Autor Wątek: Ogrzewanie - dziwny problem  (Przeczytany 4210 razy)

aro415

  • Gość
Ogrzewanie - dziwny problem
« dnia: Wrzesień 08, 2013, 13:12:24 pm »
Witam ponownie!
Mam dość ciekawy problem z ogrzewaniem w moim tygrysie..
Rano około 5 wsiadlem do samochodu, na zewnątrz było 6 stopni. No to myśle sobie ustawiam climatronic na HI :)
Jadę minutę , dwie... Ciepło - fajnie :) ale... Z jednej strony ciepło z drugiej zimno... Jechałem sam, to Sb myśle ze i tak będzie ciepło (a miałem do przejechania prawie 100km)
No i temperatura cieczy doszła do środka czyli norma. Chwilowe parowanie szyby przedniej (odrazu myśle coś sie dzieje...?) aż tu nagle ZIMNO !
Przelaczalem wszystko co tylko można. Na HI na LO, na temperatury. Na szybę , na twarz, nogi.... Na AUTO i ręcznie.
Nic. Zimno..
Sprawdziłem poziom płynu, jest na max. Na domknietym korku i na pól uchylonym tez.
I teraz już tak jest. Dopóki sie nie zagrzeje na normę (chyba 90 st.) leci ciepłe, jak wskazówka dojdzie do połowy, zimno i lekko paruja szyby.
Nie mam pojęcia co mu moze dolegac.. Pomóżcie, bo zima idzie, ranki coraz chlodniejsze a u mnie wcale nie ciepłej jak na dworze.. Już sie zdążyłem zaziębić...

darek s

  • Gość
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2013, 14:58:18 pm »
Raczej padły zawory sterujące te na wężach

cziff

  • Gość
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2013, 15:03:15 pm »
To niestety częsty problem w S-Type'ach >:( Poczytaj: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14314.0.html

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piêkno w najczystszej postaci
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2013, 19:40:44 pm »
Sprawdź sterowanie zaworów. Zobacz przewody masowe, a jak nie, to z bezpieczników pociągnij na krótko przewód i podlącz go do czerwonego , który wchodzi do zaworów, jeżeli się otworzą, to zniknął ci prąd od sterownika, jeżeli się nie otworzą, to masz zawory do wymiany lub regeneracji.
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kêpnie

aro415

  • Gość
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2013, 00:19:25 am »
Ok. Dzięki za szybką odpowiedź.
Jutro będę z tym wojował :)
Dzikus, chodzi o to żeby dać na krótko napięcie i sprawdzić zawory? Czyli obojętne z którego bezpiecznika pobiore prąd?
A czerwony kabel to plus czy masa? Bo teoretycznie powinien być plus, ale już nie jedno mnie w tym samochodzie zdziwiło więc lepiej zapytać :)

aro415

  • Gość
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2013, 20:45:17 pm »
No to odpiąłem kostkę od elektrozaworow i zaczęło lecieć takie ani ciepłe ani zimne.
Myśle ze temperatura utrzymałaby sie na poziomie 18-20 st. W kabinie.
Lecz pomodpieciu powinny sie zawory otworzyć na full a tu tak trochę słabo.
Czy jest jeszcze coś co mogło nawalic?

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piêkno w najczystszej postaci
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2013, 21:07:45 pm »
No to odpiąłem kostkę od elektrozaworow i zaczęło lecieć takie ani ciepłe ani zimne.
Myśle ze temperatura utrzymałaby sie na poziomie 18-20 st. W kabinie.
Lecz pomodpieciu powinny sie zawory otworzyć na full a tu tak trochę słabo.
Czy jest jeszcze coś co mogło nawalic?
Jeżeli była zmiana w temperaturze, to oznacza, że pozostał ci tylko sterownik w środku. Wyjmij konsolę i odłącz kostkę. Po podłączeniu jak będzie tak samo to masz albo masa - sterownie - przewód gdzieś zaśniedziały nie ma styku jedna z dwóch mas lub padł ci sam sterownik w srodku
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kêpnie

aro415

  • Gość
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2013, 21:46:10 pm »
Powiem szczerze ze dziś znów zrobiłem około 50km i po odłączeniu kostki od elektrozaworow było to samo. Najpierw ciepło, a po nagraniu silnika zimno.
Muszę jeszcze sprawdzić te elektrozawory czy sie otwierają, ale pod czerwony przewód mam podpiac masę, czy plus? Wiem ze powinno być dobrze słychać prace zaworow bo miałem ten sam problem w BMW E32 ;) tyle ze tam było cały czas ciepłe, a tutaj sam już nie wiem..... Chyba ze moze jakiś przewód/uszczelka puchnie od ciepła i jest brak przepływu?

