Autor Wątek: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne  (Przeczytany 16327 razy)

cyberda

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 26, 2014, 22:25:08 pm »
A jednak cuda się zdarzają tak samo jak to że kupiłem Jaga od (!!!!) pierwszego właściciela, a właściwie rodziny bo wpierw jeździł nim ojciec potem syn (auto z 2003 r) cały czas serwisowane (wszystkie rachunki nawet na opony) i co najlepsze za 311 funtów czyli za równowartość 1600 PLN - noże trzeba zacząć wierzyć w cuda. Trafiłem w Jaga bo nie przeszedł MOT'u z powodu skorodowanych przewodów hamulcowych i zużytych klocków oraz zapieczonej linki od ręcznego - przewody wymieniłem samemu w 2 godzinki resztę zrobił mój kumpel za 30 funciaków i autko śmiga - pozostała do wymiany sonda którą już mam.
Co do dynamiki jazdy to autko jeździ lepiej niż normalna 2 litrówka no i w środku podczas jazdy trzeba baaaardzo się wsłuchać aby usłyszeć silnik (choć czasami szkoda bo ma fajny dźwięk). Nie ma się co oszukiwać że 2,1 to nie jest demon mocy ale jak dla mnie auto śmiga super - w Anglii i tak nie ma się gdzie rozpędzić choć mocy przydało by się czasami ciut więcej jeżdżąc po górkach Somerset ale cóż mam takie autko jak mam i jestem z niego zadowolony,a to chyba w tym wszystkim jest najważniejsze. Moja wersja to w zasadzie podstawa plus czujniki świateł i wycieraczek no i nie mam skóry ale za to mam siedzenia i boczki ... pomarańczowe wykonane z materiału jak plusz - strasznie miły w dotyku i stwierdziłem że chyba lepszy od skóry która przy tym przebiegu była by  już do wymiany.

Pozdrowionka


a i jeszcze jedno

w "Jaguar X-type Owners Workshop Manual" jest napisane - cytuję:

Petrol engines ...... Multigrade engine oil, viscosity SAE 0W/30, 5W/30 0W/40 or 5W/40, to Jaguar specification WSS-M2C913-A or B (Eg. Castrol Edge)

Jakoś nie widzę w tym opisie mineralki ...

poza tym proponuję zobaczyć taki olej:

http://www.ebay.co.uk/itm/370953255821?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
co ciekawe 5W/30 ale semi syntetyk do Ford'ów i Jaguar'ów - spełnia powyższe normy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2014, 23:17:31 pm wysłana przez cyberda »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 27, 2014, 10:36:32 am »
Co do tego oleju, który podałeś, to przewyższa normy Forda i Jaguara, bo to ta sama norma, a Ford ma 5W30 Mineralny, tak, MINERALNY. Z resztą nie oszukujmy się nie ma czegoś takiego jak olej półsyntetyczny, jest to hydrocrackowany olej mineralny z domieszkami estrów, lepszy niż "typoowy mineral" ale bazą jest mineral.

Carlube ogólnie robi zamienniki wszelkich płynów do Forda i Jaga, jest polecany nawet w instrukcjach Haynes'a, ale jakoś mimo wszystko osobiście wolę Commę (pełne pokrycie płynów Ford, Mazda, Jaguar LandRover).

cyberda

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 27, 2014, 20:27:51 pm »
Widzę że szanowny kolega nie potrafi czytać - w moim poście podałem jaką ma mieć specyfikację olej do Jaguara i ten olej ją spełnia i jest przeznaczony m.in. do nowoczesnych silników Forda.

A co kolega powie na taki olej - proponuję zwrócić uwagę na nagłówek aukcji.

http://www.ebay.co.uk/itm/VETECH-5W-30-SEMI-SYNTHETIC-4-5L-Engine-Oil-for-Jaguar-X-Type-2003-2009-/380973208008?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item58b3c5d1c8

Nie wiem na czym jeździ się w Polsce ale ciężko uczyć serwisy Jaguara (przypominam to angielskie auto) w Anglii na czym powinien ten samochód jeździć.

Przypomina mi to sytuację gdy miałem kiedyś DODGE który wg. opisu na silniku powinien jeździć na oleju ... 20W50 i powinien mieć go wymieniany co ... 5500 km
Oczywiście wszystkie serwisy w Polsce lały normalne półsyntetyki i nawet importer w swoim serwisie wymieniał olej co 30 000 km, a potem chodziły opinie że auta amerykańskie są awaryjne ... Oczywiście olej 20W50 do amerykańców produkuje tylko Mopar i Petrocanada więc nikomu się nie chciało go importować do serwisów.

