić i wymienic filtry bo to już prawie rok więc myslę że sie unormuje tylko trzeba bedzie znaleźć przyczynę tej kontrolki zapalającej się , a o co chodzi z tym przelanym paliwem ze moze być przyczyną kopcenia nie ukrywam że od jakiegoś czasu mnie to martwi a opinii co do przyczyn  słyszałem

Pojechałem do mechanika po wstępnych oględzinach stwierdził ze przecieka turbina i prawdopodobnie interculer ale dokładnie przebada go w poniedziałek i sprawdzi ciśnienie oleju , jego zdaniem jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie to nie warto go robić bo koszt naprawy przerośnie wartość auta , trochę mnie podłamał, a czy któryś z kolegów ma jakieś zdanie na ten temat ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2017, 07:21:53 am wysłana przez Choina »

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2017, 16:57:01 pm »
W intercoolerze olej może się znajdować tylko z turbiny i większość samochodów tak ma. Turbina przy większym przebiegu zawsze będzie delikatnie przepuszczac olej, ale na pewno nie jest to przyczyną niskiego ciśnienia. Duże ilości oleju przeciekajacego przez turbo może powodować rozbieganie się silnika, a przyczyną niskiego ciśnienia może być pompa oleju, luz na panewkach (raczej to by było słychać), albo wadliwy czujnik który zaniża wartość. W przypadku gdy ciśnienie rzeczywiście będzie za niskie, to koszty naprawy i diagnostyki mogą być dosyć wysokie.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline J66

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Kocham to forum
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 09, 2017, 17:51:12 pm »
Czy jest jakiś sposób zeby taki laik jak ja mógłby poznać co jest na prawdę ? Nie chciał bym żeby mechanik naciągnał mnie na koszty a i tak będzie żle , nie wiem czy to ma wpływ ale bardzo kopci jak przygazuje to jest za mną czarna chmura

Offline peter1801

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 179
  • X-type V6 3.0 2008
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 09, 2017, 20:51:46 pm »
no niestety w kwestii silnika to nic nie poradzisz - wiele porad ale co jest dokładnie tylko mechanik powie po diagnozie - i tu kwestia zaufania albo sprawdzonego warsztatu bo przyczyn może być tysiąc. To samo tyczy się czarnej chmury z tyłu - choć jak kiedyś czytałem na innym forum diesel musi dymić i tyle  ;D ... nie wiem jaki masz styl jazdy ale każdy diesel potrzebuje żeby go czasem "przedmuchać " już tłumaczę o co chodzi na swoim przykładzie - obiekt Kia Carnival 2,9 crdi rok 2002 - tez dymiło czasami strasznie - jeżdżąc nim starałem się nie przeciągać obrotów silnika delikatnie dodawałem gazu słowem tryb emeryta  8) ... a to był błąd . Wiadomo jak silnik zimny to trzeba z nim ostrożnie bo turbina itp ... ale jak już się rozgrzeje to wskazane jest przeciągnąć go powyżej 3 tys obrotów żeby pozbyć się nagromadzonych " smołów " - teraz jak tak robię to wiadomo czasami zakopci ale już nie tak strasznie że jest czarno za nim  ;) ... pozdrawiam

Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2017, 22:24:03 pm »
Powodów kopcenia może być wiele: dziurawy wąż od intercoolera, lub sam intercooler, padnięta turbina, lejące wtryski, uszkodzony albo zabrudzone przepływomierz, niesprawny EGR, ale nic za bardzo nie wiąże się bezpośrednio z niskim ciśnieniem oleju, oczywiście jeśli mowa o kopceniu na czarno a nie niebiesko. Zorientuj się przed wizytą u mechanika w jakich granicach powinno być prawidłowe ciśnienie oleju i poproś, żeby pokazał Ci manometr w trakcie pomiaru, jeśli mu nie ufasz. Jeśli będzie w normie, to wymień najpierw czujnik, doprowadź stan oleju do normy i pojeździj trochę, żeby sprawdzić, czy problem zniknął. Przy okazji możesz poprosić mechanika, żeby sprawdził szczelność układu dolotowego.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: kontrolka oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 10, 2017, 04:14:07 am »
Kopci na czarno tzn że za dużo paliwa a za mało powietrza, kopci na niebiesko błękitno jak syrena 105 oznacza podbieranie oleju, kopci na biało przepala płyn chłodzący. Czerwona kontrolka oleju oznacza brak ciśnienia oleju czyli uszkodzenie pompy oleju jego brak lub nie szczelność magistrali olejowej  lub uszkodzenie czujnika, dolewanie 3 litrów oleju bez kontroli stanu bo ktoś kazał to jak wkładanie palca do gniazdka 230 V musi się źle skończyć. Poszukaj mechanika   bo ten to krawiec albo piekarz i cie oszukuje.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2017, 04:32:08 am wysłana przez niewaskieauto »
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM