Autor Wątek: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !  (Przeczytany 11514 razy)

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Witam Was wszystkich.

Postanowiłem, że założę temat, w którym zademonstruję Wam w jakim stanie obecnie jest mój kociak, jak posuwają się prace, i co planuję zrobić podczas tej inwestycji :) Takie fotostory dla potomnych i ciekawskich :) Będę na bieżąco aktualizował ten temat, jak i podawał koszty wraz z robocizną. :) Prace ruszą pełnym kopytem jeszcze przed 10 maja i będą trwać 2 - 2,5 tygodnia.

Co należy zrobić?

- PROGI  - specjalnie z dużej litery gdyż jest to temat dotykający nasze kociaki bardzo często i gęsto :)
- tylne błotniki - jak wyżej :)
- konserwacja podwozia ( piaskowanie zaawansowanej rdzy, zabezpieczenie preparatem antykorozyjnym FERTAN, epoksyd, baranek natryskowo )
- dół tylnych drzwi do załamania (lakierowanie + usunięcie pęcherzy )
- lakierowanie przedniego zderzaka
- lakierowanie obudów lusterek ( zmatowiałe )
- lakierowanie listew przy szybie przedniej ( na samej górze nalot z rdzy )

A tutaj daję próbkę, czyli bardzo bolesny obraz moich progów w kociaku, które będą wymienione na całkowicie nowe. Wykorzystany zostanie pomysł z progami od VECTRY A i dostosowaniem ich do S typa. Dla porównania moje dawne audi a4 b5 miało nieskazitelny spód, wręcz w stanie perfekcyjnym, zarówno progi jak i cała reszta a było z 96 roku :)

 ( podłoga dzięki bogu jest ok! ) Niestety 10 lat jazdy na naszych drogach spododowały ten stan, nikt wcześniej się o to nie zatroszczył, więc progi nażarły się soli i jest jak jest :)









Oczywiście możecie w temacie dyskutować, pytać itd. :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2016, 00:06:03 am wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 16, 2016, 07:40:55 am »
Przy tak widocznej zaawansowanej korozji prorokuje jeszcze brak podciągów progów.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline Domi7

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 55
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 16, 2016, 10:00:31 am »
No wlasnie. Podciagi progow, napewno juz rdza zaatakowala, co w takim przypadku, rzezby duzo jest w stype?

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2016, 22:45:04 pm »
Standard... juz mam za sobą... lakierowanie połowy auta bez dachu i przodu.. omawiałem moje akcje. świąteczna zabawa w moim przypadku. Na epoksyd, baranka, a na baranka poliuretan, potem woski profil, i underbody... nie zgnije przez dłuuuuuuuugi czas... ja używałem novolu classic cars

Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Bluenote70

  • Gość
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 16, 2016, 23:46:35 pm »
Ja mam 0 rdzy bo z poludnia sciagany. Progi jak nowe. Ale jak zobaczylem, ze to kwestia czasu, to wczoraj zostal zabezpieczone cale podwozie tzw. barankiem razem z tylnymi sankami.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2016, 00:22:58 am »
polakieruj poliuretanem, i wosk underbody, w profile tylko dobry drogi środek, inne zastygają schną pękają, i odpadają po kilku miesiącach lub szybciej. Jest specyfik na gorąco, mamy to na warsztacie, to jest genialna sprawa na nowe auta, lub nie pordzewiałe, po blacharce. Drogie cholernie ale nic lepszego jeszcze nie wymyślono. Nakłada się ciśnieniem, pistoletem specjalnym rozgrzane do 120 stopni.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2016, 15:04:29 pm »
Kolego Jędrzej serdeczne dzięki za te cenne wskazówki !!! Wezmę je sobie do serca i chyba zdecyduję się na twoją propozycję zabezpieczenia! Dzięki! Mógłbyś jeszcze powiedzieć o jaki dokładnie poliuretan chodzi?
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2016, 17:56:29 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 18, 2016, 00:50:04 am »
lakier poliuretanowy, ja lakieruję z novola, classic cars, jakoś dobrze się układa współpraca z tymi materiałami, nie wiem czy są najlepsze, wiem że mi spełniają normy, a jestem wybredny. Hubert31 używał Wurtha, mówi że też ok... (lakierem poliuretanowym lakierujemy nawet "kule" zwrotnic w sztywnych mostach przednich samochodów terenowych). Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji marki czy fotki etykiet, służę pomocą na priv, bo mi ta firma nie płaci za reklamę, no i są zasady na forum.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Hubert31

  • Gość
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 18, 2016, 19:54:55 pm »
Ze swojej strony z wosków do profili polecę produkt firmy Bilt Hamber, nie spływa, nie zasycha, nie kruszy się , bardzo dobrze przylega do powierzchni.Smiało możesz tym w fazie końcowej potraktować wszystkie profile.Jak wspomniał kolega Jedrzej stosowałem WURTHA do konserwacji Range Rovera a jak wiadomo to cholerstwo trzeba było dobrze zabezpieczyć przed wszelkimi syfami, błotem, solą, wodą i grom jasny wie przed czym jeszcze....WURTH sprawował się idealnie, auto było taplane w błocie wyżej progów,"solonez" na polskich drogach też nie robił żadnego wrazenia na środkach od WURTHA ...Szczerze polecam, na konserwacji nie ma co oszczedzać bo zemści się to bardzo szybko...i będzie póżniej że "rudego z imprezy nie wygonisz"

PS.Nie miałem tu na myśli uzytkowników Subaru Impreza....

Przypomniało mi się jeszcze że Vavoline ma serię do konserwacji VAVOLINE TECTYL i TECTYL ML , ten drugi jest woskiem do profili zamkniętych, nie stosowałem osobiście, rozmawiałem tylko z użytkownikiem auta (BMW 740 z 2000 roku) który zastosował produkty od wyżej wymienionego producenta,niby jest to to samo co WURTH tylko pod innym szyldem (nie jestem pewien na 100% , zasłyszane tylko z opowieści) ogólnie chwalił prodkukty, smiga tą BM-ką w Szwajcarii mówił że po roku od konserwacji zero problemu  wszystko się ładnie trzyma spodu i "rudy" nie szaleje , możliwe więc że produkt godny polecenia.

Co do malowania listew przy przedniej szybie, sprawdz sobie czy nie są przeżarte pod uszczelkami.Przerabiałem ten temat, miałem rdzawy nalot na nich, stwierdziłem że sam to sobie pomaluję.....Odczepiłem uszczelkę i ukazał sie dramat w 3 aktach....jak na "wierzchu" tragicznie nie było tak pod uszczelkami obraz nędzy i rozpaczy, nie było sensu tego reanimować.Tam gdzie były wżery od rudego przy "oczkach" na wkręty wszystko po rozkręceniu się posypało.Polecam sprawdz sobie dokładnie te listy jak masz tam "szalonego rudego" pod uszczelkami z ładnymi wżerami to poszukaj listew w lepszym stanie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2016, 20:57:45 pm wysłana przez Hubert31 »

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2016, 13:55:18 pm »
Hubert31 - dzięki za cenne rady !
GO HARD OR GO HOME...

kurak22

  • Gość
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 20, 2016, 00:13:23 am »
Panowie, a czy w s-type był jakiś wypust którym nie wychodziła ruda?

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 20, 2016, 00:15:53 am »
podobno te po 2 lifcie są bardziej odporne na rdze, bynajmniej ktoś na forum się wypowiadał na ten temat. Kot nie należy do aut z mocnymi blachami :)
GO HARD OR GO HOME...

Offline Basspl

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 161
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 05, 2016, 12:46:40 pm »
Zdziwiles mnie z tymi progami. W moim nie ma deka rdzy, myslalem za eSki maja dobra blache ;D

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 05, 2016, 22:09:28 pm »
w esce rudego dawali w gratisie
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Zatoichi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 46
Odp: Temat rozległy w czasie - naprawa blacharska S Type, FOTOSTORY !
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 07, 2016, 09:46:58 am »
X308 rdzewiały już na prospektach  :-thumpdown