A to tekst zaczerpnięty ze strony nr 211 instrukcji do Forda Focusa:
"Silnik Twojego pojazdu został zaprojektowany do stosowania olejów silnikowych Castrol i Ford,
które zapewniają niskie zużycie paliwa, a jednocześnie długotrwałą sprawność silnika.
Wyłącznie dla silników benzynowych, firmy Ford i Castrol opracowały olej o niskim współczynniku
tarcia SAE-5W-20 ,który zapewnia jeszcze korzystniejsze parametry zużycia paliwa w porównaniu
do standardowego oleju SAE-5W-30 .Jeżeli olej ten nie jest dostępny, zalecamy stosowanie oleju
o specyfikacji WSS-M2C913-C.Dolewanie oleju: Jeżeli olej spełniający wymagania specyfikacji
WSS-M2C913-C lub WSS-M2C925-B (wyłącznie silniki benzynowe) nie jest dostępny, należy zastosować olej
SAE 5W-30, spełniający wymagania specyfikacji ACEA A5/B5"

Jakoś nie widzę tu oleju mineralnego ??????? Proszę popatrzeć na normę !

Proponuję aby kolega bzdur na forum nie wypisywał bo ktoś może to wziąć na poważnie i uszkodzi sobie silnik.
Takie bzdury powinny być usuwane z forum przez moderatora.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2014, 21:07:07 pm wysłana przez cyberda »

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 27, 2014, 23:31:40 pm »
...mala uwaga...
Dlaczego w specyfikacji VETECHA podano ze jest on do X-typow 2003 - 2009?
Silniki do rocznikow 2001, 2002 i 2010 sa inne?

Czepiam sie szczegolow - moj jest 2002 a twoj 2003. Oba V6 - Duroteki od Forda.
Roczniki byly by rozne? 

W konkluzji dyskusji bede lal Castrol 5W30 syntetyk.

Pozdrawiam rowniez

PS: Z odczytu VIN-u odkrylem ze moj silnik ( a moze wyposazenie) jest typu "high"
Co to oznacza?  Mozesz to wyjasnic? Dzieki.

cyberda

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 28, 2014, 00:35:19 am »
Też na to zwróciłem uwagę i raczej wynika to ze specyfikacji Forda bo jak widać pod nią wszystko podciągają co mnie troszkę wkurza jako posiadacza Jaguara, a może po prostu Angole nie uznają aut starszych ...

Co do wersji to niestety w mojej mądrej książce nie mam opisów odmian wyposażeniowych.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 28, 2014, 01:32:14 am »
@ cyberda
Sprawdź sobie zatem dokładnie karty technologiczne olejów półsyntetycznych, a później podnoś głos w dyskusji. Nie istnieje coś takiego jak baza półsyntetyczna. Jest to jeszcze raz powtarzam hydrocrackowany olej mineralny z domieszkami estrów. Sprawdź najlepiej różnicę między "półsyntetykiem" 10W40 (dowolnym do osobówek, nieważne Lotos, Comma, Mobil S2000, GM) a pomiędzy 10W40 dla ciężarowych (syntetyk).

Na motortalk.de jest bardzo głęboki wywód sterndocktora nt. olejów silnikowych POPARTY dowodami. Polecam lekturę zanim zaczniesz pouczać mądrościami.

Co do Dodge'a, bardzo ciekawe, bo w owej specyfikacji są oleje Gulf'a, Motul'a oraz Texaco, dostępne bezproblemowo w sieci InterCars chociażby, tak się składa, że kolega jeździ kolejnym z rzędu Dodgem Grand Caravanem i jakoś dostępność oleju jest od ręki. Fakt 20W50 Syntetyczny u nas niektórzy robią wielkie oczy mówiąc, że chyba chodzi nam o najtańszy gęsty mineralny glut 20W50 z orlenu.

Tak samo ludzie robią wielkie oczy jak widzą 10W60 syntetyczny, twierdząc, że 10Wxx to musi być półsyntetyk.

