Autor Wątek: Remont silnika  (Przeczytany 4889 razy)

Offline Genera³ Lee

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • XJ40 4.0 '93
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 23, 2017, 22:04:43 pm »
A tak przy okazji - na jakim poziomie powinny być obrotu jałowe silnika na N lub P?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 23, 2017, 22:22:24 pm »
Wymiana panewek? Myślę, że można to zrobić bez szlifu wału (we współczesnych silnikach się tak przecież robi)

Nie wiem kto tak robi ale tak nie wolno. Zawsze musisz pomierzyć wał. Nawet jeśli panewki nie wykazują śladów zużycia.

Chyba, że silnik ma działać dobrze przez 10-15kkm, bo zaraz ma być sprzedany.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 24, 2017, 05:21:49 am »
 Nie porównuj nowych silnikow ze starymi .  Nowe sa tak złozon eze prawie nigdzie pzrerwy nie mają . Troche  żart  ale  jak zauważysz to  zobacz jaki eolej eteraz sie stosuje w nowych autach  . 0-20   . Niedługo toi będziemy lali 0-5  czyli  zupełnie rozpuszczony olej .
 w ser 3 to silniki R6 miały początek w latach  1948  . wtedy   . miski trzymały ponad 12 litrow oleju .   Olej to  prawie smar   20w/50 .
  Sporo tych silników przebudowalem.  Jak chcesz  trzymać auto to warto  zrobic  remont silnika . 
 #1  jest rozebranie i  pomiar    . cylindrow  , sprawdzenie tulej w glowicy  itd. Jak bedzesz mial wał  na zewnątrz to warto  po sprawdzeniu zużycia  panewek stwierdzić czy  szlifujesz czy nie .  Jednak bardzo waznym elementem  reperacji wału jest jego  wewnętrzne czyszczenie .  Tutaj wiele warsztatów  czyści bez otwierania  zatyczek . mozna gdy wał jest czysty i nie  jest szlifowany . Jednak  jak silnik nie chodził  wiele lat to warto  oddac do  pzreczyszczenia . ( nie wiem jak w Polsce ale w USA jak  to każe zrobić  to proszę zeby  pokazali  wał gdy otworzą zawleczki .
  Sprawa panewek .
 Widzałem  silniki  XK z małym pzrebiegiem  ale  stały  bez wymiany oleju  pzrez 20 lat . Panewki jak sie wtyjeło to wyglądały jakby  cienkie dżdżownica  pzreszły przez nie . To kwas ze starego  oleju zrobił takie drogi w panewkach .
 Teraz  jak długo  taki silnik moze jeżdzić bez remontu ? wszystko zależy  jakie trasy pokonywał . czy  głownie autostrady czy   z  domu do koscioła czy sklepu !
  Jak pracowałem  w tamtym czasie gdy te auta  jeżdziły  na pzreglądy do dealerów. to  pzreciętnie  silnik 120-150 tyś mil   muiał problem .
 Kiedyś sam kupiłem  R6 z 1987 z prawie 200 tyś mil . Miał  wykrzywioną głowicę  przez przegrzanie.   Zrobiłem  inna głowice    wszystko  było lepsze niz z fabryki . 
  włacznie z szlifowaniem wydechu i  wyrównaniem  komór spalania w głowicy (CC ) .   Robiłem tylko głowice nowe szpilki   itd .  Ten silnik chodził jak szwajcarski zegarek  .
   Pojechałem tym autem na international show  Jaguarów w  kolorado rok 1999 .
  wracając do przebudowy  silnika xk. Wał po 1985 był bardziej utwardzany  i  prawie jest nie mozliwe zrobienie  szlifu.  Poza tym  od 1986   początków . auta te miały problem z tylna uszxczelka - sznurek ale  wiele tych aut ciekło . Problem był ze fabryka  zaczęła produkować  nowy silnik i  starych mechaników od XK  przestawiła do produkcji  nowych silników . a stare zostawiła nowym pracownikom  którzy   mieli problem ze starymi maszynami.
  Bardzo  wazn e przy zakładaniu rtylnej uszczelki wału -sznurka . uzywac tylko  fabrycznych sznurków  jak  mozna dostac starfe  czarne to #1   . pozniejsz ebiałe   tzreba  dobrze nasaczyć grafitem i używać specjalnego narzedzia  fabrycznego aby   dopasowac tą uszczelkę .
 wiele osób  uważa ze mozna  urzyć sznurka   z forda plus  wcisnąc  ten sznurek  tzw "palcami chińskimi " mozna ale  pod warunkiem z e auto nei bedze jezdziło  po duzych trasach . Jak do Koscioła i sklepu  to ok .   Jednak   jak chce sie  jechać  z w-wy do gdańska to niestety   to nie będzie dzałało . wał bedzie przegorzany i olej będzie ciekł jakby dziure miała miska.
   To stary silnik  jeszcze  coś nie coś pamiętam . macie pytania  na temat przebudowy  piszcie.
 
