Autor Wątek: Wibracje powyżej 140 km/h  (Przeczytany 7497 razy)

monikadarek

  • Gość
Wibracje powyżej 140 km/h
« dnia: Październik 25, 2014, 22:46:28 pm »
Witajcie

Zwracam się do Was z pytaniem dotyczącym wibracji nadwozia , które pojawiają się powyżej 140 km/h. Mój samochód to S-type 4,0 z 1999 roku.  Opisze co zostało sprawdzone by wykluczyć zbędne hipotezy :
- w zawieszeniu brak luzów i geometria ustawiona prawidłowo
-felgi proste , koła wyważone
-maglownica sprawdzona w zakładzie regenerującym nie posiada luzów ani wycieków
-amortyzatory sprawne
-tracze i klocki nowe
-nowe świece i nowe cewki zapłonowe
-skrzynia pracuje bez problemów , olej i filtr  wymieniony
-łożyska tył nowe
- prawe łożysko z piastą nowe.

Pisząc nowe lub wymienione mam na myśli części fabrycznie nowe a nie nowe-używane. Opony można wykluczyć. Zakładałem nowe opony letnie Pirelli i nowe opony zimowe Nokian oraz na próbę dwa komplety opon używanych i wibrację są zawsze takie same. Wibracje , które bardzo mnie irytują nie są ciągłe. Pojawiają się w czasie jazdy na jakiś czas i zmniejszają się aż zanikają by po chwili pojawić się na nowo. Wibracje są odczuwalne na kierownicy oraz na karoserii. Dziwne jest to , że podczas wibracji drga lewe lusterko boczne a prawe boczne ani drgnie. Te wibracje można porównać do wjechania na tarkę. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Pozdrawiam Darek

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2014, 23:12:39 pm »
A może problemem jest wał napędowy lub któryś gumowy łącznik? Lusterko drży bo jest wyrobione  :-gwizd

monikadarek

  • Gość
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2014, 23:37:50 pm »
Witam

Czytałem na forum niemieckim o podobnych problemach. Po wymianie wału nie było poprawy. Ten watek chyba też można wykluczyć.
Zastanawia mnie jeszcze to czy przyczyną nie jest przednie lewe łożysko , które nie było wymienione.


Pozdrawiam Darek

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 26, 2014, 09:19:33 am »
Witam

Czytałem na forum niemieckim o podobnych problemach. Po wymianie wału nie było poprawy. Ten watek chyba też można wykluczyć.
Zastanawia mnie jeszcze to czy przyczyną nie jest przednie lewe łożysko , które nie było wymienione.


Pozdrawiam Darek

Kolego Jaguar Parts dobrze Tobie podpowiada a wykluczenie na starcie wału napędowego jest błędem. Ja bym sprawdził podporę wału, krzyżaki a na końcu wyważył wał. Wymiana łożyska w kole nie pomoże.
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 26, 2014, 09:36:33 am »
Wibracje auta może też powodować sypiący się konwerter od skrzyni (sama skrzynia może być ok). Jakkolwiek powinno być wtedy słyszalne dzwonienie. Ja bym jednak zaczął od wału, łączników gumowych i podpory.

monikadarek

  • Gość
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2014, 11:02:53 am »
Ma ktoś jakiś pomysł jak sprawdzić wał i o jakie dzwonienie chodzi ?

Mogę jeszcze tylko dodać , że an felgach 16 wibracje zaczynają się od 140 km/h a an 17 od 160 km/h . To też jest dla mnie trochę dziwne.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2014, 15:38:34 pm wysłana przez Choina »

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2014, 12:03:02 pm »
Rozumiem że drgania na kierownicy nie występują ??
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

monikadarek

  • Gość
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2014, 13:25:45 pm »
Drga cała karoseria. Drgania czuję na fotelu kierowcy lub pasażera. Kierownica także przenosi wibracje.

monikadarek

  • Gość
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 27, 2014, 21:27:33 pm »
Witajcie

Zrobiłem dzisiaj dalszą trasę i doszedłem do pewnych wniosków :
1. Jadąc ze stałą prędkością wibracje są bardzo słabe
2. Przyspieszając oraz hamując silnikiem ( zdjęcie nogi z gazu ) przy dużych prędkościach wibracje się nasilają

Pozdrawiam

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 28, 2014, 06:45:37 am »
wychodzi na to ze uklad napedowy,tak jak wczasniej koledzy pisali wał,moze poduszka silnika lub skrzyni...

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2015, 00:56:11 am »
Odświeżę, jeśli można. Jaguar Parts... dzwonienie konwertera, to mnie bardzo zaniepokoiło, mam takie coś własnie, raz trzęsie autem raz nie, mniej lub bardziej, zimny bardziej, ciepły tak grzechocze dziwnie, jak by katalizatory brzęczały, i się zastanawiam co robić, czekać aż się rozleci, jak to sprawdzić. Lubię wiedzieć co się sypie, bo wtedy kupuję części i usuwam problem... (przebieg, ten na liczniku 270kkm)
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2015, 10:45:55 am »
Jedrzej z tego co pamiętam to masz przedlifta? Jeśli tak to konwerter przy tym przebiegu jest jak najbardziej już podatny na uszkodzenie. Niestety skrzynie w przedliftach nie były zbyt udane
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2015, 10:57:18 am »
mam przedlift, 2001,sama w sobie skrzynia żyje cudownie, jak się sprawdza ten konwerter, na aucie? i jakie są koszty, nie boje się kwoty, tylko nie lubie lawet, czy wywalić całą skrzynię na śmietnik, i założyć jakąś pewną używkę...  czy czekać aż to wybuchnie, i wtedy zrobić porzadnie. dzięki za niepocieszenie hahahah czy są dostępne konwertery sprawne, może być używka.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2015, 11:03:12 am »
Wypadałoby sprawdzić ciśnienie oleju w skrzyni. Da to jako taki obraz stanu konwertera. Na furze nie sprawdzisz tego - skrzynia w dół, konwerter na stół i resztę już "skrzyniarz" niech działa
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Wibracje powyżej 140 km/h
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 27, 2015, 11:32:58 am »
mam przedlift, 2001,sama w sobie skrzynia żyje cudownie, jak się sprawdza ten konwerter, na aucie? i jakie są koszty, nie boje się kwoty, tylko nie lubie lawet, czy wywalić całą skrzynię na śmietnik, i założyć jakąś pewną używkę...  czy czekać aż to wybuchnie, i wtedy zrobić porzadnie. dzięki za niepocieszenie hahahah czy są dostępne konwertery sprawne, może być używka.



co do konwertera to radze kupić w firmie , która zajmuje się regeneracja - w swoim kocie myślę o wymianie i z tego co się orientowałem to koszt około 600 - 650 do tego olej , filtr + robocizna.
O cenę regenerowanego pytałem w firmie Teodora Myszkowskiego w Przeźmierowie.