Przewody do nagrzewnicy nawet po dość długiej trasie 150km w temperaturze 6st. Są pod sam przedział miedzy kabina a silnikiem ciepłe, i to tak naprawdę dobrze ciepłe.

Chyba to sterownik..

Ale gdyby sterownik to po odpieciu zaworow powinno być ciepłe a on i tak sobie sam zmienia.
A moze miesza ciepłe z klimatyzacja? I wychodzi takie ani ciepłe, ani jak z klimy. A klimy mam sprawna i nabita.

TAKI CYRK  :-tylko
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2013, 21:52:40 pm wysłana przez aro415 »

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piêkno w najczystszej postaci
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 12, 2013, 07:39:27 am »
Powiem szczerze ze dziś znów zrobiłem około 50km i po odłączeniu kostki od elektrozaworow było to samo. Najpierw ciepło, a po nagraniu silnika zimno.
Muszę jeszcze sprawdzić te elektrozawory czy sie otwierają, ale pod czerwony przewód mam podpiac masę, czy plus? Wiem ze powinno być dobrze słychać prace zaworow bo miałem ten sam problem w BMW E32 ;) tyle ze tam było cały czas ciepłe, a tutaj sam już nie wiem..... Chyba ze moze jakiś przewód/uszczelka puchnie od ciepła i jest brak przepływu?

Przewody do nagrzewnicy nawet po dość długiej trasie 150km w temperaturze 6st. Są pod sam przedział miedzy kabina a silnikiem ciepłe, i to tak naprawdę dobrze ciepłe.

Chyba to sterownik..

Ale gdyby sterownik to po odpieciu zaworow powinno być ciepłe a on i tak sobie sam zmienia.
A moze miesza ciepłe z klimatyzacja? I wychodzi takie ani ciepłe, ani jak z klimy. A klimy mam sprawna i nabita.

TAKI CYRK  :-tylko
Spróbuj jeszcze z tym bezpośrednim podłączeniem - czerwony to plus - i weź z puszki. Obojętnie jaki byle by był :D prąd po przekręceniu kluczyka. 
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kêpnie

tomzi88

  • Gość
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 29, 2013, 21:02:41 pm »
Witam aro415

I jak tam wyjaśniła się sprawa z tym grzaniem, bo u mnie też podobny przypadek i już też mi brakuje pomysłów :-zly Elektrozawory sprawdziłem na krótko, czyli śr. pin do -, a prawy i lewy do + i obydwa tykały, czyli są sprawne, przewody biegnące ku podszybiu do nagrzewnicy też gorące podobnie jak u Ciebie a w środku letnie powietrze a jak dłużej pochodzi nawet zimne się robi :/ czyżby faktycznie sterowni padł, bo słyszałem że jeszcze mogą być winne czujniki temp. w kabinie....

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 29, 2013, 21:24:01 pm »
Jeśli węże dochodzące są gorące
To może być sterownik klapy(silniczki klap a potrafi się to zaklinować) lub czujniki temp.Ale to nie powinno wpływać na pozycje HI.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

tomzi88

  • Gość
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 01, 2013, 19:52:25 pm »
Jeśli węże dochodzące są gorące
To może być sterownik klapy(silniczki klap a potrafi się to zaklinować) lub czujniki temp.Ale to nie powinno wpływać na pozycje HI.

filar12
A powiedz jeśli wiesz w którym miejscu dokładnie znajduje się ten silniczek i klapy odpowiadające za puszczanie ciepłego powietrza? którędy się do nich dobrać od nóg pasażera, kierowcy, czy należy zdemontować panel sterownika i ta gdzieś ten mechanizm jest? I czy trzeba go całkiem odkręcić od nagrzewnicy czy poruszać nim?
Pytam aby czegoś niepotrzebnie nie urwać. Ogólnie najpierw bym się wziął za sprawdzenie tego co piszesz, bo chciałem przemyć nagrzewnicę, ale sobie uświadomiłem że skoro przed włączeniem nagrzewnicy przewody przy podszybiu są zimne a jak się ją włączy robią się gorące, więc nagrzewnica musi być drożna... :)

tomzi88

  • Gość
Odp: Ogrzewanie - dziwny problem
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2013, 12:36:26 pm »
Ponawiam pytanie, czy wie może ktoś jak się dostać do silniczka i klapy którą on steruje i jest odpowiedzialna za puszczanie ciepłego powietrza, którędy się do niej dobrać? w nogach kierowcy, czy pasażera, czy od frontu za panelem klimatronika? Z góry dziękuję za  wskazówki... Pozdrawiam