I love and hate Jaguars

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 24, 2017, 09:26:02 am »
W wielu przypadkach sznurek da się zastąpić współczesnym uszczelniaczem. Jak jest w serii XK?
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 25, 2017, 07:15:02 am »
Tak niby masz racje al e szlif walu plus części  do zminy kosztuja więcej niz prebudowanie  silnika.
I love and hate Jaguars

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 25, 2017, 12:24:35 pm »
Jak się składało stary silnik od Forda Anglia to mimo moczenia sznurka długo w oleju i poprawnym montażu zawsze trochę się pociło.

Ale skoro w XK to takie koszty to nie ma co w ogóle próbować.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline dred

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 59
  • J@#$%æ biedê - czas spe³niaæ marzenia.
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 25, 2017, 12:41:13 pm »
Wymiana panewek? Myślę, że można to zrobić bez szlifu wału (we współczesnych silnikach się tak przecież robi),


To czy można wymienić panewki bez szlifu czy nie to zależy nie od tego czy auto jest współczesne czy też nie, tylko od tego jak wygląda wał i jakie ma wymiary.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2017, 17:35:00 pm wysłana przez MicGin »

Offline Genera³ Lee

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • XJ40 4.0 '93
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 25, 2017, 20:23:25 pm »
No ja rozumiem. Chodziło mi o to, że jeśli wał jest w dobrym stanie to nie trzeba go szlifować przy wymianie panewek.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 25, 2017, 21:00:01 pm »
Ale przynajmniej go przepolerować dla przyzwoitości warto ;)
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 28, 2017, 06:42:37 am »
W wielu przypadkach sznurek da się zastąpić współczesnym uszczelniaczem. Jak jest w serii XK?
  jest pare firm  ktore robią  te "nowe" uszczelnacze . Jedyny problem ze trzeba pzrerobic wał i kupic ten kit z uszcelniaczami+  cena to  50X tyle co sznurek. Mozna.
 tutaj Terry mówi o tym uszcelniaczu .
 Ten gośc to Guru  od  Jagów  aktualnie sprzedał swój biznes po smierci syna firmie Engel  z Michigen
 Popatrzcie na  ten filn  jak  super pomalowany jest  silnik od srodka   . czy wiecie dlaczego?
  https://www.youtube.com/watch?v=9wCyaUV7maw
 Ja nigdy nie mialem problewmu ze sznurkami   ( moze tylko z tymi białymi  bo zabierały wiecej czasu na dopasowanie  ciagle  trzeba było pryskać je grafitem .
 
 W tych starych silnikach jak i we wczesniejszych xjs  były sznurki . One są niezawodne  jednak tzreba je dobrze wpasować Uzywając  fabrycznych nrzędzi.
I love and hate Jaguars

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 28, 2017, 08:00:36 am »
To zapewne Glyptal, który ma podobno za zadanie przyspieszyć spływ oleju do miski.

Po mojemu to zbyt ryzykowne. Niewłaściwe przygotowanie powierzchni i farba zapewne się złuszczy, zatykając kanały olejowe.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: Remont silnika
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 29, 2017, 21:44:51 pm »
Jeśli ozywasz oryginalny Glyptal to nie ma co sie bać . Zwróc  uwagę na stare cewki  elektryczne czy motorki druty miały zawsze powłokę tej farby i nigdy   nie łuszczyły sie . czyb aze drut  za bardzo sie przegrzał  ale takich temperatur nie osiągniesz w silniku  nawet wyścigowym .  Ta samą farbę stosuj esie do wnętrza mostu.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2017, 23:26:02 pm wysłana przez MicGin »
I love and hate Jaguars