Autor Wątek: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją  (Przeczytany 12491 razy)

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 994
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 03, 2015, 10:00:42 am »
Ciężarówki  różnią się tym , że pokonują duży dystans za jednym zamachem , ich silniki pracują w sposób ciągły i są o wiele rzadziej gaszone i zapalane jak w osobówkach ( a odpalanie i gaszenie ma duży wpływ na żywotność silnika ). Gdybyś jeździł jagiem tylko w trasie ( robiłbyś jednorazowo duże przeloty ) myślę , że olej mógłbyś zmieniać nawet po 40-50 tyś ( pod warunkiem , że byłaby to spokojna jazda bez katowania i jazdy do odcinki ).
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 03, 2015, 10:11:37 am »
No dzieki :) jest w tym sens co piszecie,lecz jak wyjaśnić ze np mercedes osobowy,z fabryki i pierwsza wymiana po ok 30 tys..

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 03, 2015, 10:27:37 am »
Skoda też ma po 30 tys. ale przy 150 tys korbowody wychodzą bokiem czasami. Lepiej wymieniać częściej. wystarczy co 15 tys dobry olej

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 03, 2015, 13:30:56 pm »
Nie bardzo rozumiem po co próbować "zaoszczędzić" kilka złotych ryzykując o wiele więcej???

Popatrzcie sobie na to co się dzieje gdy nie wymienia się oleju. Jak można się dowiedzieć z filmiku to jest silnik typowego auta 3-letniego z normalnym przebiegiem jak na takie auto w Stanach czyli 135k mil (trochę ponad 200k km), ale olej był w tym czasie zmieniony tylko raz lub dwa.

https://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo

Powiedzmy, że tyle "ścierwa" zbiera się gdy pomiędzy wymianami było jakieś 100k km, ale gdyby było to np. 30k km (jak niektórzy sugerują, że można byłoby stosować taki przedział) - to syfu byłoby tylko mniej i trochę mniej by się osadzał w silniku, bo nie byłby aż w tak stałym stanie i część tego szlamu zlewało by się podczas tej wymiany. Ale nadal ten syf byłby w silniku i cały czas by go przybywało.
Jak się można zorientować koleś może nadal by jeździł tym autem, ale syf spowodował, że samochód nie mógł przejść badania technicznego (pewnie emisja spalin). I teraz jak zacznie komputer świrować i wyświetlać jakieś głupie błędy z powodu, że silnik zasyfiały, to przyjdzie wymienić z połowę auta i nadal nie będzie wiadomo dlaczego. Opłaca się takie kombinowanie komukolwiek??? Jak się komuś trafi jakiś egzemplarz, który odkupił od takiego sknery i ma mnóstwo problemów, to wiesza psy na nim, ale samemu na sobie to się nie widzi!!!???

Dla mnie 10k km pomiędzy wymianami to od dawna standard, a jeżeli nie osiąga się rocznie tyle wymiana raz do roku.
I wbrew pozorom to jest właśnie największa oszczędność - nie tylko finansowa - również czasu, którego nie trzeba potem poświęcać na niepotrzebne naprawy.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 03, 2015, 13:48:17 pm »

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 03, 2015, 14:32:04 pm »
Kolego bodi,zle mnie zrozumiałes :)ja nie dlatego pytam zeby zaoszczędzic na wymianie oleju,tez zmieniam co 10 gora 12 tys..pytałem zeby zrozumieć dlaczego producenci aut zwiekszają przebiegi miedzy wymianami oleju..ja nie zamierzam tyle robic na oleju ale i tez nie popadam w skrajności zeby szukać coraz to nowszych,doskonalszych olejów do silnika ktory był skonstruowany ileś lat temu

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 03, 2015, 14:54:25 pm »
W ciężarowych z tego co wiem i tak każdy nie przeciąga wymiany dłużej niż na 50-60 tys km. Do tego dochodzą też inne warunki pracy takiego oleju. Mniejsze obroty, długa praca na stałych obrotach itp.
Oprócz tego oleje ciężarowe są na bazie mineralnej czyli teoretycznie tej najlepiej smarującej ale szybko kończącej żywot i mocno spalającej się. Jednakże oleje do ciężarówek mają dużo lepsze, a dokładniej wytrzymalsze dodatki uszlachetniające.

