Autor Wątek: XJS kilka pytań  (Przeczytany 6734 razy)

Offline mcrobb

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
XJS kilka pytań
« dnia: Lipiec 17, 2017, 17:25:43 pm »
Witam serdecznie

W sobotę przyjechał pierwszy z dwóch które zakupiłem XJS-ów (coupe oraz kabrio) pierwszy z przebiegiem 99 tys mil drugi 17 tys. Mam kilka pytań które na bieżąco chciałbym uzupełniać mam nadzieję że was nie zanudzę. To zaczynamy.

1. brak kluczyk, jest tylko kluczyk do stacyjki, serwis czy wyciągać zamki i dorabiać?

2. siłowniki maski, gdzie można zakupić nowe?

3. nie dział licznik temperatury, natomiast jest zamontowany dodatkowy licznik który działa zastanawiam się po cholerę facet to zamontował a nie próbował naprawić fabrycznego,

4. słyszałem o jakiś usprawnieniach układu chłodniczego, możecie coś więcej napisać na ten temat,

5. tradycyjnie problem z panelem centralnym, znacie firmę lub osobę która to regeneruje,

6. czy możecie  polecić jakiegoś mechanika który sprawdzi silnik, zawieszenie, wymiana płynów?

na tą chwile wszystko co przyszło mi do głowy ale pewnie tematy dojdą wraz z czasem.

Pozdrawiam


Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2017, 05:28:20 am »
 napisz rok produkcji auta . Ja mam z 1996 i mam tylko jeden kluczyk do bagaznika, drzwi i stacyjki .
I love and hate Jaguars

Offline mcrobb

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2017, 13:24:38 pm »
Witam

rok produkcji 1990 ale coś mi nie gra…

Pozdrawiam

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2017, 20:22:21 pm »
  Jak sprowadziłeś  Amerykanina to na drzwiach czy słupku drzwi kierownicy  masz naklejkę z data produkcji oraz # koloru wnętrza i farby zewnętrznej + Vin . Jeśli auto było wyprodukowane  w 1989  pod koniec moze być zarejestrowane jako 1990 .
 Siłowniki  maski . Po 1991 moze wcześniej jaguar zrobił specjalny siłownik   tzw 3way  czyli blokujący  #bec15544
 jest on montowany najczęsciej na lewej stronie .  Jest drogi ale nawet jak ciśnienie wyjdzie z niego to dalej trzyma na zamknięciu .
 Mozna go stosować do wcześniejszych modeli ale trzeba przerobić śruby trzymające.  Zwykłe  to #bd48027 lub późniejszy  którym trzeba też zmienić
 śruby mocujące na kulki . BEC13515 .
 tu jest przykład tych późniejszych  i na przedostatnim zdjęciu jest pokazany siłownik 3 way  jak działa.
http://www.ebay.com/itm/NEW-SET-of-jaguar-xjs-94-95-96-hood-shocks-or-bonnet-struts-BEC15544-BEC13515-/301634643197
 Jesli   siłowników nie możesz dostać to zastosuj rurkę plastikową która blokuje  się gdy siłownik  jest otwarty , Długość rurki   jest taka jak  długość tłoka siłownika .
 Jeśli będziesz maił szczęście to zadzwoń to Serwisu Jaga i oni według # powinni mieć #  kluczy ( chyba ze ktoś  to wymienił  ) Jednak jak  nie będą  w Polsce mieli to najprościej wyjąć zamek z drzwi . Najlepiej od pasażera bo jest nie wytarty .
 czujnik wody . One słabo działały i wiele ich albo pokazywało  mniejszą temp albo wysoką . Starzy mechanicy  albo przeginali wskaźnik aby  klient  był zadowolony . Widocznie ktoś był  zdenerwowany  złym czytaniem zegara i wstawił  aftermarket .
  #1 w tym aucie jest chłodnica . I ona powinna być regularnie czyszczona  przez ekspertów którzy ją otwierają .
 Głównym  czujnikiem  przegrzewania się silnika jest  elektryczny wiatrak , oczywiście jak działa. On powinien się włączać i wyłączać .  Jednak gdy masz temp powyje 30 i używasz A/C  to wtedy prawie non stop chodzi. Można zmienić   środek chłodnicy   szerszy i do tego jeszcze od stacjonarnych diesli . Ja to robię we wszystkich V12  koszt wymiany 450 dolców plus  robocizna wyjęcia i wsadzenia chłodnicy . gdybyś wyciągał i później wkładał chłodnicę to zwróć uwagę na  gąbkę w kolo  chłodnicy  ona wypełnia luzy pomiędzy uchwytami środkowymi blachami a  chłodnica . Aktualnie nie sa już w sprzedaży przez jaga  . Ja docinam samemu .
 Co jest złego w centralnym panelu? tam sa dwa potencjometry  jakby podwójne.
   Jeśli silnik chodzi  to sprawdz jak pali z rur wydechowych będziesz wieszał czy równo pali czy utyka. Jeśli  utyka to trzeba  zrobić serwis i przy wymianie  świec sprawdzić  kompresje.  Jednak jak stuka to mogą być podkładki pod zaworami albo wpadnięte gniazdo  lub nie dochodzenie oleju do głowic.
 Jeszcze przy wymianie świec warto sprawdzić aparat zapłonowy czy ciężarki nie blokują  jak również sprawdzić kopułkę i przewody  od niej do świec i puszkę podciśnieniowa czy  działa.
 Jeszcze ważna sprawa to  węże  na wtryskach . One po latach  twardnieją i  pękają powodując pożar  silnika.
  Amerykanie nie wiedzący  co robić wymieniają na grubsze węze 5/16 zamiast 7mm  i dokręcają ściągaczami . niestety taka zmiana jest dobra na rok  a potem  cieknie.  sporo pisaliśmy na ten temat na V12 . Krzyś-V12 pisał ze w Polsce  sa specjaliści którzy robią hydrauliczne cybanty i  do dość dobrze działa.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2017, 21:10:51 pm wysłana przez jarek-jerryjag »
I love and hate Jaguars

