Autor Wątek: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.  (Przeczytany 5999 razy)

jack251

  • Gość
Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« dnia: Luty 05, 2009, 22:19:42 pm »
Witam

Oraz przedstawić mój problem. Mianowicie po ciężkiej nocy (miałem dużo papierkowej roboty :( ) zaspany w chodzę do mojego kota (jak w temacie XJ6 4.2 1983 r.). Przez moje nie dopatrzenie i po części głupotę po wyjeździe z garażu zamiast na D wrzuciłem N. Nacisnąłem gaz dziwiąc się, że auto nie rusza sprawdziłem pozycje i zmieniłem na D. Niestety auto nie zeszło jeszcze z dość wysokich obrotów a ja pomimo to przełączyłem i coś poszło. Ogólnie sytuacja przedstawia się następująco: auto na R działa, z 1 muszę ruszać, potem 2 i potem D, ale gdy chce ruszyć z D to nie da rady. Na płaskim podłożu można odczuć bardzo delikatne charakterystyczne szarpnięcie, ale i tak wygląda to tak jak by jedynka się nie załączała. Po za tym zauważyłem wyciek oleju z skrzyni.

Macie jakieś pomysły co mogło stać się mojemu kotowi??

jack251

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2009, 01:32:17 am »
Dzięki za odpowiedź  :-thank     

Jestem z pod Warszawy a dokładniej to okolice Otwocka.

A wiesz może ile taki fachowiec mógł by wziąć za naprawę tych tarczek? A może jednak jest to coś innego. Byłem wczoraj u kolegi, który ma kanał i będąc pod jagiem za uwarzyłem, że jakiś bolec, na który był nałożony wężyk wystaje luźno (wydaje mi się, że to jakiś odpowietrznik skrzyni). Zlokalizowałem jego umiejscowienie i założyłem z powrotem ale raczej nic to nie dało :( (D nadal nie działa).

na pierwszym zdjęciu odłączony, na dwóch następnych już podłączony

qbaty

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2009, 09:00:35 am »
Według dokumentacji ta rurka to "Transmission breather pipe", czyli właśnie odpowietrznik. Jeśli po spadnięciu tego wężyka nastąpił wyciek oleju to pod żadnym pozorem nie powinieneś jeździć do czasu uzupełnienia oleju w skrzyni, bo możesz narobić jeszcze większe kuku. Jeśli po uzupełnieniu oleju skrzynia nadal nie będzie działać prawidłowo to pozostaje tylko laweta i wycieczka do warsztatu. Chłopaki z Warszawy na pewno polecą kogoś z okolic. Pamiętaj tylko, że to dość nietypowa skrzynia Borg-Warner i nie wszyscy podejmują się jej naprawy :( Powodzenia !!!
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2009, 09:04:09 am wysłana przez qbaty »

Nemys

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 06, 2009, 12:27:01 pm »
Właśnie po 1 sprawdź olej. Zobacz, czy nie zaczął zmieniać koloru w kierunku szarego.
Jak coś to mam taką skrzynię z roku 83, po przebiegu 84 tyś mil.

jack251

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 06, 2009, 17:37:07 pm »
Witam i dzięki wszystkim za porady :)

Olej jest w porządku, to znaczy jak teraz sprawdzałem na zimnym silniku to wskazywał max na HOT i ma kolor czerwony. Martwi mnie tylko jego gęstość, po wyjęciu bagnetu z skrzyni i ułożeniu go w pozycji pionowej to średnio spada jedna kropla na 3 s. i wydaje mi się, że tak jak by jest za rzadki i tu pojawia się moje kolejne pytanie: Jaką konsystencję powinien mieć ten olej?? Aczkolwiek właśnie od wczoraj czyli od założenia tego wężyka olej nie ubywa, a wręcz go przybyło :-\

A jeżeli chodzi o zakład. To właśnie odwiedziłem innym samochodem profesjonalny zakład od automatów w moim miasteczku. Umówiłem się na poniedziałek, mają podłączyć pod komputer i zobaczyć (to jest za darmo), a jeżeli niczego nie wykryją to czeka mnie rozkręcenie skrzyni (300 zł) i zobaczenie co dokładnie mojemu kotowi dolega i ewentualny kosztorys, a jeśli nie zdecyduje się na naprawę to kolejne 300 za złożenie  ;D

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2009, 17:39:51 pm wysłana przez jack251 »

qbaty

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 06, 2009, 21:10:31 pm »
Trzy sprawy: po pierwsze primo - olej w skrzyni sprawdzamy na włączonym silniku, na "P", po wcześniejszym "przejechaniu" wybierakiem po wszystkich pozycjach. Przy wyłączonym silniku oleju zawsze jest "więcej". Po drugie primo - nie wróżę szczęścia z podłączaniem kompa do skrzyni BW, bo z tego co wiem, to tam nie ma żadnej elektroniki... A po trzecie primo olej do skrzyni (a tak naprawdę ATF, czyli Automatic Transmission Fluid) jest dość rzadki.

