Autor Wątek: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.  (Przeczytany 9118 razy)

Offline gelu1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« dnia: Sierpień 23, 2017, 11:31:55 am »
Panowie mam taki problem, w samochodzie świecił się check. Podpiąłem ELMa z Torque i wyskoczyło wypadanie zapłonu na 6 cylindrze i sonda lambda ta górna w przy kolektorze bank 2. Wymieniłem wszystkie świece, uszczelniłem kanały dolotowe, wymieniłem cewkę. Po tych zabiegach błąd sondy i wypadanie zapłonu na 6 cylindrze zniknęło ale pojawiło się wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Zamieniłem miejscami cewki z drugiego na czwarty cylinder ale wypadanie na czwartym pozostało. Sytuacja wygląda następująco, zapalamy zimnym silnik słychać takie ciche prychanie, strzelanie w filtr powietrza. Zaczynamy jazdę i do trzech/czterech tysięcy jest ok, po przekroczeniu zaczyna migać check i następnie samochód wchodzi w tryb awaryjny kręci się do w/w wartości. Natomiast jak już się zagrzeje i skasujemy błędy można jeździć i nic się nie dzieje chceck się nie zapala. Dodam jeszcze, że silnik na wolnych obrotach tak jakby do końca nie chodził równo, troszkę kuleje. Samochód ma założony gaz sytuacja tak samo wygląda na benzynie i gazie. Myślałem jeszcze czy nie jest zapchany katalizatora ale poczekam na Wasze sugestie.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2017, 12:33:52 pm »
Wypunktuje na co ja bym zwrócił uwagę:

1. Odłącz akumulator na 10 minut i spróbuj na samej benzynie (na zimnym silniku). Pozwoli to wyeliminować pompę paliwa rozstrojoną od gazu.
2. Może świeca na 4 cylindrze jest uszkodzona lub ma złą przerwę.
3. Zapchanie katalizatora robi misfire na losowym cylindrze z banku i do tego pokazuje błąd kata, więc myślę ze to nie to.
4. Uszczelki kolektora dolotowego wymienione? Może przy zakładaniu kolektora coś poszło nie tak, powinno wyjść w punkcie 5.
5. Skoro masz ELM to sprawdź (na samej benzynie) korekty paliwa na obu bankach. Na obrotach jałowych. Powinny być < 10%. Im bliżej zera tym lepiej.
6. Jaki błąd sondy lambda? Jeżeli sonda padła to trzeba wymienić (np może zepsuć się grzałka na sondzie). Górna sonda odpowiada za prawidłową mieszankę. Jeżeli błąd dotyczy tego że mieszanka jest za uboga/bogata to trzeba się przyjrzeć dolotowi i wtryskiwaczom.

Dopóki auto nie będzie pracować dobrze na benzynie temat gazu można sobie tradycyjnie odpuścić. Najlepiej też podać konkretne błędy (kody) jakie się pokazują.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 12:38:23 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline kamilos_sid

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2017, 13:32:06 pm »
błąd sondy mógł być spowodowany przez niespalenie mieszanki w cylindrze, także bym to na razie odpuścił, jeżeli po zamianie cewek nadal wypadają zapłony to zobacz, czy świeca nie jest zalana olejem spod pokrywy zaworów, wtedy też mogą być takie objawy.
¯ycie jest za krótkie ¿eby je¼dziæ Volkswagenem...