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2017, 09:54:38 am »
Witam

rok produkcji 1990 ale coś mi nie gra…

Pozdrawiam


Wypadaloby tez podac jaki silnik bo ma to fundamentalne znaczenie, v12 czy rzedowa szóstka :)

1. Klucz oryginalny 'pusty' dostaniesz bez problemu na np eBayu angielskim, dorabiaja tam klucze ze zdjecia takze pewnie ktos da rade i z zamka. Ja mam i trzeci klucz do wlewu paliwa, ale te akurat nie wszedzie byly montowane :)
2. Angielski ebay, bez problemu, pewnie w wielu polskich sklepach takze. Moje kosztowaly bodajze okolo 80 zlotych.
3. Jak to Jerry wspomnial wyzej, roznie z tymi wskaznikami bywa, jak masz v12 to pewnie wlasciciel wolal miec pewnosc, jakkolwiek normalnie wskaznik temp powinien byc calkowicie wystarczajacy.
4. Przy rzedowej szóstce to pewnie i pol tej chlodnicy byloby wystarczajce i zadnych wiatraków, przy v12 trzeba jednak miec pewnosc ze uklad chlodzenia jest tip top, jakkolwiek 'fabryka' jest oczywiscie ok, bez zadnych 'ulepszen'. Tutaj z jerrym sie nie zgodze, te oryginalne gabki naokolo chlodnicy to tragedia, Jaguar wpychal je na potege nawet do wenatrz skrzydel i w inne rozne dziury a jedyne co te gabki robia dobrze to przetrzymywanie wody i tym samym rdzewienie na potege. Ja tam je zdecydowanie polecam wywalac. Zewszad!
5. Jaki to problem z panelem centralnym i który to w ogole?
6. Jak to bedzie V12 to zdecydowanie polecam oddac komus doswiadczonemu na sprawdzenie z uwagi na to ze pewnie nie zauwazylbys gdyby nawet palil na 8 cylindrow tylko, co dosc czesto sie zdarza :) Przy v12 kluczem jest zaplon marelli, tu warto poswiecic sie najpierw. Jak rzedowa szóstka to jak masz jakiekolwiek doswiadczenie to i sam bez problemu powinienes poradzic sobie. Silnik jest prosty jak budowa cepa. Plyny wszystko standard a zawieszenie pewnie z góry mozesz zalozyc ze jakkolwiek wszystko dziala ok(pewnie z wyjatkiem górnych gum na amortyzatorach przednich) tak wszystkie gumy powinny byc juz teraz wymienione :)