Natomiast producenci wydłużają interwały bo:
- teroetycznie lepsza technologia produkcji silników
- teoretycznie coraz lepsze oleje
- i potwierdzone lepsze wkłady filtracyjne

Pierwsze 2 teoretycznie bo w sumie sami widzimy ile ówczesne silniki przejeżdżają. Jednakże bardziej chodzi o spasowanie elementów. Oleje zaś od około 10 lat jakoś diametralnie się nie zmieniły pod względem jakości.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 03, 2015, 15:17:57 pm »
Wydłużają aby szybciej szlag je trafił

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 03, 2015, 16:49:07 pm »
Wydłużają aby szybciej szlag je trafił

A to też ale oficjalnie nikt tego nie powie :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 03, 2015, 23:48:43 pm »
to wszystko po to bo nikt tego jeszcze nie powiedział po to żeby wytrzymały gwarancje i jeszcze troszke i na szrot całe na szrot nie tylko motor. wielkie koncerny nie tylko motoryzacyjne zatrudniają ludzi którzy wyliczają żywotność sprzetu czy aut czy agd czy innych żeczy po to by klient kupował po tym wyliczonym okresie nowy sprzęt bo naprawa popsutego to 70% wartości danej żeczy i może się znowu zesra więc co nowy, (kobito weźmiemy nowy bo bedzie gwarancja jak by co )
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 04, 2015, 00:10:29 am »
Jest coś w tym to fakt. Ale zauważyłem, że im auta droższe tym taka opinia jest niezbyt trafna. Zobaczmy np na taxi w Niemczech i Mercedesa W212. Auta po 500-700 tys km i dalej te same silnik i skrzynie itp. W211 czy W220 - uznawane wszem i wobec za auta awaryjne i mało żywotne. Tylko ze połowa tych sprowadzonych ma naloty rzędu + 300 tys km.

Nikt teraz auta nie zrobi które ma nabić prawie 1mln bez większych napraw. Dobrze, ze marki z wyższej półki robią przynajmniej fury które robią te 400-500 tys bez zmiany silnika. Turbo jak padnie przy 250-300 tys?? Normalny objaw, do tego duże znaczenie ma styl jazdy. To samo wtryskiwacze.
Najbardziej taka opinia że auta 200 tys i zmiana mają się do autek małych i tanich. Tam już widać i czuć to użytkowanie i przejechane km.
Aczkolwiek podsumowując nie jest tak źle z tymi autami. To że praktycznie jest lawina awarii przy przebiegu 150-250 tys km...no tak to jest zaplanowane i już. Ważne że silniki, skrzynie, zawiechy i przeniesienie napędu wytrzymują swoje.

Najczęściej pada osprzęt jak łatwo zobaczyć ale tak ma być i już. Kiedyś w Volvo pasek osprzętu był przewidziany na ok. 250-300 tys km - był grubości małego palca prawie. Teraz na 60 tys km
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 04, 2015, 00:27:15 am »
kiedyś producenci robili auta na lata ileś lat potem założenie że na 8 lat i ok 500 tysi km teraz 5 lat i 300 tyś tak ma kilka firm zaplanowane, wiem co pisze mam kolege włocha jest specjalistą w fabryce fiata i opowiadal mi jak to robią  a bedzie jeszcze gorzej i to niedługo im nowsze tym gorsze oszczędności i cięcie kosztów to priorytet dla prezesów produkcja idzie straty maleją sprzedać trzeba bo jak utrzymać się na rynku na świecie przecież tyle produkcji tyle sztuk tych taczek muszą komuś ożenić.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Olej 5w30 ale co ze specyfikacją
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 04, 2015, 11:50:19 am »
No VW podobno swoje 2.0 TDI przewidział na 200 tys km - mowa o wtryskiwaczach i turbinie i innych podzespołach osprzętu. Bo już wiadomo że sam silnik wytrzymuje 2x tyle, aczkolwiek są przypadki że głowica pierdyknie. No i tak naprawdę z wtryskami i turbiną to praktycznie jakby idealnie trafili.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8