Autor Wątek: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny  (Przeczytany 9190 razy)

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 08, 2020, 18:35:35 pm »
No to ja przez 8 lat nie miałem ani jednego poślizgu i wolałbym, żeby tak zostało. :P Jedynie czasem zdarzało się, że zakręt okazywał się ciaśniejszy, niż wyglądał, ale wtedy kończyło się na wyciu opon, a samochód dalej jechał tam, gdzie powinien i bardzo mi się ten margines błędu w X300 podoba. Z jednej strony stabilizator w takiej sytuacji na nierównościach może pogorszyć trakcję (bo będzie "próbował podnieść" wewnętrzne koło), z drugiej może poprawić geometrię dzięki zmniejszeniu przechyłu - no ale to już by pewnie trzeba jakieś eksperymenty przeprowadzać.

Nie ma sensu dalej nad tym teoretyzować, skoro koledzy są zadowoleni, to znaczy, że jest ok. Tym bardziej, że sposób montażu tylnego stabilizatora (daleko od koła) i tak zapewne niejako z góry narzuca jego "delikatną" charakterystykę.

Kolego katar83, z tego, co widzę, najpierw miałeś samą ramę z X308, a potem dołożyłeś stabilizator. Mógłbyś opisać jak wrażenia po dołożeniu ARB? Rozumiem, że rama daje znaczną poprawę pewności prowadzenia, a jaka była zmiana po dorzuceniu jeszcze stabilizatora (szczególnie na ekspresówkach/autostradach)?

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 277
  • Kocham to forum
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 08, 2020, 20:03:07 pm »
Rama pozytywnie wpływa również na trwałość tylnego dyfra, więc na pewno warto :)
Jaguar często dodawał tą ramę właśnie gdy klient zgłaszał uszkodzenie dyfra na gwarancji - była w tym celu ogłaszana akcja serwisowa.

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 08, 2020, 20:13:33 pm »
Co do tej ramy to chyba nikt nie ma wątpliwości. Ciekaw jestem dlaczego w ogóle zrobili to wcześniej na drążkach, zamiast od początku zastosować jakąś zwartą konstrukcję.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 09, 2020, 17:29:44 pm »
Za krótko jezdzilem z sama rama zeby pamietac teraz jakkolwiek i tak byl duzy plus. Ze stabilizatorem jest oczywiscie jeszcze lepiej.
Generalnie to jest prosta sprawa, Wybierz sobie zakret gdzie wiesz ze nie pojedziesz wiecej jak XX bo wyrzuci cie na drugi pas. Z rama i stabilizatorem bedziesz mogl pokonac ten sam zakret z predkoscia XX+25.
Co do jazdy na autostradzie to raczej nie ma zadnej roznicy, w koncu to prosta, plaska droga.
Ja robie 20k km rocznie swoim x300, i tak jak mowilem wczesniej to jednej z najlepszych 'upgrejdów' jakie mozna zrobic w x300.

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 26, 2020, 20:38:06 pm »
Ok, zrobione. Rama z X308 + tulejki do XJR (czerwone) + stabilizator + oryginalne mocowanie stabilizatora z X300 (oczywiście z nowymi tulejkami).

Efekt: w zakrętach zupełnie inny samochód, ronda/zjazdy z dwupasmówki przejeżdża praktycznie płasko. Utraty komfortu tak naprawdę nie odnotowałem, może ewentualnie na jakichś większych nierównościach trochę bardziej trzęsie - ale ja mam LWB, więc dłuższy rozstaw osi i większa masa mogą robić różnicę w stosunku do SWB. Zauważyłem też, że dużo lepiej rusza się spod świateł na mokrym asfalcie (rzadziej zrywa przyczepność przy mocnym wciśnięciu gazu) - to pewnie właśnie zasługa ramy solidniej mocującej dyfer w nadwoziu.

Moim zdaniem jest to drugi najlepszy upgrade do X300, zaraz po dystansach usztywniających mocowanie maglownicy, a przed przewodami hamulcowymi w oplocie i podstawką CPS przyspieszającą zapłon.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 28, 2020, 15:25:27 pm »
No i ja wlasnie takie same mam wrażenia, obecnie jezdze juz nowym X300 SWB i bez ramy i bez stabilizatora i póki co cierpie, czekam aż się ociepli troche i bede znowu wszystko przekładał :)
Cierpie tez bo nie zdazylem przełożyć tez lusterka elektrochromatycznego. Nie wiem jak ja bez niego wcześniej żyłem!

