Jak sprowadziłeś Amerykanina to na drzwiach czy słupku drzwi kierownicy masz naklejkę z data produkcji oraz # koloru wnętrza i farby zewnętrznej + Vin . Jeśli auto było wyprodukowane w 1989 pod koniec moze być zarejestrowane jako 1990 .
Siłowniki maski . Po 1991 moze wcześniej jaguar zrobił specjalny siłownik tzw 3way czyli blokujący #bec15544
jest on montowany najczęsciej na lewej stronie . Jest drogi ale nawet jak ciśnienie wyjdzie z niego to dalej trzyma na zamknięciu .
Mozna go stosować do wcześniejszych modeli ale trzeba przerobić śruby trzymające. Zwykłe to #bd48027 lub późniejszy którym trzeba też zmienić
śruby mocujące na kulki . BEC13515 .
tu jest przykład tych późniejszych i na przedostatnim zdjęciu jest pokazany siłownik 3 way jak działa.
http://www.ebay.com/itm/NEW-SET-of-jaguar-xjs-94-95-96-hood-shocks-or-bonnet-struts-BEC15544-BEC13515-/301634643197 Jesli siłowników nie możesz dostać to zastosuj rurkę plastikową która blokuje się gdy siłownik jest otwarty , Długość rurki jest taka jak długość tłoka siłownika .
Jeśli będziesz maił szczęście to zadzwoń to Serwisu Jaga i oni według # powinni mieć # kluczy ( chyba ze ktoś to wymienił ) Jednak jak nie będą w Polsce mieli to najprościej wyjąć zamek z drzwi . Najlepiej od pasażera bo jest nie wytarty .
czujnik wody . One słabo działały i wiele ich albo pokazywało mniejszą temp albo wysoką . Starzy mechanicy albo przeginali wskaźnik aby klient był zadowolony . Widocznie ktoś był zdenerwowany złym czytaniem zegara i wstawił aftermarket .
#1 w tym aucie jest chłodnica . I ona powinna być regularnie czyszczona przez ekspertów którzy ją otwierają .
Głównym czujnikiem przegrzewania się silnika jest elektryczny wiatrak , oczywiście jak działa. On powinien się włączać i wyłączać . Jednak gdy masz temp powyje 30 i używasz A/C to wtedy prawie non stop chodzi. Można zmienić środek chłodnicy szerszy i do tego jeszcze od stacjonarnych diesli . Ja to robię we wszystkich V12 koszt wymiany 450 dolców plus robocizna wyjęcia i wsadzenia chłodnicy . gdybyś wyciągał i później wkładał chłodnicę to zwróć uwagę na gąbkę w kolo chłodnicy ona wypełnia luzy pomiędzy uchwytami środkowymi blachami a chłodnica . Aktualnie nie sa już w sprzedaży przez jaga . Ja docinam samemu .
Co jest złego w centralnym panelu? tam sa dwa potencjometry jakby podwójne.
Jeśli silnik chodzi to sprawdz jak pali z rur wydechowych będziesz wieszał czy równo pali czy utyka. Jeśli utyka to trzeba zrobić serwis i przy wymianie świec sprawdzić kompresje. Jednak jak stuka to mogą być podkładki pod zaworami albo wpadnięte gniazdo lub nie dochodzenie oleju do głowic.
Jeszcze przy wymianie świec warto sprawdzić aparat zapłonowy czy ciężarki nie blokują jak również sprawdzić kopułkę i przewody od niej do świec i puszkę podciśnieniowa czy działa.
Jeszcze ważna sprawa to węże na wtryskach . One po latach twardnieją i pękają powodując pożar silnika.
Amerykanie nie wiedzący co robić wymieniają na grubsze węze 5/16 zamiast 7mm i dokręcają ściągaczami . niestety taka zmiana jest dobra na rok a potem cieknie. sporo pisaliśmy na ten temat na V12 . Krzyś-V12 pisał ze w Polsce sa specjaliści którzy robią hydrauliczne cybanty i do dość dobrze działa.