Norma ECEA/API nie ma nic wspólnego z klasą (lepkością) oleju, choć naturalnie lepsze gatunkowo są syntetyki. W chwili obecnej dochodzi jeszcze kwestia ilości popiołu w oleju (szczególnie w przypadku aut z DPF ma to znaczenie) i niektóre silniki wymagają stosowania olejów niskopopiołowych.

Olej o niższej lepkości kinetycznej np. 5W20 jest bardziej narażony na zrywanie tzw. filmu olejowego niż 5W30 i 5W40, także jesli samochód nie jest eksploatowany w wyższych wartościach obrotów można stosować nisko energetyczne oleje.

A co znaczą normy producentów?
Wolisz czasami nie wiedzieć. Ludzie podniecają się iż olej musi spełniać daną normę i taki olej ma być i amen, gdzie olej przewyższający dane normy czasami jest tańszy i lepiej dostępny i... dozwolony przez producenta.


Czasami warto zajrzeć do biuletynów serwisowych. Pozdrawiam.

cyberda

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 28, 2014, 12:57:14 pm »
W zasadzie waszystko się zgadza ale nadal piszesz że olej półsyntetyczny to olej mineralny z dodatkiem estrów, czyli olej mineralny z dodatkami syntetycznymi więc nie można mówić o oleju mineralnym. Sama nazwa półsyntetyczny mówi iż ma w sobie olej mineralny.

To tak jakby powiedzieć że Mercedes jest taki sam jak Fiat 126p tylko ma kilka fajnych dodatków - niby się zgadza oba to samochody ale nigdy nie będą takie same.

Co do oleju do Dodge to miałem ten samochód 4 lata temu i może wtedy nie był ten olej tak dostępny i wszyscy mechanicy zawsze robili wielkie oczy jak o nim mówiłem choć na korku olejowym jak było napisane co ma być wlewane.

Niemniej jednak tak jak ta dyskusja się zaczęła w innych "normalnych" krajach na oleju syntetycznym w zasadzie jeździ się aż auto padnie ...

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 28, 2014, 14:59:21 pm »
Sama nazwa nie mów nic, a wręcz wprowadza w błąd, ponieważ BAZĄ OLEJÓW "PÓŁSYNTETYCZNYCH" JEST BAZA MINERALNA, a więc to tylko "poprawiony mineral, który dalej bedzie się zwęglał, będzie nagar i złogi.

Dlatego lanie "półsyntetyka", bo jest tańszy ale spełnia tą normę, jest tej samej lepkości jest głupotą, zważywszy jeśli do ostatniej wymiany pojazd jeździł na syntetycznym. Z resztą nawet różnica w cenie nie jest za duża, więc jak stać na konia, powinno być stać na owies.

A z ciekawostek odnośnie olejów, polecam GM (OE Opel/Vauxhall), zazwyczaj* w środku jest olej Mobil'a w bardzo atrakcyjnej cenie (ok 120zł / 5L 5W30), z czystym sumieniem mogę polecić także oleje łódzkiej Organiki szczególnie w kategorii jakość/cena (poniżej 20zł/L 5W40).

Osobiście w moim 2.0D jedżę na Castrolu EDGE 5W40, który mogę polecić, a w 2.5 V6 kolegi jest Mobil 5W50 (kolega bardzo docenia walory akustyczno-dynamiczne zakresu 5KRPM) ;)

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 28, 2014, 20:21:30 pm »
Czytajac twoja dyskusje z cyberda podszkolilem sie znacznie w olejach.
Castrol Edge a5 5W30 zamierzam uzywac do mojego kota.

Czy masz ( macie ) jakies obiekcje w tym wzgledzie?

Do Cyberdy:
Chyba nie masz kompletu faktur z serwisow twojego jaga - bo naprawde trudno mi w to uwierzyc ze zrobil on przeszlo 240 000 kms bez zmiany sondy ( sond ) lambda.
W moim zmieniano dwie sondy juz przy 66  000 kms...
W serwisie Jaguara . Na dzien dzisiejszy jestem na poziomie 89 000kms
Przy 54 000kms zmieniono dwa amortyzatory. Reszta to kosmetyka: filtry, korki
i inne drobiazgi. Wiec nie jest zle...