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2009, 03:34:31 am »
Jesli transmisja (automatyczna skrzynia biegów) nie przerzuca z D prawdopodobnie poszło jednostronne sprzęgło albo tasmy do bębnów są za luźne.
sprzęgło to prawie przebudowa skrzyni , jeśli tasmy to mozna je wyregulować nie rozbierając skrzyni.
zdjęcie pierwsze pokazuje śrube do regulacji tasmy tylnej (główka kwadratowa skontrowana nakrętką)
po drugiej stronie skrzyni znajduje się druga sruba (taka sama) ale na tasme przednią.
regulacja przedniej lub tylnej taśmy:
odkręcić nakrętkę kontrującą, śrubę zakręcić  do5lbf/ft -0,80 kg/m
odkręcić 3/4 obrotu i skontrować nakrętką.

jack251

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 09, 2009, 18:51:14 pm »
Witam i dzięki za odpowiedź

Byłem ponownie u kolegi na kanale i próbowałem wyregulować ten przedni naciąg. Okazuje się, że w tym tkwi problem. Dokręciłem trochę tą śrubę i kotek zaczął normalnie jechać i wszystko było ok, lecz po chwili wszystko wróciło do poprzedniego stanu z tego powodu, iż tą śrubę dokręcałem byle jakim kluczem (zdecydowanie za lekko) bo nie miałem żadnego odpowiedniego i właśnie nie wiem co to za klucz albo nasadka, którą mógł bym umieścić na tym kwadratowym początku śruby?

I mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli kotek szarpie przy zmianie biegów, a nie zmienia płynnie to czego to może być przyczyna?

Pozdrawiam

Robson

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 09, 2009, 23:44:46 pm »
proponuje wyjąć skrzynie wysłać kurierem do mnie, prygotować ok. 1100-1400 zł i skrzynia wraca nowa po kapitalce.
Ja w swoim miałem podobnie, zrobiłem kapitalny remont i mam spokuj.
Jasne, że za te pieniądze można kupić używaną, lecz nie mamy gwarancji że po założeniu nie zdejmiemy jej do remontu za tydzień

jack251

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2009, 03:58:35 am »
W sumie bym mógł tak zrobić, ale na razie dziękuje. Wydaje mi się, że ta skrzynia jeszcze może dużo znieść bez kapitalki dodając, że komplikacje właściwie wystąpiły z mojej winy i żeby je całkowicie naprawić to potrzebuje tego odpowiedniego klucza (chyba, że dorobię :D). No i potem zostanie tylko szarpanie co już było wcześniej i pomyślałem, że przy okazji i to jakoś mógł bym zlikwidować. :) 

JAGULAR

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2009, 10:00:28 am »
a jaki jest objaw zbyt mocno naciętych taśm ? bo u mnie skrzynia pracuje jak most w starych polonezach  :'( jakiś "guru" od skrzyń stwierdził że została za ciasno spasowana ale wolał bym jej dać jeszcze szansę zanim zacznę wyciągac i wymieniać lub naprawiać
pozdr

xjs

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2009, 19:21:00 pm »
 JAGULAR w V12 jest jedna taśma,biegu wstecznego.Reguluje się ją poprzez wymianę sworzni o różnych długosci.Nie ma konieczności zmiany w trakcie eksploatacji.Zła regulacja nie może powodować dzwięków co najwyżej złą pracę,pełzanie,szarpanie,blokowanie lub poślizg na wstecznym biegu.A most w starych polonezach  pracuje jak most w sarych jaguarach.Skoro ten dzwięk porównujesz do mostu to po co mowa o skrzyni -to poprostu most.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2009, 19:24:18 pm wysłana przez xjs »

JAGULAR

  • Gość
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2009, 20:41:09 pm »
Dzwięk podobny do mostu, ale zdecydowanie pochodzi ze skrzyni (aż taką blondynką nie jestem ;) )
pozdr

Offline Jagus123

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 13, 2017, 16:02:40 pm »
W sumie bym mógł tak zrobić, ale na razie dziękuje. Wydaje mi się, że ta skrzynia jeszcze może dużo znieść bez kapitalki dodając, że komplikacje właściwie wystąpiły z mojej winy i żeby je całkowicie naprawić to potrzebuje tego odpowiedniego klucza (chyba, że dorobię :D). No i potem zostanie tylko szarpanie co już było wcześniej i pomyślałem, że przy okazji i to jakoś mógł bym zlikwidować. :) 
Robson Jestem bardzo zainteresowany, proszę o kontakt jacki-1967@wp.pl

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Problem z skrzynią w pozycją D - XJ6 4.2 1983r.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 13, 2017, 16:17:06 pm »

za odgrzanie kotleta sprzed 8 lat.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996