Offline gelu1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2017, 14:38:59 pm »
Wypunktuje na co ja bym zwrócił uwagę:

1. Odłącz akumulator na 10 minut i spróbuj na samej benzynie (na zimnym silniku). Pozwoli to wyeliminować pompę paliwa rozstrojoną od gazu.
2. Może świeca na 4 cylindrze jest uszkodzona lub ma złą przerwę.
3. Zapchanie katalizatora robi misfire na losowym cylindrze z banku i do tego pokazuje błąd kata, więc myślę ze to nie to.
4. Uszczelki kolektora dolotowego wymienione? Może przy zakładaniu kolektora coś poszło nie tak, powinno wyjść w punkcie 5.
5. Skoro masz ELM to sprawdź (na samej benzynie) korekty paliwa na obu bankach. Na obrotach jałowych. Powinny być < 10%. Im bliżej zera tym lepiej.
6. Jaki błąd sondy lambda? Jeżeli sonda padła to trzeba wymienić (np może zepsuć się grzałka na sondzie). Górna sonda odpowiada za prawidłową mieszankę. Jeżeli błąd dotyczy tego że mieszanka jest za uboga/bogata to trzeba się przyjrzeć dolotowi i wtryskiwaczom.

Dopóki auto nie będzie pracować dobrze na benzynie temat gazu można sobie tradycyjnie odpuścić. Najlepiej też podać konkretne błędy (kody) jakie się pokazują.
Ad.1 wczoraj nawet wymieniłem akumulator na inny więc odłączyłem na dłuższy czas i to samo, dodam że ładowanie mam na poziomie 15V czy nie za wysoko?
Ad.2 niby świeca nowa irydowa, spróbuje podmienić z cylindrem drugim tak jak zrobiłem to z cewkami-nowa nie znaczy zawsze dobra
Ad.3 wcześniej było wypadanie na 6 a teraz na 4 dodatkowo wyskakuje błąd kata
Ad.4 raczej poszło dobrze dodam, ze zrobione na silikon bo nie było nowych uszczelek
Ad.5 jak to sprawdzić ELMem, Torque na Androida da radę (ewentualnie jak to zrobić) czy jakiś inny program?
Ad.6 Był błąd sondy był p1646 więc wymieniłem sondę, mierzyłem opór na kablach sondy i było zero więc nie działała. Po wymianie sondy błąd zniknął.

błąd sondy mógł być spowodowany przez niespalenie mieszanki w cylindrze, także bym to na razie odpuścił, jeżeli po zamianie cewek nadal wypadają zapłony to zobacz, czy świeca nie jest zalana olejem spod pokrywy zaworów, wtedy też mogą być takie objawy.
Świece wymienione, oleju w komorach nie było.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 15:49:21 pm wysłana przez MicGin »

Offline kamilos_sid

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2017, 16:11:58 pm »
Ad 5 sprawdź czy masz coś takiego jak Long, Short Fuel Trims
¯ycie jest za krótkie ¿eby je¼dziæ Volkswagenem...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2017, 20:28:50 pm »
Z torque jakoś się nigdy nie polubiłem. Używam polski Piston oraz ODB Car Doctor Free. Oba mają możliwość sprawdzenia LTFT i STFT (czyli to co napisał Kamilos_sid).

Piston:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.clockworkbits.piston

OBD Car Doctor Free
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pnn.obdcardoctor

Ten drugi wydaje się być bardziej zaawansowany, ale Piston jest przynajmniej dla mnie bardziej niezawodny jeżeli chodzi o łączenie się z autem.

Świeca może być uszkodzona nawet nowa, znam przypadek że mechanik wsadził świecę która mu upadła i wygięła się elektroda.

Zapchany kata ma następujące objawy:
- wszystko jest cacy < 4k rpm
- powyżej 4k rpm silnik się dusi, auto nie jedzie, nie wkręca się na obroty, wydaje tępy odgłos, miga żółta dioda a potem wywala checka z CRUISE NOT AVAILABLE i odcina paliwo.
Błędy przykładowo P0300, P0302, P0304, P0306, P1314, P0420. Wszystkie na raz. Sam czwarty cylinder to moim zdaniem za mało, chociaż wiadomo - różnie może być.

Ad4.
Na sylikon to moim zdaniem nie robota. Miałem tak "uszczelnione" przez mechaników zawory IMT. Sam kupiłem uszczelki na v12 i najwięcej czasu zajęło mi pozbycie się sylikonu.
Możliwe że 5 cylindrów wyszło OK, a ten jeden nie.