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 28, 2014, 20:36:33 pm »
Może ja odpowiem coś na ten temat. Mój ma 2.1 jest z PL salonu aktualnie ma 163 tys. km. sondy od nowości, katalizatory też, amortyzatory przód i tył też z tym, że jeden cieknie z przodu i wymieniam odrazu komplet. Łożyska z tyłu też by pewnie dalej pracowały, ale załatwiłem je blokującym ręcznym kiedyś i musiałem wymienić na SKF komplet.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 28, 2014, 21:36:54 pm »
W moim te sondy zmienial poprzedni wlasciciel.
Nie wiem czy to bylo absolutnie konieczne - w niektorych serwisach  mechanicy
zarzadzaja interwencje w celu podwyzszenia rachunku.
Nawet w sytuacji w ktorej interwencja nie jest niezbedna.

Dobrze jest znac jakiegos speca - zlota raczke. Uczciwa...

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 28, 2014, 22:48:02 pm »
Czytajac twoja dyskusje z cyberda podszkolilem sie znacznie w olejach.
Castrol Edge a5 5W30 zamierzam uzywac do mojego kota.

Czy masz ( macie ) jakies obiekcje w tym wzgledzie?

Zasadniczo nie, jakkolwiek ja bym użył 5W40 (mam cięższą nogę i olej częściej pracuje w górnym zakresie temperatur) i nie szkodzi kotu, a wręcz nie ma problemu pocenia się jak było przy 5W30 (jest dużo rzadszy pod wpływem temperatury).

cyberda

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 29, 2014, 00:57:02 am »
He, he

Każda dyskusja byle prowadzona w sposób kulturalny zawsze wnosi coś nowego i z zasady jest zjawiskiem pozytywnym ...

Oczywiście Edge jest zalecany do Jag'a więc jak najbardziej

Co do rzadszego oleju to mam dobre doświadczenia w Citroenie do którego lałem (jeśli dobrze pamiętam) 10w60 i o tyle o ile pożerał mi nieco oleju (miał LPG) to na tym rzadkim przestał i po prostu  miałem zero dolewek - więc coś w tym jest, ale to było prawie nowe auto i nie wiem jak by się sprawdził żadki olej w starszym silniku - obawiam się że niektóre z uszczelniaczy mogły by puścić.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2014, 01:12:51 am wysłana przez cyberda »

cyberda

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 29, 2014, 01:11:51 am »

Do Cyberdy:
Chyba nie masz kompletu faktur z serwisow twojego jaga - bo naprawde trudno mi w to uwierzyc ze zrobil on przeszlo 240 000 kms bez zmiany sondy ( sond ) lambda.
W moim zmieniano dwie sondy juz przy 66  000 kms...
W serwisie Jaguara . Na dzien dzisiejszy jestem na poziomie 89 000kms
Przy 54 000kms zmieniono dwa amortyzatory. Reszta to kosmetyka: filtry, korki
i inne drobiazgi. Wiec nie jest zle...


Chyba mam bo książka serwisowa jest prowadzona do przebiegu 148 000 mil, a autko kupiłem z przebiegiem 158 000 mil, do przeglądów są rachunki co więcej mogę sprawdzić wstecz wszystkie przeglądy (taki system w Anglii) i zobaczyć co było nie tak i jakie były zalecenia stacji MOT.
Poza tym oczywiście auto nie ma gazu, a drogi w Avon może nie są najlepsze ale do jakości dziur w Polsce jest im daleko, no i oczywiście zimy tu nie ma (takiej jak w Polsce) co na pewno powoduje mniejsze zużycie amortyzatorów i zawieszenia. ale jak to zawsze bywa coś za coś znowu wszechobecna wilgotność powietrza powoduje to że trzeba uważać na korozję. Najlepszym tego przykładem są Mercedesy które tu znikają jadąc ... mało który Merc w wieku mojego Jaga ma całe błotniki - przeważnie hula po nich przeciąg przez dziury.

To co wymieniłeś w Polskich warunkach to pestka - znam posiadaczy nowych Opli Insignia którzy w ciągu pierwszego roku użytkowania więcej wymienili ...

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 29, 2014, 22:25:59 pm »
Zgadzam sie calkowicie z toba - chociaz musze dodac ze wyjatki sie zdarzaja.
Mam przyjaciol w Jeleniej - a oni goebelsa latek 25 liczacego.
Mechanika sie trzyma - z blachami jest gorzej.

Moj zas - zawsze do tej pory wylacznie u zabojadow smiga a nie w Najjasniejszej.
Jeszcze nie wiem  kiedy ( a nawet czy ) na ojczyste lono ze mna wroci... :) :) :)