Autor Wątek: XJR  (Przeczytany 6282 razy)

jarara

  • Gość
XJR
« dnia: Luty 11, 2008, 19:49:22 pm »
Witam!
Przedstawie sie krotko i uprzejmie poprosze o wszelkie rady, "tipsy"
Mieszkam w Szwecji od ponad 30 lat, wiec z gory przepraszam, ze prawdopodobnie moge uzywac jakichs dziwnych zwrotow lub nazw technicznych (nie wszystkie znam po Polsku)
Mam problem z XJR 4.0 kompresor/automat-95, a konkretnie z wynikami analizy spalin.
Wykazuja one mianowicie wartosci: CO-3.6 (powinno max. 0.5), CO przy wysokich obrotach (2500)-4.5 (powinno max. 0.3), HC-091 (wiec dobre, tutj dopuszczalne max.100), wartosc lambda: 0.88 (powinno 0.97-1.03). W zwiazku z powyzszymi wynikami samochod nie przechodzi tutejszego przegladu. Wymienilem olej, swiece, filtry-bez rezultatu. Diagnoza wskazuje na niewlasciwe napiecie na MAF. Czy ktos wie lub moglby doradzic gdzie uzyskac informacje:
1.Na ktorych przewodach mierzyc napiecie?
2. Jakie powinny byc wartosci, przy jakich temperaturach?
3.Na ktorych "sztyftach?", "stykach?" mierzyc opor?
4.Czujnik temp. silnika (podajacy temp. do komputera)-ile powinno byc Ohm i przy jakiej temp.
5. Gdzie mozna by znalesc schemat? a moze ktos ma te dane?
Moze ktos ma jakies pomysly na temat przyczyny tego zlego spalania? Jak to wyeliminowac, jak "obejsc"?
Wiem, ze to moga byc katalizatory lub moze lambdy, ale chcialbym zaczac od MAF poniewaz tam mi podaje to zle napiecie.
Wdzieczny bede za kazdy podrzucony pomysl i milo pozdrawiam wszystich "Jagow".
Super fajnie czyta sie te Polskie forum i na prawde masa swietnych i b. fachowych pomyslow.
Jarara

czapka

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2008, 22:42:58 pm »
Z tych spalin wynika, że masz za bogatą mieszankę. I to za DUUUŻO.

jarara

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2008, 23:03:05 pm »
Dzieki Czapka.
Toz ja o tym wiem. Chodzi mi o zbadanie przyczyny.
Ale jesli wpadniesz na jeszcze jakies sugestie bede wdzieczny.
Jarara

czapka

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2008, 23:19:37 pm »
Nie będę wpadał tylko jutro sprawdzę w autodata te kable. No chyba że wysłać Ci schematy instalacji?

Wysyłałem trzy razy i wraca info, że nie doszło. Sprawdź skrzynkę.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2008, 00:00:17 am wysłana przez czapka »

jarara

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2008, 04:58:56 am »
Dostalem jeden. Super dzieki! Od poczatku wierzylem w Polskie forum. Dam to do chlopaka, ktory mi przy nim robi, ma dobry warsztat z dobrym osprzetem diagnostycznym i tez Polak. Na pewno bedzie mial jeszcze jakies pytania, wiec powroce. Chodzi mi glownie o te wartosci. Jakie one maja byc? Jaguar nie chce tego podac-trzymaja dla siebie :).
Sugerujesz zeby zapytac Jagoholika. Jak to sie robi zeby moc pisac bezposrednio do kogos. Jak znalesc jego profil w Forum? Bo tak przypatkowo nie natrafilem.
Swrdeczne dzieki na razie i pisz chetnie na moj adres.
Jarara

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: XJR
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2008, 09:19:00 am »
wysłałem do Ciebie schematy i instrukcję, ale wiadomość nie dotarła. Podaj proszę innego maila lub załóż poczte na wp.pl
XJR-S 6.0 Asprey#99

jarara

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2008, 18:54:00 pm »
Juz zalozylem : jarara@wp.pl
Dzieki za cierpliwosc i oczekuje z ciekawoscia.
Jarara

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: XJR
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2008, 19:34:02 pm »
poszło 21Mb
XJR-S 6.0 Asprey#99

jarara

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2008, 01:26:00 am »
Jestes niesamowity.
Ogromne dzieki.
Odezwe sie i opowiem jak poszlo

jarara

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 16, 2008, 03:27:22 am »
Wszystko wskazuje jednak na sondy. Maf okazalo sie pracuje o.k.. Dzieki schematom od Jagoholica moglem go dobrze zmierzyc. Czy sadzicie, ze czujnik temp. silnika tez nalezaloby sprawdzic? A w ogole, moze ktos zna jakis dobry serwis gdzies na pomorzu zach.? (blizej Szwecji)
Pozdrawiam

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 16, 2008, 05:11:28 am »
Sprawdz cisnienie Benzyny 
przy podcisnieniu odlaczonym od regulatora i polaczonym.(42 psi-36 psi)USA.  Przelicz na swoje dane.
sprawdz potem czy wtryskiwacze nie ciekna
czy masz jakis kod (Check engine).
Good lock.

jarara

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2008, 04:49:38 am »
Sprawdzilem-jest o.k. i wtryski nie ciekna, wiec jednak zdecydowanie sondy. Czy ktos ma jakis namiar gdzie takie kupic w UK?

jarara

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 26, 2008, 05:58:36 am »
Czy ktos zna lub kozystal z tego sklepu z czesciami? Jesli tak, jakies opinie?
http://www.britishparts.co.uk/

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 433
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: XJR
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2008, 08:13:31 am »
jdef korzystał, może opowie jak zarejestruje się na forum.
XJR-S 6.0 Asprey#99

daniel

  • Gość
Odp: XJR
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 01, 2008, 16:28:50 pm »
Ja korzystałem kilka miesięcy temu. Ogólnie ceny maja ok, ale w ostatnim zamówieniu się na nich zawiodłem, bo przesłali mi tuleje przedniego wahacza nie pasujące do Jaga. Przez to stracili u mnie zaufanie. Efekt był taki, że musiałem kupić orginały od Panów z Brygadzistów (bo auto już było rozebrane) i teraz już robię znowu zakupy w Łodzi, co polecam (trochę wazeliny  ;D)