Autor Wątek: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6  (Przeczytany 4471 razy)

ktr

  • Gość
x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« dnia: Styczeń 27, 2017, 16:01:05 pm »
Mam u siebie problem wypadających zapłonów, w zimę, gdy auto jest zimne po nocy, jak się rozgrzeje to później już jest OK. Zarówno na benzynie, jak i na gazie.

Podobno najbardziej na cyl. 6, mechanik mówi, że to raczej nie świece i nie cewka, bo zamieniali cewkę i świece z 6 cyl. z innymi, i dalej błąd występował na 6. Diagnozują cały czas, jedna z ich teorii mówi, że być może przyczyną wypadających zapłonów jest uszkodzony katalizator. Czy może tak być? Jeden z katalizatorów co jakiś czas daje błąd, ale niezbyt często. Drugi z nich dawał błąd częściej więc ma założoną taką tulejkę metalową, by błąd się nie pokazywał.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2017, 20:25:12 pm »
Zacząłbym od wyczyszczenia kostek w komorze silnika.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2017, 20:58:46 pm »
Może wtryskiwacz być. Na zimno ciężko mu pracować, a po nagrzaniu zalapuje. Jakby kat to raczej cały rząd cylindrów miałby problem
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

ktr

  • Gość
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2017, 14:10:08 pm »
Może wtryskiwacz być. Na zimno ciężko mu pracować, a po nagrzaniu zalapuje. Jakby kat to raczej cały rząd cylindrów miałby problem

Chodzi Ci o wtryskiwacz gazowy? Ale na benzynie też jest źle... a wtedy wtryskiwacze gazowe nie pracują. Często leci cały rząd cylindrów, a nawet dwa rzędy:)

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2017, 17:43:10 pm »
To ja bym jeszcze poszukał nieszczelności - uszczelki kolektora, wkrętka gazu, wężyk kolektor-wtryskiwacz.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2017, 20:42:20 pm »
Mowilem o benzynowych właśnie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

ktr

  • Gość
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2017, 10:59:40 am »
Na razie odbieram auto bo jest mi potrzebne i wstawiam ponownie w połowie miesiąca na dalszą diagnostykę.

Na razie wykluczono: świece, cewki, komputer.

W gronie podejrzanych pozostają: katalizator, ale wcześniej będą chcieli zdjąć kolektor i pomierzyć ciśnienie. Mam nadzieję, że w połowie lutego będzie postawiona prawidłowa diagnoza i problem zostanie rozwiązany.

ktr

  • Gość
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2017, 12:50:02 pm »
Mechanicy z JAGCAR zakładają, że najprawdopodobniej okaże się, że winny będzie katalizator albo katalizatory. Okaże się to niestety dopiero w połowie lutego, bo na razie potrzebowałem auta i testuję je w górach. Śmigam na razie wyłącznie na benzynie i o dziwo wypadające zapłony mam co kilka dni. Jak już leci to cały nieparzysty rząd, czyli 1, 3 i 5.

Błędów katalizatorów nie mam, chociaż biorę poprawkę na to, że jeden katalizator (nie pamiętam już który) został potraktowany metalową tulejką wkręcaną, która oszukuje i sprawia, że kat nie wywala błędu. Drugi nie daje błędów.

ktr

  • Gość
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 09, 2017, 20:58:03 pm »
Czasem jak wypada cały nieparzysty rząd to jest taki zestaw błędów: P0300, P0301, P0303, P0305 i P1313. Czyli wypada 1, 3 i 5. Do tego P1313 i P0300.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 09, 2017, 22:16:06 pm »
ktr, ja miałem podobny lub taki sam zestaw, jak się rozsypał katalizator :)
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

ktr

  • Gość
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2017, 21:54:37 pm »
Tylko skoro to miałby być kat to dlaczego problem występuje zimą a nie latem? Jest to wyraźnie powiązane z porą roku i pogodą. A przecież katalizator jeśli jest zepsuty to chyba cały czas? Przez ostatnie 3 dni upiekło mi się bez wypadających zapłonów.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2017, 09:26:47 am »
W moim było tak, że błędy i tryb awaryjny występował tylko na zimnym silniku. Na ciepłym nie było tego objawu. Może kwestia rozszerzalności cieplnej i na ciepłym łatwiej spaliny znajdowały drogę.
Jak masz czas 0-100 km/h? Jak dużo gorszy od danych katalogowych to może to być przez zatkany wydech.
Jak nie chcesz dłużej teoretyzować, to wykręć sondę z katalizatora (co nie będzie proste), endoskop w dłoń i zobacz co widać w środku.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline kamilos_sid

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2017, 11:08:08 am »
Czasem jak wypada cały nieparzysty rząd to jest taki zestaw błędów: P0300, P0301, P0303, P0305 i P1313. Czyli wypada 1, 3 i 5. Do tego P1313 i P0300.
jak mi wyskakiwały te błędy na zimnym silniku to pomogła wymiana orignu zaworu zmiennej geometrii dolotu:
http://sklep.v12.com.pl/p/pl/1766/o-ring+zaworu+zmiennej+geometrii+kolektora+c2s40669.html
¯ycie jest za krótkie ¿eby je¼dziæ Volkswagenem...

ktr

  • Gość
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 09, 2017, 21:33:00 pm »
Jutro odbieram auto. Wyjęto dwa katalizatory, wysłano je do Zgierza: http://www.regeneracja-katalizatorow.pl gdzie je zregenerowano. Wróciły naprawione, podobno były w środku stopione i zdechłe. Zamontowano już je i rano odbieram auto.

Za regenerację dałem 800 zł (400 zł za sztukę).

Za wyjęcie dwóch katalizatorów i później ich włożenie w warsztacie chcą 1.500 zł. Co sądzicie o takiej cenie?

Łącznie wychodzi 1.500 + 800 = 2.300 zł.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: x-type 2.5 v6 rok 2001: wypadające zapłony, szczególnie cyl. 6
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 10, 2017, 11:19:46 am »
ktr, nie wiem w jaki sposób wyjmują ten katalizator od strony grodzi, ale jeśli wyjmując belkę pod silnikiem, to wydaje mi się, że cena za robotę nie jest przesadzona. Jest z tym trochę zabawy. Jest też druga opcja na wyjęcie bez wyjmowania belki, ale trzeba mieć na to sposób (widziałem film na YT). Z rozłączaniem wydechu też może być zabawa, zapieczone śruby, pewnie niektóre do wymiany, cięcie, rozwiercanie itp. No i pewnie przez to, że to Jaguar to stawka x1.5 lub x2 :)
Mi wyjęcie katalizatora zajęło kilka (8?) godzin. Z wkładaniem poszło trochę szybciej.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG