Autor Wątek: S-Type 4.2, 2004 r.  (Przeczytany 6389 razy)

Filip

  • Gość
S-Type 4.2, 2004 r.
« dnia: Lipiec 03, 2016, 23:58:39 pm »
Pozdrawiam wieczorową porą!  :-bry

Jaguar S-Type, którego wypatrzyłem: 4.2 automat z instalacją gazową, 2004 r., 219 tysięcy przebiegu, z Sochaczewa.

Z informacji, które udało mi się uzyskać:
Samochód był kupiony w polskim salonie Jaguara, serwisowany w ASO (jest do wglądu książka), ostatnio były robione klocki, tarcze, 2 wahacze (niestety nie dopytałem które - jutro na oględzinach będę wszystko wiedział). Miesiąc temu była zakładana nowa chłodnica i wymieniany elektrozawór nagrzewnicy. Właściciel informował mnie o "przepoceniach na misce olejowej skrzyni biegów". Instalacja jest jeszcze na gwarancji (nie wiem której generacji i gdzie zakładana - będę wiedział jutro). Właściciel powiedział, że oleje były systematycznie wymieniane. Przebieg dosyć spory.. Jednak w środku i na zewnątrz wygląda ok - z tego, co można ocenić po zdjęciach.
"Stylizowany" na R-kę.. Atrapę chłodnicy ma fajną, ale ten spojler z tyłu i "R" na klapie.. no nie wiem - chyba bym odkleił  :- pojecia
Autem nie zamierzam robić dużo km rocznie - 15 tysięcy (dojazdy z domu do Opola, jakieś wycieczki).
Link do aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=6300975670#thumb/7

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: S-Type 4.2, 2004 r.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2016, 00:12:16 am »
Po zdjęciach... ze względu na to że jest wręcz idealnie polakierowany, to ciężko załapać czy na pewno... Nie mam za wiele czasu na daną chwilę, ale: Przód jest kombinowany, zmiana na R mogła być fantazją wizualną, ale mogła być wymuszona jakimś zdarzeniem. Zderzak pozostawia wiele do życzenia, szczeliny z prawej, maska też przednia z kolei z lewej. Generalnie, warto dokładnie "opatrzyć" auto nawet czujnikiem lakieru, mógł być tylko odświeżany. Dogłębnie trzeba pod spodem i pod klapami sprawdzić.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Filip

  • Gość
Odp: S-Type 4.2, 2004 r.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2016, 00:36:12 am »
Dzięki za uwagi - na pewno zwrócę uwagę na te elementy. Też myślałem o tej zmianie na niby R-kę - czy nie miała czegoś zamaskować.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: S-Type 4.2, 2004 r.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2016, 00:52:36 am »
Hahahaha ładne auto ale to jest 2004 rok tylko nie po drugim lifcie czyli rdza i jak już 2004 to bym po lifcie kupił a nie przed
Nie wiem po co ta stylizacja na R bo tylko z erki ma lotkę i R na klapie  bagażnika i gril reszta to seria fabryczne 300 koni zaciski tylko polakierowane na wiejski żółty kolor przód grzebany źle poskładany foty wiele nie pokazują szczególnie środek auta  trudno ocenić jak bardzo z ciorany
Ledy pewnie światła dzienne zasłaniają wloty powietrza na tarcze hamulcowe kilka hamowań na autobanie i heble zagotowane
Pojechać zobaczyć sprawdzić pomacać kopnąć w oponki i może kupić 
Auto samo na siebie zarabia to po co sprzedaje już widzę opis  Józka handlarza
I po co montować gaz przed sprzedaniem auta
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2016, 01:25:50 am wysłana przez niewaskieauto »
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Filip

  • Gość
Odp: S-Type 4.2, 2004 r.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2016, 22:38:02 pm »
Auto sprawdziłem.
Jednego dnia byłem w Sochaczewie i dokonałem oględzin. To, co rzuciło się w oczy:
- Tylny zderzak był zdejmowany i tak sobie zamontowany,
- Maska jest krzywo zamontowana - różna wielkość szczelin, małe, słabo widoczne wgniecenia w dwóch miejscach,
- Nakładka na lewym progu jest montowana na wkręty DO DREWNA  :-nuts
- Chłopaczek, który nim jeździł przez ostatnie 25 tys. km ma małe pojęcie o tym jak traktować automat - zrzucał na "N" na światłach, przy zmianie z "R" na "D" i odwrotnie - nie dawał czasu mechanizmowi na przełączenie się,
- Instalacja, która jest wstawiona to jakiś totalny szmelc, nie jest dostosowana do mocy auta (chociaż motor równo chodził na gazie). Wstawiony jest tam JEDEN reduktor Shark, który obsługuje chyba do 160 KM, wtryski Barracuda i jeszcze kilka innych części - każda od innego producenta.
Ogólnie o instalacji właściciel i jego ojciec mało wiedzą - zakładał ją poprzedni właściciel,
- Kosmetycznie auto jest niezadbane w środku - użytkownik nie dbał o kondycję foteli i tapicerki. Przykro było patrzeć :(
Poza tym zdjęcia są obrabiane - kierownica jest poprzecierana, a chłopak "zapryskał" te miejsca sprayem w paincie na zdjęciach - jak się lepiej przyjrzeć, to widać.

