Autor Wątek: Pierwszy Jag - kilka pytań  (Przeczytany 12530 razy)

bartekxf

  • Gość
Pierwszy Jag - kilka pytań
« dnia: Listopad 19, 2014, 19:06:40 pm »
Witam wszystkim forumowiczów! :-V

Rozstałem się ostatnio z moim ISem i od kilku dni w garażu jest czarny XF 2008 , 2.7 D Luxury od pierwszego właściciela , przebieg niby 140k:)

Na początek kilka pytań odnośnie eksploatacji auta....

Olej 5w30 C1, polecacie castrol czy motul? Wymiany co 12k będą wystarczające?
Filtr paliwa podobno najlepszy DELPHI , czy MANN nie będzie wystarczający? Ma to jakieś znaczenie?
Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
Tarcze niestety biją przy hamowaniu z większej prędkości a są praktycznie nowe, Ferodo czy Zimmerman? Jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)

I kilka problematycznych kwestii.... :-nuts

Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?

Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt

Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K

Lampki w środku od czasu do czasu lubią się same zapalać?! :-nuts

Dzwięk standardowego audio jest poniżej krytyki?! Jak takie coś można włożyć do auta tej klasy? Ktoś  próbował coś wymieniać?  :- pojecia

Czy akcja serwisowa na spalone ledy w tylnych lampach była jednorazowa i teraz nie mogę sobie pojechać i wymienić? :-boks

Z góry dziękuję za odpowiedzi! :-thank










Offline aru

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 659
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2014, 10:04:38 am »
Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt

Witaj, co prawda nie posiadam XF, ale w moim XK8 2003 r. mam podobnie ze skrzynią. Tzn. przy hamowaniu tuż przed zatrzymaniem zdarza się delikatne szarpnięcie, jakby w ostatniej chwili skrzynia zrzucała bieg. Mam tak od kiedy go kupiłem czyli od prawie 5 lat. Skrzynia nie daje żadnych błędów ani innych objawów, więc się przyzwyczaiłem. Widocznie taki urok. Pierwszy raz się spotykam, że ktoś jeszcze tak ma. Nie wiem na ile Ci to pomoże bo XF ma już pewnie nowszą skrzynię, ale przynajmniej nie jesteś sam... W grupie raźniej ;)

Poza tym życzę radości i bezawaryjności!
XK8 (X100) 4.2 V8

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2014, 20:45:56 pm »
Witaj,


Olej 5w30 C1, polecacie castrol czy motul? Wymiany co 12k będą wystarczające?

Od 3 wymian stosuje Millersa xf C1 i jak na razie jest OK, zauważalnie mniej problemów z zatykającym się DPF-em, wcześniej lałem Castrola i co chwilę musiałem wyjeżdzac na trasę i wypalać DPF

Filtr paliwa podobno najlepszy DELPHI , czy MANN nie będzie wystarczający? Ma to jakieś znaczenie?

Oryginalnie montowany jest Delphi i jest już dostępny na naszym rynku wiec myslę że nie ma co eksperymentować z Mann-em czy Filtronem bo oszczędność praktycznie żadna.



Dzwięk standardowego audio jest poniżej krytyki?! Jak takie coś można włożyć do auta tej klasy? Ktoś  próbował coś wymieniać?  :- pojecia

Dzwięk faktycznie poniżej krytyki ja przymierzam się do wymiany głośników (ponoć zamontowane fabrycznie są kiepskie) wg fachowca od nagłośnień powinno to znacznie poprawić jakość ale  jak będzie to niebawem opiszę


[/quote]

Amator ze hey

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2014, 21:42:26 pm »
Witam wszystkim forumowiczów! :-V

Witaj!

Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
I tak i nie – to zależy na ile masz pewność co do przebiegu – książka serwisowa + sprawdzenie w serwisie powinny pomóc.

W XF jest skrzynia ZF zalana przez producenta olejem typu Longlife, co wg. niego oznacza 160 tyś km.

Skrzynia jest identyczna jak w BMW, a więc wystarczy zakupić komplet serwisowy ZF, tj. 7 litrów oleju + plastikowa miska ze zintegrowanym filtrem oleju (ok. 1000 – 1100 PLN) i wymienić.

Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)

Ta sama kwestia jak w przypadku skrzyni.
Rozrząd kompletny to dwa paski, dwie rolki napinające i dwie rolki prowadzące.
Rozrząd z przodu wymieniłbym na bank, natomiast rozrząd z tyłu, a właściwie to napęd pompy paliwa do decyzji.
Wg. producenta wymiana tyłu po 150 tyś mil – kwestia wiary w aktualny przebieg.

Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?

Sam też możesz – na lampie zobaczysz dwa miejsca na klucz imbusowy, nr 6:
- 1, na skraju lampy od strony błotnika – regulacja w poziomie (lewo-prawo)
- 2, na wysokości soczewki – regulacja w pionie (góra-dół)

Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt

Ja tak nie mam – może mam coś nie tak ;)

Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K

U mnie z kolei czasami jest cisza.
Rzeczywiście, jakakolwiek naprawa tylko poprzez wymianę zestawu wskaźników.



bartekxf

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2014, 22:45:23 pm »
Zdecydowałem się jednak wymienić wszystko co potrzeba bo nie będę się jednak zastanawiał czy faktycznie ma te 140km gdyż nie był do końca w aso... :- pojecia

Olej Motul EcoClean 5w30 C1 filtry mann plus paliwa delphi
Rozrząd cały zestaw INA
Miska z filtrem plus olej ale kupione oddzielnie bo zestawy są dziwnie drogie( może to szarpanie minie :-gwizd
Tarcze ferodo

Amator że hey
Dzięki wielkie za wskazówki co do ustawienia lamp! Jutro się będę bawił:) z tą skrzynia dziwna sprawa bo już paroma automatami jeżdziłem i nawet w 15 letnim ałdi tak nie miałem:/ :-thumpdown


wrojag
koniecznie daj znać jak wymienisz głosniki i na jakie bo muszę coś z tym zrobić przesiadłem się z mark levinsona i nie mam ochoty włączać audio! :-boks


Czy może jeszcze mi ktoś powiedzieć jak się włącza tempomat?! :-hehe Włączam jakiś limiter prędkości ale stałej prędkości coś nie mogę?

Czy da się ustawić, żeby na stałe było włączone delikatne podświetlenie nóg?



Amator ze hey

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2014, 00:39:33 am »
Rozrząd cały zestaw INA

Rozważ zestaw DAYCO  :-10points– to szło na pierwszy montaż.

Jak się dobierzesz do rozrządu to organoleptycznie dowiesz się czy rozrząd był już zmieniany.

Miska z filtrem plus olej ale kupione oddzielnie bo zestawy są dziwnie drogie( może to szarpanie minie :-gwizd

Oby nastał spokój.

Kup oryginały ZF – czasami proponują olej Ravenoil.

Tarcze ferodo

Temat z tarczami podobno ciężki – zaczytane. Generalnie wcześniej czy później kończy się na oryginale.

Przy zmianie tyłu zwróć uwagę na kalibrację EBC.

Czy może jeszcze mi ktoś powiedzieć jak się włącza tempomat?! :-hehe Włączam jakiś limiter prędkości ale stałej prędkości coś nie mogę?

Przyciskiem na kierownicy – tak samo zmieniasz prędkość na tempomacie.

Roobs

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2014, 08:47:52 am »
Witam wszystkim forumowiczów! :-V

Witaj!

Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
I tak i nie – to zależy na ile masz pewność co do przebiegu – książka serwisowa + sprawdzenie w serwisie powinny pomóc.

W XF jest skrzynia ZF zalana przez producenta olejem typu Longlife, co wg. niego oznacza 160 tyś km.

Skrzynia jest identyczna jak w BMW, a więc wystarczy zakupić komplet serwisowy ZF, tj. 7 litrów oleju + plastikowa miska ze zintegrowanym filtrem oleju (ok. 1000 – 1100 PLN) i wymienić.

Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)

Ta sama kwestia jak w przypadku skrzyni.
Rozrząd kompletny to dwa paski, dwie rolki napinające i dwie rolki prowadzące.
Rozrząd z przodu wymieniłbym na bank, natomiast rozrząd z tyłu, a właściwie to napęd pompy paliwa do decyzji.
Wg. producenta wymiana tyłu po 150 tyś mil – kwestia wiary w aktualny przebieg.

Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?

Sam też możesz – na lampie zobaczysz dwa miejsca na klucz imbusowy, nr 6:
- 1, na skraju lampy od strony błotnika – regulacja w poziomie (lewo-prawo)
- 2, na wysokości soczewki – regulacja w pionie (góra-dół)

Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt

Ja tak nie mam – może mam coś nie tak ;)

Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K

U mnie z kolei czasami jest cisza.
Rzeczywiście, jakakolwiek naprawa tylko poprzez wymianę zestawu wskaźników.




Tu masz wszystko dokładnie opisane a ja się z tym zgadzam!

bartekxf

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2014, 18:41:41 pm »
Reflektory ustawione :-yipee

Orientuje się ktoś może czy lampki podświetlenia rejestracji można wymienić na ledowe i nie będzie błedu? Trzeba chyba z can bus zastosować?  :-nuts

Czy wie ktoś jak wymienić kratkę nawiewu prawą przy wyświetlaczu? :- pojecia

Co zrobić z zacinającym się mechanizmem klapki wlewu paliwa?! Posmarowałem białym smarem ale lipa :-thumpdown

a tak btw ;D

Da się przerobić na poliftowego? :-clap
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2014, 01:07:55 am wysłana przez Choina »

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2014, 20:54:03 pm »

Orientuje się ktoś może czy lampki podświetlenia rejestracji można wymienić na ledowe i nie będzie błedu? Trzeba chyba z can bus zastosować?  :-nuts

Co zrobić z zacinającym się mechanizmem klapki wlewu paliwa?! Posmarowałem białym smarem ale lipa :-thumpdown



Można zastosować najzwyklejsze ledy  u mnie błędu nie ma ( spalona żarówka pozycyjna i podświetlenie tablicy nie wywala błędu, też się dziwiłem).
Zacinającą klapkę mozna "naprawić" doprowadzając prąd "+" od strony bagażnika bezpośrednio z akumulatora, jutro postaram się podesłać zdjęcia tej protezy

bartekxf

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 22, 2014, 10:51:17 am »
Mam do wyboru na przód tarcze:

Ferodo
Zimmerman
Delphi
Mintex

Ktoś któreś z nich miał i mu się szybko pokrzywiły? Czytałem chyba , że zimmermany komuś na forum padły szybko... :-nuts

Na pierwszy montaż idą DELPHI? :- pojęcia

Ori w serwisie jaki koszt?

zazul_yo

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2014, 14:21:30 pm »
mozesz wlozyc ledy, u mnie bledu nie pokazalo, tu masz link o wymianie swiatel na ledy, pozdr   http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2014, 15:34:50 pm wysłana przez zazul_yo »

bartekxf

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 22, 2014, 16:44:29 pm »
ledy w rejestracje założone, błędu nie ma :-clap

ale jak się dostać do postojówek przednich....pokrywka odkręcona ale dostęp bardzo średni :-nuts

zazul_yo

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 22, 2014, 19:31:14 pm »
ja jeszcze ich nie wymienilem bo czekam az mi przyjdzie reszta zarowek zeby wymienic wszystkie za jednym razem ale poradzono mi sciagniecie lampy, co zreszta jest naprawde proste,  inaczej chyba sie nie da...

Amator ze hey

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 24, 2014, 22:54:11 pm »
ale jak się dostać do postojówek przednich....pokrywka odkręcona ale dostęp bardzo średni :-nuts

Nie wiem czy jest to możliwe bez wyciągania lamp - mi się przynajmniej nie udało

Lampy na zewnątrz i dekiel na bok - postojówka jest w środku dość głęboko na przedłóżce - dostęp i tak nie jest komfortowy.

bartekxf

  • Gość
Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 11, 2014, 17:57:21 pm »
Orientuje się ktoś jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?