Autor Wątek: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania  (Przeczytany 40739 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2016, 22:44:48 pm »
IS jest zrobiony z foremki po ciastkach i guwnolitu  może właściwości jezdne, trakcja,kultura pracy silnika i napędów są lepsze od bmw czy mercedesa ( chodź wątpię) ale siadając za sterem widzę plastikową foremkę  po delicjach
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2016, 22:55:51 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2016, 23:13:14 pm »
Klexus  IS... sam fakt powstania tego wyrobu jest typowym zabiegiem koncernu toi-toyota, czyli kopia ideału w klasie... sześć rząd (potem po fali krytyki jakieś V6) , napęd tył, amortyzatory położone na silnik, wszystko wepchnięte pod szybę, krótko nisko i szeroko. Wstrętny chiński styl, a kształt sama linia obrys. Cóż nie na darmo wszyscy wyznawcy tego plastyku mówią z głupią radością, że to jak w BMW, i tamto jak w BMW. To jest zwykła krótkoterminowa podróba, z głupimi tylnymi lampami, które jako jedyne zrobiły furorę, głównie w golfach. Każda toi-toyota zgnije, prędzej lub jeszcze prędzej, bezawaryjność to mit... Może z gównolitu nie, chociaż możliwe, na pewno z foremki.

diesel francuski, jest słaby, wystarczy spojrzeć na częsci do tego silnika na allegro, sa bloki kadłuby, więc osobiście obawiał bym się, ale nie zaprzeczę że wiele samochodów z tym jest, i działają, ku radości wiecznie uśmiechniętych właścicieli, tak i tych od jeszcze działających Toi-toyot.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

artleks

  • Gość
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2016, 23:58:51 pm »
jeździłem kilka lat ISem i powiem tak - nigdy więcej - duża część przebiegu to dojazdy do serwisu - czasami przejazdy które generowały przebieg, czasami takie które nie generowały przebiegu (na lawecie)

Offline Paki_GD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 10, 2016, 10:46:17 am »
Trochę z innej beczki , żeby nie zakładać nowego wątku

Zakup Jaguara XF 2012-2013 wersja po lifcie
- czy wybrać silnik 2.2 czy 3.0 w diesel  (benzyna 5.0 raczej nie wchodzi w rachubę z powodu ceny XFR  i spalania)
- kto jest producentem tych silników
- z jakimi grubszymi problemami borykają się modele po lifcie
- czy w porównaniu z X typem , antykorozja jest lepsza w XF (czy progi gniją tak samo)

Od 9 lat w X-ie i chyba nadchodzi czas aby się z nim pożegnać. Powoli przymierzam się do przesiadki. Będę kupować anglika w UK na autotrader.co.uk jest masa jagów do wyboru i koloru. Myślę o takim za ok 13000GBP do 100K mil przebiegu.

proszę o jakieś porady , sugestie

z góry dzięki
był
X-Type 2.0 D SE 2004
Jest
X-Type 2.0 D SE 2005
XF 3.0  D 2013 Premium Luxury

Offline Goran

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 10, 2016, 13:52:43 pm »
Powiem Ci tak, mam 3.0 Diesla po lifcie, ma  120 tyś przebiegu i jak na razie nic poważnego się nie dzieje, jeździłem także 2.2 ale to już jest inna bajka, nie neguje 2.2, ale 3 litrówka ma już inną charakterystykę pracy, czuć moc i dźwięk silnika, plusem dla 2.2 jest małe spalanie, chodź 3 litry w 8 biegowej skrzyni też może pochwalić się niewielkim spalaniem. Gdybym miał znowu wybierać, pozostałbym przy 3.0 275 km.

Offline milet

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 206
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 10, 2016, 17:57:25 pm »
Trochę z innej beczki , żeby nie zakładać nowego wątku

Zakup Jaguara XF 2012-2013 wersja po lifcie
- czy wybrać silnik 2.2 czy 3.0 w diesel  (benzyna 5.0 raczej nie wchodzi w rachubę z powodu ceny XFR  i spalania)
- kto jest producentem tych silników

Od roku jestem właścicielem XF-S (przedliftingowy), silnik diesel 3.0 (275 KM). Samochód kupiłem przy przebiegu 100 kkm, przez rok zrobiłem 20 kkm.
O silniku i skrzyni (6-biegowa) nie mogę się wypowiadać inaczej, jak w samych superlatywach. Kultura pracy, moment obrotowy i moc robią wrażenie.
Spalanie przy przepisowej jeździe 6,5 l/100 km to dla mnie rewelacja. Zawsze byłem sceptycznie nastawiony do diesli, ale ten silnik

Producentem silnika 3.0 jest Ford, w Internecie nie znalazłem żadnych informacji o wadach konstrukcyjnych silnika.

Angielskie fora donoszą, że jedynym ogniskiem korozji jest tylna klapa bagażnika - moje ASO, chyba w podzięce za zrobienie u nich przeglądu, wykonało naprawę gwarancyjną.

Offline OTTO

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Odp: Zakup Jaguara XF rocznik 2008-2009 - pytania
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 02, 2021, 15:44:42 pm »
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.
Dołączę się do rozmowy, wątek stary, ale mam nadzieję że ktoś się odezwie.
Mam rok na znalezienie i kupno XF, chciałbym w dieslu, bo jeżdżę Peugeotem 508 z silnikiem HDI i jestem bardzo zadowolony, a jak wiem te silniki są również w Jaguarach, ogólnie to HDI jest teraz topowym silnikiem, jest tak bezawaryjny jak kiedyś TDI.
Ale do sedna chodzi o polifta a więc od 2012 roku czyli 2,0 2,2 i 3,0  i niestety w tych silnikach są już klapy wirowe w kolektorze, a Peugeocie ich jeszcze nie ma, jest to jakiś problem bo miałem samochód w którym ośka się wyrobiła i wpadło mi to do silnika.... masakra !!!!
Mam kolegę którego brat ściąga auta z Kanady i może mi ściągnąć lekko przetartego Jaguara, problem w tym że tam są tylko benzyny, więc trzeba by założyć LPG, coś już poczytałem że pod LPG najlepiej nadają się 4,2 ale tych silników nie ma w poliftach, tylko 3,0 i 5,0 wiem jest jeszcze 2,0 ale to Fordowski silnik i nie da się LPG założyć bo to wtrysk bezpośredni, a jak się do to są problemy.
Pytanie jak one się sprawują ? Ogólnie te silniki i jak na LPG ?
Ciekawi mnie też jak z częściami blacharskimi, skoro to auto w większości jest z aluminium to spodziewam się że będzie drogo, o ile części w ogóle będą dostępne ?
Drugą opcją jest Mondeo mk5, silniki HDI, z zewnątrz auto kozak, ale środek mnie nie urzeka tak jak Jaguar.