DRUGA WIZYTA:

Tym razem w Warszawie w warsztacie Jag Car (swoją drogą - świetna ekipa). Zaklepałem wizytę na dzień przed szczytem NATO. Dnia poprzedzającego wizytę (pociąg z Opola miałem o 5:36), właściciel napisał mi sms o 10:20 wieczorem, że on i jego tato jednak nie mogą przyjechać do Warszawy, bo mają pracę, etc. i zapraszają do Sochaczewa.. Przekonałem ich, że tak się nie robi (wcześniej wszystko było ok z ich przyjazdem do Warszawy) i z bólem zgodzili się przyjechać do Stolicy.
Pierwsze co zrobili, gdy się zobaczyliśmy przed warsztatem - chcieli mi wcisnąć jakiś świstek do podpisania, że to JA odpowiadam za jakieś usterki i uszkodzenia, które powstaną podczas badania auta - "bo może coś wyskoczyć, coś się zepsuć". Oczywiście nie podpisałem tego czegoś. Mina ekipy Jag Car była pełna zażenowania (powiedzieli mi, że pierwszy raz się z czymś takim spotykają ze strony sprzedającego). Druga rzecz, która mnie poraziła to pretensje panów do nas (byłem tam z moim dziadkiem). Pan starszy powiedział, że on nie wie po ile my (ja i dziadek) zarabiamy, ale on dziennie 1 000 zł i własnie je stracił, bo musiał do nas przyjechać. Wcześniej padały deklaracje, że jak najbardziej możemy jechać do Warszawy do któregokolwiek warsztatu. Dziadek go szybko zgasił tym, że on wcale nie musiał tutaj przyjeżdżać i tracić tych swoich 1 000 zł, bo właścicielem jest przecież jego syn, który jest dorosły. Pan starszy już nic więcej nie mówił. Swoją drogą dedukcja u nich kuleje, bo młody odpalił, że "jak mój tato chciał kupić auto to jeździł do Krakowa go oglądać"(przypominam, że ja przyjechałem z Opola, a Sochaczew jest 50 km od warsztatu, poza tym nie było wcześniej problemu z ich wizytą w Warszawie).
Koniec końców auto wjechało do warsztatu. Na pierwszy rzut oka sprawdzającego - płyny i praca silnika ok. Nie grzeją lusterka i oświetlenie drzwi (przyciski, żarówki) działa tylko przy drzwiach kierowcy.
 :-help Teraz najistotniejsze: gdy pan mechanik chciał podnieść autko do góry - łapy podnośnika zaczęły ZAPADAĆ się w progi. Ojciec chłopaka palił zigaretty jedna za drugą :D podczas, gdy auto było badane.
Mechanik przestawił auto na podnośnik najazdowy. Okazało się, że auto prawie w ogóle nie ma progów (zeżarła je rdza). Tak jak pisał niewaskieauto - "rdza". Sugerując się tym, że właściciel chciał mi wcisnąć do podpisu tę karteczkę z przejęciem odpowiedzialności "za wszelkie usterki powstałe podczas badania" - oni musieli wiedzieć o tych progach. Jak się pan starszy dowiedział o koszcie naprawy do powiedział "ja go wolę spalić i dostać odszkodowanie!". Ich zachowanie pozostawiam Wam do oceny.. Obecnie auto jest już wystawione o 1 000 zł mniej (czyli jeszcze go nie spalili), niż pierwotnie. Pewnie liczą, że ktoś przyjedzie, popuka, przejedzie się i kupi.
Panowie z Jag Car zachowali się naprawdę po dżentelmeńsku - nie wzięli ode mnie nic za to zaczęte badanie. Przy okazji podpytałem ich ile kosztuje naprawa takich progów. Powiedzieli mi, że już taką rzecz robili w S-Type. W zależności od tego czy, i w jakim stopniu, naruszona jest podłoga - koszt wymiany progów to 10 - 13 tysięcy złotych.
Mam kilka fotek z pierwszej wizyty. Są to niedociągnięcia, o których wspominałem. Mogę podesłać, jeżeli ktoś chce.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2016, 22:44:50 pm wysłana przez Filip »

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: S-Type 4.2, 2004 r.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 10, 2016, 23:11:16 pm »
Nie będę nic pisał bo mnie zamurowało po lekturze Twojego sprawozdania.
Przeszła mi tylko myśl przez moją głupią gowe że mogłem nie sprzedawać mojej eski ale poszła w dobre ręce ( tak sądzę )  i za dobre pieniądze
Filip masz pełną skrzynkę priv.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2016, 23:16:02 pm wysłana przez niewaskieauto »
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-Type 4.2, 2004 r.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 11, 2016, 00:21:57 am »
Z tymi progami to cena ich poniosla. Ja za progi + tylne błotniki + malowanie 6 elementow zaplacilem 4 tys zł. Nawet jakby mi podłogę mieli robić to bym się zamknal w 6k zł
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: S-Type 4.2, 2004 r.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2016, 00:24:21 am »
... ale ty sztukowaleś z blachy, a JagCar nie pier...li się, zamawia nowe oryginały i do przodu.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Filip

  • Gość
Odp: S-Type 4.2, 2004 r.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 11, 2016, 00:35:26 am »
Tak jak pisze Choina. Panowie nie bawią się w tańcu. Powiedzieli, że jak ich blacharz to zrobi, to reszta auta może się rozpaść, a ich robota wytrzyma. Mogą też to zrobić za 5 - 6 tys., ale wtedy to nie będzie tak trwałe.