W razie czego uszczelki są tu:
https://sklep.v12.com.pl/search/search?st_search%5Bsearch%5D=uszczelka+kolektora+ss%C4%85cego&st_search%5Band_search%5D=1&st_search%5Bdetail%5D=

« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 20:47:34 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 23, 2017, 21:02:07 pm »
Jak na moje winny ten "sulikon". Na zimnym jest sztywny, zaciaga lewizne przez co silnik kuleje. Z racji ze zaciaga lewizne sonda łapie błąd bo za dużo powietrza. To samo z wypadaniem zaplonu. Ma za dużo powietrza do paliwa.

Po nagrzaniu kit mieknie, kasujesz błądi dziala
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline gelu1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 24, 2017, 11:06:54 am »
Dziś byłem pod troszkę lepszym kompem i ja nie wyłapałem tego, że na blokach pomiarowych pokazuje temperaturę silnika -40C (minus). Więc na tą chwile jest przypuszczenie, że czujnik temperatury (który-ten od góry przy termostacie?) lub kable przerwane, lub upalony sterownik silnika. Teoretycznie coś w tym może być bo spalanie tez jest, ze na 20 litrach zrobione 70km. Może leje paliwo ile wlezie i pokazuje wypadanie zapłonu. Chce dziś sprawdzić czujnik omomierzem, tylko nie wiem jakie wartości powinien pokazywać. Macie jakieś sugestie?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 24, 2017, 11:13:08 am »
A ta temperatura -40C jest stała czy się zmienia?
Jak odłączysz czujnik to jest jakaś zmiana?
Może po prostu czujnik uszkodzony, a nie kable przerwane.

Dalej nie widzę powodu, dla którego akurat 4 cylinder miałby problem, skoro temperatura jest mierzona dla całego silnika.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline gelu1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 24, 2017, 11:32:43 am »
Cały czas -40C bez zmian po odpięciu czujnik o ile ten właściwy odpinałem czyli patrzą od góry między 1 a 2 cylindrem. Szara wtyczka i dwa kabelki.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 24, 2017, 12:25:09 pm »
Z tym raczej nie pomogę, nie wiem gdzie jest, tym bardziej że czujników temperatury na pewno jest kilka.  :- pojecia

Jeden z tych dwóch na obrazku to czujnik temperatury płynu chłodniczego. Nie wiem niestety który:
https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/coolant-temperature-sensor-location-13190/
Pewnie będzie widać w silniku, z obrazka strzelałbym że chodzi o prawy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2017, 12:29:16 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline gelu1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 24, 2017, 12:32:52 pm »
Tak jak piszesz ten bardziej z prawej, bo jego odpinałem i nic się nie działo na kompie. Jutro będę miał nowy to zobaczymy. Zamówiłem jakiś FAE 179700 podobno taki ma być zobaczymy...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 24, 2017, 13:06:40 pm »
Temperaturę silnika ELM powinien odczytać bez problemu, Piston na pewno to umie z X-Type.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline gelu1

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Kocham to forum
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 24, 2017, 20:57:19 pm »
Sprawdziłem i Piston pokazuje temperature 0C cały czas. Po odpięciu tej wtyczki na górze między 1 a 2 cylindrem wskaźnik temperatury idzie na maxa świeci sie czerwona kontrolka o przegrzaniu i silnik kręci sie do 3 tysięcy. Wychodzi na to że ten czujnik działa i jest chyba odpowiedzialny za wskaźnik. Domniemam że jest drugi czuknik który daje sygmał na kompa. Pytanie gdzie szukać bo nie mogę go zlokalizować.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, check świeci.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 24, 2017, 21:52:30 pm »
Y, a to nie ten sam czujnik odpowiada za zegary i ECU? Skoro ECU wchodzi w tryb awaryjny, to chyba to potwierdza.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG