Autor Wątek: S-Type (3.0) - falujące obroty  (Przeczytany 9820 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 10, 2016, 22:31:50 pm »
Aby dostac sie do kolanka listwa wtryskowa wyjazd musi zrobić albo chociaż odgiac troche jak sie śruby mocujace odkręci
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Majkel-jag

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 11, 2016, 17:26:17 pm »
Aby dostac sie do kolanka listwa wtryskowa wyjazd musi zrobić albo chociaż odgiac troche jak sie śruby mocujace odkręci

Ok, dzięki

Dzisiaj kurier przywiózł potrzebne do zadania części  ;D.
Otrzymałem także przepływomierz, jako że jest piątek zmieniłem tylko jego i żadnej poprawy...
Poniżej wstawiłem zdjęcie z numerami części, jako że uszczelki to dosyć nagminny problem, może komuś się to przyda.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 11, 2016, 20:18:13 pm »
A nie mówiłem ze zostaw przeplywke :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

kurak22

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 12, 2016, 21:18:18 pm »
uwalona przepływka daje efekty "ubogo na obu bankach" :)
wypadanie zapłonów pod obciążeniem- lewe powietrze, cewka
wypadanie ciągłe zapłonów- ponowne zalanie świec, cewka. jak uszczelniali pokrywę?
wypadanie zapłonów na postoju, cewka lub lewizna (ale przy tym musiał byś mieć DZIURSKO które było by słychać)
masz gazownię? łatwiej było by zlokalizować uwaloną cewkę :) bo na samej Pb nie zawsze chce się ujawnić w błędach
Masz jakiś elm? czy inny skaner odb?
Generalnie temat strasznie dał mi w kość.  :'(
Gdzie kupowałeś uszczelki i za jakie kwoty?
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2016, 21:22:55 pm wysłana przez kurak22 »

Majkel-jag

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 13, 2016, 18:21:37 pm »
Witam ponownie, w dniu dzisiejszym zmieniłem uszczelki kolektora i kolanko. Stan uszczelek górnych od kolektora był bardzo dobry, dolnych fatalny. Co do kolanka to było o dziwo całe, ale i tak profilaktycznie je wymieniłem. Zauważyłem ponadto zaoksydowane styki wtryskiwaczy i je wyczyściłem.
Co do rezultatów - niestety nie ma żadnych  :( , silnik przerywa/szarpie i to głównie na hamulcu i włączonym D/R.
PS: Co do pytania o cenę- kolanko 70 pln, uszczelki po 25 pln.
Ma ktoś jeszcze pomysł co może być przyczyną szarpania???
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2016, 19:59:44 pm wysłana przez Choina »

Majkel-jag

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 13, 2016, 20:54:10 pm »
Wystąpiły jeszcze nowe objawy:
- przyspiesza skokowo (tj.efekt turbodziury w dieslu)
- nie chce zwalniać po puszczeniu gazu
- powyżej 140 nie chce przyspieszać i mryga check engine

kurak22

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 13, 2016, 21:04:44 pm »
Sprawdzałeś czy nie zalało Ci świec jeszcze raz? Przy wymianie uszczelki sprawdzane były luzy zaworowe? Migający check oznacza wypadanie zapłonów losowe lub na konkretnym cylindrze. Skaner obd do auta i w drogę. Wymusić podczas diagnostyki wypadanie

misiek1006

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 14, 2016, 04:46:43 am »
Witam
Podpinam sie troche pod kanal  :-R
Mam podobne objawy ..2006 V6 benzyna wersja USA.
Zakupilem slawne kolanko...uszczelki pod dolny kolektor..(gorne wymienialem w tamtym roku ) rozebralem gore ,potem dol i nie widze zadnego kolanka !!!! Czy to mozliwe ze w tym roczniku nic takiego nie ma ?
Kota trzymam w klatce do jutra  ;) bo moze ja zly wzrok juz mam i kolanka nie widze  :-wstyd
Z tego co widze to kilka przewodow od powietrza jest owinietych izolacja...i takze kilka wtyczek jest obcinanych a pozniej skleconych na izolacji (przepraszam za niefachowe slowa)


Majkel-jag

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 14, 2016, 08:03:04 am »
Patrzyłem na świece, było troszkę oleju, przeczyściłem i powinno być ok.
Luzy zaworowe na pewno nie były sprawdzane, ale do tej pory autko chodziło pięknie.
Dzisiaj pojadę na OBD i zobaczę co wypadnie.

Najgorsze jest to, że auto bardzo wolno schodzi teraz z obrotów i jak ruszam to samo przyspiesza z 750 rpm do 1000.
Szarpie najgorzej na hamulcu i D.

Obawiam się Panowie, że szukam w złym miejscu i silnik jest ok, skłaniam się ku uszkodzonemu konwerterowi momentu w skrzyni biegów...

Co do samego kolanka, kolego misiek1006 to stosunkowo trudno je dostrzec, ja widziałem je dobrze dopiero jak ściągnąłem listwę wtryskową i te 2 czarne "przekładki" kolektora z uszczelkami. W każdym razie jak dobierzesz się do dolnych uszczelek to na pewno dojrzysz owe kolanko.
Po swoim przykładzie, raczej nie byłbym pewien, że kolanko będzie rozwalone, u mnie np. było w idealnym stanie.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 14, 2016, 08:29:58 am »
Głównie przedlifty dotyka temat kolanka. Majkel-jag nie grzechocze/dzwoni Ci cos w okolicy skrzyni? Wypucowalbym jeszcze przepustnice
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Majkel-jag

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 14, 2016, 09:18:32 am »
Grzechotać nie grzechocze, przepustnicę czyściłem przy wymianie uszczelek, ale chyba zajrzę do niej jeszcze raz tak dla pewności.

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 14, 2016, 16:48:03 pm »
Po przejechaniu ok 100km powinien sie nauczyc kotek i będą obroty spadały prawidłowo...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 14, 2016, 17:17:08 pm »
Po odłączeniu tam sie niestety nic nie adaptuje. Od razu przepustnica ma działać jak działała. Jedynie to chwilę po odpaleniu mogą pojawić się delikatne drgania silnika oraz przy samym odpalaniu wyżej wskakuje z obrotami. U siebie zaobserwowałem to po myciu przepustnicy, natomiast później jak ją odłączałem (w sumie 2x po myciu) to przed odpięciem, a po podpięciu brak zauważalnych różnic.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

misiek1006

  • Gość
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 14, 2016, 17:22:20 pm »
Kolego Majkel-jag nie ma tego kolanka nigdzie.Jest jedno dwa razy mniejsze ale zlokalizowane jest z tylu kolektora...tak ze w sumie jak ktos iwe gdzie i ma mala lapke to moze to wymienic bez sciagania go..
Pod tym drugim na dole jest tylko jakis kabel od masy i jakas klapka na dwie sruby.Myslalem ze moze pod nia ale niestety tam jest juz tylko wlot do silnika  ??????
Pytanie do fachowcow ..czy zmienilo sie cos w tym silniku po roku 2004 ? Czy moze wersja USA ma cos inaczej ? Szukajac tego kolanka wzorowalem sie na linku od ktoregos z kolegow

http://www.jagrepair.com/VacuumLeakSType2000.htm

no ale tam pisze ze to rocznik 2000....a ja mam 2006

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-Type (3.0) - falujące obroty
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 14, 2016, 17:39:49 pm »
Musi być kolego. Nie było żadnych zmian jeśli chodzi o to kolanko
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8