Autor Wątek: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308  (Przeczytany 3073 razy)

Offline Micha³Zet

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Jaguar Daimler X308
Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« dnia: Lipiec 23, 2015, 11:50:05 am »
Koledzy,

szukając wymarzonego Jaguara biję się z myślami. Ideałem jest dla mnie Daimler.
Oczywiście wszyscy znamy to: najlepiej samochód z pierwszej ręki, niski przebieg, pełna historia serwisowa, nieskazitelny wygląd i stan techniczny. Problem w tym, że auta mają już swoje lata, bardzo często zaniżone przebiegi, elementy do naprawy, grube powłoki lakieru na karoserii, czasami można wdepnąć na minę.

Na rynku nie ma dużo tych aut na sprzedaż, zwłaszcza Daimlerów, ale są piękne i budzą mój uśmiech.  :)

Większość z Was jest już posiadaczami tych aut, niektórzy od wielu lat. Szukaliście pewnie też egzemplarza dla siebie od dłuższego czasu.
Wymieńcie proszę co wg. Was dyskwalifikuje auto do zakupu?
Oczywiście, jest to subiektywne, ale szukając auta na co zwracaliście szczególną uwagę, na co przymykaliście oko?
Nie spieszy mi się bardzo z zakupem.
Kilka elementów nadwozia lakierowanych, trochę popękana skóra na fotelu kierowcy, kierownica już nie ta, brak historii serwisowej, poza tym wszystko gra - przykład, ale warto kupić taki hipotetyczny egzemplarz?

Podzielcie się swoimi doświadczeniami.  :)







Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2015, 12:44:19 pm »
Mam Daimlera od 4 lat, i dziś wiem jedno :

   Kupuj najlepszy egzemplarz na jaki Cię stać, ja wyszedłem z założenia że po woli wszystko zrobię, zrobiłem ale kosztowało to więcej niż gdybym kupił od razu idealny samochód.

   Naprawy nie są złe o ile zrobiono je dobrze, moje uwagi na dziś :

- wersja przedłużana
- jak najlepszy środek bo tapicerka do Daimlera jest inna i ciężko ją zdobyć, kierownica drewniana ( no chyba że nie jest to dla Ciebie problem).
- auto bez amortyzatorów z regulacją - kosztowny bajer
- wersja 5 osobowa

Warto sprawdzić auto w warsztacie który zna się na Jaguarach, raczej niezależny niż ASO.

Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 484
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 23, 2015, 13:37:13 pm »
Potwierdzam słowa Wacława, przechodzę dokładnie przez to samo, nie widać końca listy rzeczy do poprawek ( trochę przesadzam oczywiście ). Od siebie dodam że jak dla mnie to stan podłogi jest kluczowy. Porządna naprawa podłużnic w okolicy punktów montażowych przednich sanek wymaga demontażu tychże a to pociąga za sobą konieczność podwieszenia lub wręcz wyjęcia motoru - koszty liczone w tysiącach, minimum 2-3, podkreślam słowo minimum. Nie liczyłbym też za bardzo na ewentualne doposażanie kota w dodatkowe ekstrasy typu lepsze audio czy elektryka foteli - sporo pracy i koszty. Choć z drugiej strony Daimler ma to wszystko więc ten problem pewnie odpada.
Piotr   

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2015, 13:51:44 pm »
Może kolega udostępnić opis z oględzin mojego Daimlera, przez fachowców których kolega wysłał na oględziny i zadać pytanie ''czy taki opis dyskwalifikuje go czy nie'' oczywiście kolega już ma swoje zdanie , ale może właśnie kolega ma za bardzo wygórowane oczekiwania, a może właśnie nie. Ja w każdym razie nie mam nic przeciwko temu, żeby fachowe oględziny mojego Daimlera udostępnić użytkownikom forum.

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 23, 2015, 14:38:38 pm »
Jak chcesz zobaczyć / przejechać się Daimlerem to daj znać jeśli jesteś z Warszawy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2015, 16:18:16 pm wysłana przez jazabek wac³aw »
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Micha³Zet

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Jaguar Daimler X308
Odp: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 24, 2015, 01:24:50 am »
Dzięki Wacław za propozycję.  :) Niestety jestem z Wałbrzycha, czyli prawie 500 kilometrów do Warszawy.

Trochę danych przytoczę:
X300 na 92038 wyprodukowanych egzemplarzy 5129 to wersje Daimler,
X308 na 126260 wyprodukowanych egzemplarzy 4746 to wersje Daimler.

