Witam!
Przedstawie sie krotko i uprzejmie poprosze o wszelkie rady, "tipsy"
Mieszkam w Szwecji od ponad 30 lat, wiec z gory przepraszam, ze prawdopodobnie moge uzywac jakichs dziwnych zwrotow lub nazw technicznych (nie wszystkie znam po Polsku)
Mam problem z XJR 4.0 kompresor/automat-95, a konkretnie z wynikami analizy spalin.
Wykazuja one mianowicie wartosci: CO-3.6 (powinno max. 0.5), CO przy wysokich obrotach (2500)-4.5 (powinno max. 0.3), HC-091 (wiec dobre, tutj dopuszczalne max.100), wartosc lambda: 0.88 (powinno 0.97-1.03). W zwiazku z powyzszymi wynikami samochod nie przechodzi tutejszego przegladu. Wymienilem olej, swiece, filtry-bez rezultatu. Diagnoza wskazuje na niewlasciwe napiecie na MAF. Czy ktos wie lub moglby doradzic gdzie uzyskac informacje:
1.Na ktorych przewodach mierzyc napiecie?
2. Jakie powinny byc wartosci, przy jakich temperaturach?
3.Na ktorych "sztyftach?", "stykach?" mierzyc opor?
4.Czujnik temp. silnika (podajacy temp. do komputera)-ile powinno byc Ohm i przy jakiej temp.
5. Gdzie mozna by znalesc schemat? a moze ktos ma te dane?
Moze ktos ma jakies pomysly na temat przyczyny tego zlego spalania? Jak to wyeliminowac, jak "obejsc"?
Wiem, ze to moga byc katalizatory lub moze lambdy, ale chcialbym zaczac od MAF poniewaz tam mi podaje to zle napiecie.
Wdzieczny bede za kazdy podrzucony pomysl i milo pozdrawiam wszystich "Jagow".
Super fajnie czyta sie te Polskie forum i na prawde masa swietnych i b. fachowych pomyslow.
Jarara