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 22, 2017, 19:48:40 pm »
 Ja staram się  robic jak fabryka zalecała.  Wklejenie gąbki w kolo chłodnicy zatrzymuje boczny przewiew powietrza . czyli stara się aby więcej powietrza przelatywało przez chłodnice. . Faktem jest ze  te gąbki mogą trzymać  wilgoć . Ja z tym tutaj nie mam problemu  jedynie mam z gorącym powietrzem.
 Jednak  uważam ze  #1 to czystość chłodnicy w środku.  w latach 80  Jaguar wydał informator  serwisowy aby za każdym razem jak sie zmienia płyn  wsypywać proszek typu Bar-leak . Przy tylu węzach co zastosowali w V12   to woleli  wydać informator aby zabezpieczyć przed zbędną wymianą węzy na gwarancji.
  Niby rada dobra ale  przy każdym wycieku mechanicy  dokręcając węże czy wymieniając dodawali tego specyfiku.  Rezultat  po pewnym czasie chodnice były zapchane . Fabryka była szczęśliwa bo najczęściej to już po gwarancji  tak ze wszystko grało.
  I jak pisałem  sprawdzianem chodnicy jest elektryczny wentylator który  powinien się włączać ale tez podczas jazdy wyłączać .chyba ze temp na zewnątrz ponad 30 i właściciel  jeździ na a/c w korkach.
   System w chłodzenia w V12 jest bardzo ważny . i czasami lepiej wyjąc częściej  chłodnicę do przeczyszczania niz potem wyciągać głowice z opuszczonymi siedzeniami pod zaworami.
 Katar 83  masz racje ze  te gąbki wpychali  gdzie było sporo końcówek elektrycznych .  Chyba powodem było zabezpieczenie przed wibracją tych przewodów ale tez moze ze by auta szybciej  rdzewiały  i tym samym właściciel  musiał kupować nowe auto . Teraz Jaguar zatrudnia ponad 1800 inżynierów do sprawdzania wytrzymałości materiałów . Moim zdaniem to  oni sprawdzają czy plastyk wytrzyma gwarancje  i  jak długo  jeszcze będzie część funkcjonowało po gwarancji . jak za długo to robią  ścianki plastykowe cieńsze.Tłumaczą zmniejszeniem  ciężaru auta!!!  . Tak czy inaczej auta  teraz lądują na złomowiskach nie przez rdze  ale przez  koszty związane z reperacją plastyku czy cienkich metali. Przykłady. v8 napinacze plastikowe , zf skrzynie  pękające kosze ., nie wspomnę o ciągłych odkształceniach czy pęknięciach  plastyków pod maską,.  Dlatego tez   nie ma co się dziwić ze w tamtym czasie  Jaguar mniej zatrudniał ekspertów od niszczenia  więc wkładali wszędzie gdzie mogła się dostać woda gąbkę . Sorry ze zboczyłem z tematu .
 
I love and hate Jaguars

Offline mcrobb

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 23, 2017, 11:00:44 am »
Witam Panowie,

przepraszam ale mam pełne ręce roboty dlatego nie zaglądałem na forum przez kilka dni. Oto moje spostrzeżenia odnośnie mojego Jaguara. Ten konkretny był zakupiony jako ewentualny dawca części ale wyszło że stan auta jeżeli chodzi o zawieszenie, blachy lakier oraz wnętrze jest naprawdę super. Zero jakiejkolwiek rdzy, lakier na dwa niewielki ubytki na drzwiach. Oczywiście nie wszystko jest w super stanie ale jako baza do dalszej renowacji jest naprawdę super. Więc na dziś auto będzie robione.
Jest jeden bardzo ważny szkopuł auto ma nieorginalny silnik zamiast V12 jest V8 chyba z Chevroleta. Tak to mniej więcej wygląda:
http://www.britishv8.org/other/brucebarrett.htm
oczywiście silnik nie jest zamontowany tak profesjonalnie ogólnie straszny bałagan. jest decyzja ze szukam orginalnej V12 i będziemy przekładać. Muszę jeszcze sprawdzić skrzynie jak jest zamontowana ale wydaję mi się że została orginalna. Silnik pali auto jeździ.

Temat siłowników już ogarnięty, panel środkowy chodziło mi o drewno które odchodzi płatami, zastanawiam się czy nie dać do renowacji wszystkich elementów bo widziałem auta niby wszystko zrobione na tip top a zazwyczaj renowacji poddany jest tylko ten element środkowy a pozostawiane pozostałe i tak to bije po oczach że aż psuje efekt końcowy.

Pytanie następne Halogeny Hella chyba 155 czy można gdzieś zakupić same wkłady czy trzeba wymieniać na nowe(chromy w stanie dobrym mogą jeszcze posłużyć).

Pozdrawiam

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 23, 2017, 12:24:06 pm »
Zostaw to v8, jedyne co ma gorsze w porownaniu do v12 to dzwiek :) Jak juz jest, to zdecydowanie warto ja zatrzymac, tymbardziej, ze bedzie o niebo prosciej ja ogarnac i pozniej utrzymac. Pieniadze zaoszczedzone lepiej bedzie przeznaczyc na cala reszte auta. Problemow masa mniej i bedziesz mogl sie autem cieszyc duzo szybciej.

