Witam wszystkich.
W moim Jagu (silnik 4.0) jest problem z uszczelniaczami zaworów. Przy odpalaniu po dłuższym postoju z rur wydechowych wydostaje się charakterystyczny dymek
ponieważ w dziedzinie motoryzacji jestem perfekcjonistą bardzo chciałbym jakoś temu zaradzić. Niestety w przypadku uszczelniaczy zaworowych ich wymiana wiąże się ze zdjęciem głowicy, planowaniem jej itd., itp., ale to pewnie doskonale wiecie.
Postanowiłem, że jeśli mam już rozbierać silnik, to zrobię mu kompletny remont. No, remont to może duże słowo. Wymienię wszystkie uszczelki, panewki, rozrząd, może też pierścienie tłokowe?
W związku z tym ambitnym planem mam do Was prośbę, o umieszczanie tutaj wszelkich porad, pomysłów, co warto dodatkowo zrobić, kiedy już silnik będzie na stole. Wszelkie słowa otuchy, jak i krytyki mile widziane
Zrobiłem wstępny kosztorys i za same części wyszło mi ok. 4 tys. Robocizna będzie darmowa (no, poza zabiegami specjalistycznymi)
Ceny części pochodzą ze sklepu V12.
- łańcuch rozrządu (dolny i górny) - ok. 100 zł - tu jest cena za zamiennik firmy Rolon. Zastanawiam się czy nie lepiej dopłacić do oryginału (w autoryzowanym serwisie to będzie ok. 700 zł)
- komplet śrub głowicy - 415 zł
- napinacze łańcuchów (same łyżwy) - ok. 450 zł
- panewki główne - 710 zł
- panewki korbowodowe - 585 zł
- paski klinowe - ok. 60 zł
- poduszki silnika - ok. 200 zł
- uszczelniacze wału korbowego - ok. 450 zł
- zestaw uszczelek głowicy - 600 zł
- zestaw uszczelek filtra oleju - 40 zł
O czym zapomniałem i czego nie wziąłem pod uwagę?
Pozdrawiam, Kuba