Autor Wątek: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?  (Przeczytany 3571 razy)

termit_tm

  • Gość
s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« dnia: Grudzień 01, 2015, 20:29:03 pm »
Moje autko od jakiegoś czasu lekko stukocze na wolnych obrotach początkowo myślałem że to coś w katalizatorze luźno lata ale ostatnio coraz częściej tak stukocze i troszkę głośniej mam wrażenie że dźwięk dochodzi z połączenia skrzyni z silnikiem czy możliwe że tak stukocze konwerter ? dodatkowo zauważyłem że auto czasami przy bardzo delikatnym przyspieszaniu poszarpuje ale zmienia biegi płynnie.

Wydaje mi się że to nie panewki bo już to przerabiałem w tym aucie i teraz dźwięk jest inny tak jak być coś luźnego latało.


Stukot ustaje po dodaniu gazu.

https://youtu.be/SQ34FEPkyJw

 :-help :-help :-help

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 01, 2015, 20:34:02 pm »
może jakaś osłona pod spodem Ci dynda?
GO HARD OR GO HOME...

termit_tm

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 01, 2015, 20:35:19 pm »
oglądałem dzisiaj auto z kanału i nic nie znalazłem  :- pojecia

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2015, 20:40:55 pm »
Jak coś to mam konwerter z przebiegiem 28tyś km !!!

Borys232

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2015, 09:50:32 am »
To jest na 100% katalizator. Miałem to samo, a w zasadzie mam nadal.

Trzeba wymienić katalizator, bądź go wyciąć, wspawać rurę i wstawić jakieś "oszukaczki" sondy lambda.  


U mnie to było tak: mechanik na początku rozciął kata i coś tam spawał... to co tam latało i własnie wydaje taki dźwięk.
Pomogło na 1 dzień. Kolejnym razem zrobił jakąś dziurę i nawpychał czegoś do środka. Pomogło na 3-4 tygodnie. Po tym czasie hałasuje dopiero jak się bardzo rozgrzeje.


Nadal walczę z tym tematem, najchętniej bym wyciął katy (głównie dlatego, że chciałbym aby mój Jag lepiej chodził).


A to, że Ci przerywa przy przyśpieszaniu to jest od tego, że sondy łapią złe odczyty i nie wiedzą nieraz jaką dawkę paliwa dać. Może też Ci wyskakiwać błąd "Restricted Performance". Mi od jakiegoś tygodnia wychodzi średnie spalanie 25L :(

Dlatego dzisiaj auto idzie do mechanika. Zobaczymy co wykombinuje.  


U mnie był taki dźwięk:
https://youtu.be/VMilx-AckYA
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2015, 10:09:48 am wysłana przez Borys232 »

termit_tm

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2015, 10:05:11 am »
No to trochę mnie uspokoiłeś, u mnie też zimny praktycznie nie stuka dopiero jak się zagrzeje, poszarpywanie mogę mieć jeszcze za sprawą LPG ponieważ emulator nie do końca daje radę i czasami wyświetla błąd złego ciśnienia paliwa.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 02, 2015, 10:32:18 am »
Ja kilka lat temu miałem taki sam objaw. Metaliczne dzwonienie u dołu. Okazało się po długim czasie, że jednak konwerter. Regeneracja, demontaż, montaż + olej 2200zł.

Borys232

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 02, 2015, 10:40:09 am »
Ja obstawiam, któryś z katalizatorów :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 02, 2015, 10:53:20 am wysłana przez Borys232 »

termit_tm

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2015, 20:21:02 pm »
Dzisiaj sprawdziłem znowu na kanale i to katalizator ma dwa wgniecenia musiał ktoś nim o coś zahaczyć i słychać wyraźnie że to w nim coś lata, spróbuje zrobić z 4 otwory i wkręcić długie wkręty może to jakoś unieruchomi środek.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 03, 2015, 22:40:38 pm »
Pogorszysz jeszcze sprawę, nic tam nie wkrecaj
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Borys232

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2015, 09:37:19 am »
Też nie polecam, na pewno tego nie naprawisz, więc szkoda Twojego czasu i nerwów.

Jak już wyżej napisałem mój mechanik rozciął kata i pospawał to co tam lata... Pomogło na 1 dzień - jakieś 250km.
Jeżeli spawanie pomogło na "chwilę", to wątpie żeby kilka wkrętów załatwiło sprawę.


Jak chcesz zaoszczędzić i polepszyć dźwięk to proponuję wyciąć kata i wstawić zamiennik, bądź rurę i oszukać sondy lambda.
A jeżeli chcesz aby wszystko było dokładnie tak jak przewidział to producent to zostaje tylko wymiana katalizatora na nowy :)

termit_tm

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 04, 2015, 12:11:10 pm »
tylko że środek jest ceramiczny wiec nie bardzo wiem co on tam mógł pospawać,

Zastanawia mnie tylko jak oszukać tą drugą sondę, podejrzewam że wszelkie emulatory w dłuższej perspektywie polegną.

Ciekawe co by było gdybym usunął tylko jeden katalizator i sygnał do sondy lambda podał z sondy z drugiego wydechu ze sprawnym katalizatorem ?

Borys232

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 04, 2015, 13:08:54 pm »
Nie mam pojęcia co on tam mógł spawać... możliwe, że podospawywał coś, aby unieruchomoć to co latało.

Pomysł z tym, aby dać sygnał z sondy z dobrego kata do tego złego wydaje się całkiem dobry. Gdybyś to zrobił to proszę napisz czy zadziałało, być może też bym tak zrobił u siebie :)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 04, 2015, 13:51:52 pm »
Regeneracja kata to mniej więcej 800zł i jest spokój na lata...więc po co rzeźbić i sprawiać, że auto nie powinno być dopuszczone do ruchu ?
   Po 2 nawet jeśli jakimś cudem przejdzie przegląd to sprzedając auto należy poinformować kupującego o fakcie usunięcia katów. Jeśli nie to kupujący będzie miał prawo do odstąpienia od umowy z powodu wady ukrytej.

Borys232

  • Gość
Odp: s-type 4.2 V8 6hp26 czy to stukot z konwertera ?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 04, 2015, 14:40:22 pm »
A widzisz... dzwoniłem do kilku firm, które zajmują się katalizatorami i pytałem o regenerację. Odpowiedzieli, że katów nie regeneruje się.

Masz może kontakt do ogarniętego serwisu, gdzie regenerują?