Co do drewna, mozna kupic w Anglii kompletne zestawy jakkolwiek zgaduje ze bedzie taniej w Polsce dac do kompletnej renowacji?

Offline mcrobb

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 23, 2017, 14:26:41 pm »
Zostaw to v8, jedyne co ma gorsze w porownaniu do v12 to dzwiek :) Jak juz jest, to zdecydowanie warto ja zatrzymac, tymbardziej, ze bedzie o niebo prosciej ja ogarnac i pozniej utrzymac. Pieniadze zaoszczedzone lepiej bedzie przeznaczyc na cala reszte auta. Problemow masa mniej i bedziesz mogl sie autem cieszyc duzo szybciej.

Co do drewna, mozna kupic w Anglii kompletne zestawy jakkolwiek zgaduje ze bedzie taniej w Polsce dac do kompletnej renowacji?

Myślę nad tym ale raczej skłaniam się do V12, problem w tym że będę potrzebował silnika kompletnego. Masz może jakieś linki do tych zestawów?

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 23, 2017, 14:39:44 pm »
Zaloze sie ze znalazlby sie ktos kto chetnie zamieni swoje v12 na twój v8, jak mowilem z tym drugim bedzie duzo mniej problemów a Chevy v8 to jest jednak bardzo dobry 'upgrejd' :)

Co do drewna to wygugluj 'myrtle XJS wood' albo poszukaj tutaj:

https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p3984.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.Xjaguar+xjs+wood.TRS0&_nkw=jaguar+xjs+wood&_sacat=0

Offline mcrobb

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 23, 2017, 14:46:31 pm »
Drewno znalazłem 900 funtów za komplet to faktycznie dużo, poszukam w u nas może ktoś mi to ogarnie.
Co do silnika sam tego nie ogarnę więc muszę się za kimś konkretnym rozglądnąć, może i masz rację sam jeszcze nie wiem.

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 24, 2017, 03:58:19 am »
 Ja nie komentuje   V8 . mój znajomy w latach 80-90 tylko tym sie zajmował.  Ja jednak wolę  oryginalne fabryczne auto   #1 wiem co moze być za problem gdzie i jak sa wiązki poukładane itd .  Teraz zmieniać na V12 - tez nie radzę chyba ze dostaniesz jakiegoś kompletnie zardzewiałego z np kierownicą ze złej strony. To mozna sie bawić  w przełożenie . Czy warto ?  cena ! .
 V8 mozna ogarnąć i sprawdzić co i jak zrobili a potem poprawić  Najgorsze ze większość przerabiając  wkładała duze mocne bezpieczniki   ktore mogą czasami nie zadziałać i  trochę auto się przypiecze.
 
I love and hate Jaguars

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 24, 2017, 04:04:21 am »
jedną firma od lat zajmującą się  sprzedawaniem części do zamiany silnika w jagach jest :
http://www.johnscars.com/jaguars.html
  john  robi i sprzedaje  to od chyba 40 lat tak ze warto czasami  mieć z nim kontakt  jesli ma sei jaga z chevy czy forda silnikem !
I love and hate Jaguars

Offline mcrobb

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 18, 2017, 21:24:00 pm »
Witam Panowie,

Mam kolejne pytanie tym razem sprawa dwóch numerów vin z auta amerykańskiego, czy ktoś już to przerabiał jak najlepiej to załatwić aby nie mieć problemów w przyszłości.
Wiem że w dowodzie powinny znajdować się dwa numery vin europejski oraz ten amerykański. Czy potrzebować będę do rejestracji jakiś dodatkowych ekspertyz lub opinii rzeczoznawcy?

Pozdrawiam
Robert

Offline Witek12345

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 210
Odp: XJS kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 28, 2017, 09:21:42 am »
Sugeruję,że auto na dwóch VINach nie przejdzie przeglądu technicznego i nie zostanie zarejestrowane bez ekspertyzy rzeczoznawcy lub zaświadczenia od,jak to się dziś nazywa: Generalny Importer Jaguar w Polsce.
I pierwsze słyszę o dwóch VINach w dowodzie rejestracyjnym,kiedyś to było niemożliwe,coś się ostatnio zmieniło?
Można inaczej,odamerykanizować auto,usunąć tabliczkę z VINem z słupka A i naklejkę na drzwiach kierowcy,minus jest taki,że obniżamy w ten sposób oryginalność pojazdu i musimy mieć na taki ruch papiery zakupowe na VIN europejski,czyli ten na podszybiu.