Więc o części z rynku wtórnego ciężko jak np. wspomniana kierownica czy inne małe i większe detale w porównaniu z Jaguarem.

Wersja 5 osobowa Twoim zdaniem lepsza? Mógłbyś rozwinąć myśl?
Jak rozpoznać jaki rodzaj amortyzatorów posiada?

Jeszcze jedna rzecz - czy wszystkie Daimlery opuszczając fabrykę miały chromowane listwy na drzwiach?

Zapek, niestety nie mogę udostępnić tego.

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 24, 2015, 07:06:35 am »
Dzięki Wacław za propozycję.  :) Niestety jestem z Wałbrzycha, czyli prawie 500 kilometrów do Warszawy.

Trochę danych przytoczę:
X300 na 92038 wyprodukowanych egzemplarzy 5129 to wersje Daimler,
X308 na 126260 wyprodukowanych egzemplarzy 4746 to wersje Daimler.

Więc o części z rynku wtórnego ciężko jak np. wspomniana kierownica czy inne małe i większe detale w porównaniu z Jaguarem.

Wersja 5 osobowa Twoim zdaniem lepsza? Mógłbyś rozwinąć myśl?
Jak rozpoznać jaki rodzaj amortyzatorów posiada?

Jeszcze jedna rzecz - czy wszystkie Daimlery opuszczając fabrykę miały chromowane listwy na drzwiach?

Na początku września jest w Twoich okolicach rajd, przyjedz a będziesz mógł obejrzeć i porównać różne modele i roczniki

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,30354.0.html

- 5 osobowa jest moim zdaniem lepsza, bo po prostu praktyczniejsza, czasem trzeba pojechać z 4 pasażerów lub coś przewieźć, a bagażnik nie powala wielkością, i ważne aby była to wersja długa bo w krótkiej jest mało miejsca z tyłu

- amortyzatory w wersji CATS mają wpięty przewód, tylko przykryte są plastikowym kapturkiem, najlepiej widać to z przodu auta

http://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/front-upper-shock-bushings-cats-suspension-121883/

https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ_(X308)
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

maras

  • Gość
Odp: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 24, 2015, 12:18:00 pm »
Po pierwsze - najważniejsze:
jeśli jesteś mechanikiem lub jeśli po prostu masz dostęp do sprzętu i naprawy będziesz wykonywał sam to nie wiem jak x308 ale x300 jest bardzo tani w utrzymaniu i konstrukcja silnika, układu napędowego, zawieszenia jest banalnie prosta i przez możliwość wymiany poszczególnych tulei, a nie całych wahaczy, przez zastosowanie łożysk stożkowych, zwykłych świec, łańcucha rozrządu, itp. koszty napraw są naprawdę na poziomie peugeota 605 czy bmw e46.
Co do lakieru czy korozji to tak jak wszędzie - auto 20-letnie a czy było bite czy nie? jeśli nie jest jakoś niechlujnie zrobione i nie da się tego zauważyć jakoś specjalnie a na badaniu geometrii wszystkie kąty są w normie to po co drążyć temat? wszystko zależy od budżetu i właśnie od tego czy robisz sam czy nie. bo np. robiąc samemu kompletny remont silnik (głowica ok 1500 plus rozrząd 1800) plus skrzynia( kompletna regeneracja 2500) plus dyfer(ok 1000)plus komp. zawiecha( tuleje i sworznie plus łożyska- 2500) plus amory np. kayaba przód plus tył 1200)plus pompa wody 1000   plus pompa wspomagania 1000 czyli wszystko nowe i porządne wychodzi 11000tys plus blacharka plus lakier porządnie(9000) i obszycie wnętrza skóra na nowo ok 3500 plus auto za powiedzmy 13000- 15000 - otrzymujesz auto w którym wiesz co masz, masz to,co chcesz i jak chcesz za cenę ''igły'' o której tak naprawdę nic nie wiesz bo jest albo sprowadzony i ładny, albo serwisowany, ale nie wiesz jak..
Generalnie wszystko zależy od tego czy szukasz igły, czy zrobisz igłę sam.

Offline Micha³Zet

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
  • Jaguar Daimler X308
Odp: Co dla Was dyskwalifikuje auto przy zakupie? X300 / X308
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2015, 02:01:03 am »
Dziękuję za rzeczowe wypowiedzi.  :)

Ktoś może coś doda na temat różnic w X308?