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 28, 2020, 21:33:08 pm »
...a przed przewodami hamulcowymi w oplocie...
Six, jak Ci się sprawują te przewody w oplocie? Pedał jest wyraźnie mniej miękki?
>per aspera ad astra<

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 28, 2020, 22:13:48 pm »
Jest różnica, ale nie powiedziałbym, że wyraźna, natomiast dają dużo lepsze wyczucie przy mocnym hamowaniu. Po prostu łatwiej wychwycić moment, kiedy zbliżasz się do zablokowania kół. Rewolucji nie ma, przy normalnej jeździe hamulce dalej pracują przyjemnie miękko, tylko przy mocniejszym dociskaniu pojawia się lepsza progresja.

Zmieniałem przewody prewencyjnie, dla bezpieczeństwa, a że komplet Goodridge'y w oplocie był zbliżony cenowo do kompletu oryginalnych zwykłych (przynajmniej parę lat temu, nie wiem jak teraz), to długo się nie zastanawiałem. ;)

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 29, 2020, 21:30:14 pm »
Muszę pomyśleć o takich.
>per aspera ad astra<

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 29, 2020, 12:26:43 pm »
Koledzy, dziwna sprawa. Przed założeniem tylnego stabilizatora i ramy dyfra na przeglądzie technicznym pokazywało mi przyczepność tylnych kół na poziomie 60%. Amortyzatory tylne są nowe - Bilstein, zakładane 2 lata temu i przejechały może 10 tys. km. Teraz po założeniu stabilizatora na przeglądzie pokazało przyczepność 40%...  Wydaje mi się to trochę dziwne, bo tak na logikę to podczas stacjonarnego badania stabilizator powinien to pojedynczo koło właśnie dodatkowo „dociskać” do podłoża, przeciwdziałając jego bezwładności, a tym samym poprawić wynik pomiaru.

Tak ma być i ja źle rozumuję? Czy jednak coś się sypie (wadliwe Bilsteiny)?

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 30, 2020, 08:48:26 am »
Według mnie trudno interpretować takie wyniki. Napompujesz koła mocniej i już masz słabsze tłumienie. Ciężar w bagażniku. Dużo względnych, nawet to, że inne SKP i inna maszyna.
I wydaje mi się, z naciskiem na wydaje, że źle postrzegasz rolę stabilizatora. Jest raczej odwrotnie. Jak koła były niezależnie zawieszone, to tłumienie było wyizolowane i dokładnie odpowiadało za jeden zestaw: koło, amortyzator, sprężyna. Jak masz  belkę łączącą, to właśnie część drgań idzie na drugie koło, tym samym siły rozkładają się na dwa zestawy.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 05, 2022, 15:41:16 pm »
Temat przerabiany wielokrotnie ale wolę się upewnić ;)

Czy w późnym xj40 (1993) możliwe jest dołożenie ramy usztywniającej tył i stabilizatora? Wersja Daimler, ale na dzisiejsze standardy prowadzi się...hm...szukam właściwego słowa ;)

Chciałbym jednak poprawić pewność prowadzenia i przymierzam się do tej ramy i stabilizatora.

Szukać od x300 czy x308?
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 06, 2022, 05:35:39 am »
Tak, jest mozliwe. Bedziesz musial wymienic tylna ramke dyferencjalu, ktora w porownaniu do twojej obecnej ma ekstra mocowania na bokach dla stabilizatora.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 06, 2022, 13:26:40 pm »
Czyli jeśli nie upoluję całych sanek tylnych od x308 to wystarczy mieć tę płytę ze zdjęcia, "pajączka" usztywniającego, stabilizator z mocowaniami i dolne wahacze z uszami na łączniki stabilizatora?

Reszta podejdzie z mojego xj40?
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300 rama pomocnicza dyferencjału i drążek stabilizacyjny
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 21, 2022, 11:43:27 am »
Nie pamiętam jak dokładnie wygląda dyfer w Xj40. Ale jeśli obecnie dyfer wisi Ci na wąsach, to dołożenie ramy pomocniczej powinno nie być problemem.
Dopiero jakbyś chciał dołożyć drążek stabilizatora to trzeba by coś kombinować.
>per aspera ad astra<