Autor Wątek: XJ-40 LPG  (Przeczytany 13239 razy)

Parafia

  • Gość
XJ-40 LPG
« dnia: Czerwiec 06, 2013, 23:58:39 pm »
Żeby ruszyć w trasę po Europie będę gazowal kota:)
Xj40 4L ,
Macie jakieś doświadczenia?? Sugestie, za i przeciw.
Pozdrawiam

tomek1212

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2013, 00:29:19 am »
Ja od ponad roku jeżdzę XJ40 na gaz, tyle że motor 3,2.
Sam montowałem sekwencję i nie mam żadnych zastrzeżeń, przynajmniej jak na razie.

Parafia

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2013, 05:35:38 am »
Jaki dałeś zbiornik??

Offline natalinka

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2013, 08:39:18 am »
Z doświadczenia mogę powiedzieć że na gazie jeździ się  całkiem miło i tanio. Musisz  tylko pamiętać o kablach wysokiego napięcia świecach kopułce itp. Muszą  być sprawne bo inaczej to problemy z falowaniem obrotów. Niech gazownik założy parownik o dużej wydajności i dobre wtryskiwacze(ja mam wtryski hana i nie mogę narzekać). Do mnie do zbiornika wchodzi 40 l ale to za mało. Musi być większy. A najważniejsza sprawa to znajdź warsztat o dobrej renomie

MrDaimler

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 07, 2013, 08:54:31 am »
tez mam junkersa. tylko ze ja mam instalacje IIIgeneracji. juz sie chyba tego nie montuje...  landi renzo igs.. działa pięknie... unikaj gazowników którzy beda chcieli zalozyc ci instalacje mieszalnikową.. ona sie nie nadaje do wielopunktu i tak duzej pojemnosci!!!! bedzie strzelac  kicgac. tylko sekwencja. wazne da podzespoly instalacji. sterownik polecam stag300. bardzo dobry sterownik do 6 cylindrówek.. wtrysku hana beda ok.. unikaj valtek ow "czerwonych" syf na maxa. reduktor do gazu proponuje przewymiarowany::) najlepiej na 250 300 koni.

Parafia

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 07, 2013, 09:02:42 am »
Planuje wrzucić Lpgtech lub Kme Nevo,wtryski Hana i reduktor KME Gold(320km),
Zbiornik przydał by się z 80l ale wszystko zależy od miejsca,
A gdzie macie wlewy??

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.008
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 07, 2013, 09:11:02 am »
Mam pewne doswiadczenie z LPG , bo moja 40-stka na nim jeździ juz od 9 lat  ;D i narazie silnik ma sie dobrze . Teraz troche o spalaniu , umnie na kompie pokładowym ciagle widnieje spalanie 14l/100km jak jeżdże na gazie , a jak pojeżdże na PB , to spadnie zaledwie o 1l . Mam butle 53 l ( toroid ) , do butli wchodzi mi max 45 l i to starcza mi na przejechanie w lecie 300 km , a w zimie 250 km . Jeśli chodzi o dynamike jazdy , to na LPG wycisnołem z auta 180km/h , a na PB 200km/h i jeszcze mógł troche więcej , czyli poprostu na LPG jest nieco wolniejszy , ale na trase predkości do 140km/h przynajmniej dla mnie sa wystarczajace . Jesli chodzi o kondycje silnika , robiłem test kompresji i wyszło ze jest prawie idealna , z tym że przy odpaleniu silnik czasami puszcza chmure niebieskiego dymu ( kwestia uszczelniaczy na zaworach ) . W tym roku również z ciekawosci zrobiłem test na emisje spalin i przeszedł pozytywnie , CO2 miał ponizej górnej dopuszczalnej granicy  8). Instalacje mam firmy REG by OMVL na wtryskach DREAM . A wlew mam pod zderzakiem , z daleka nie widać  ;D

Tak umnie wyglada bagaznik z butla w środku .
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2013, 09:19:28 am wysłana przez Jaguar XJ6 »
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

slavek

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 07, 2013, 09:34:12 am »
Ja mam wlew gazu obok wlewu paliwa :D do tankowania mam dokręcaną końcówkę.
A co do zbiornika to kiedyś widziałem taki dobry motyw : zbiornik na paliwo był zmniejszony do minimum (chyba oryginalny przycięty i zespawany i obok zamontowany walec (nie mam tu na myśli kolegi z forum). dało to chyba całkiem dobry efekt końcowy bo zostaje sporo miejsca na walizki. Ja kupiłem auto z gazem i jakiś medyk o ile pomyślał o wlewie fajnie, to z butlą się nie popisał (butla od gazu ma dużą średnicę i nie mieści mi się koło w oryginalnym miejscu).

Parafia

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2013, 20:24:03 pm »
A gdzie macie przelacznik??

Offline jaras81

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2013, 20:54:50 pm »
ja mam w swojej 40 jeszcze instalacje 2 generacji, i chodzi całkiem przyzwoicie :) wlew mam pod klapą bagażnika - nad tylnym lewym światłem - po zamknięciu bagażnika nic nie widać. Zbiornik 55 l - wchodzi 48 l co starcza na ok 360-380km, w zimie 320 - 350km.
Jaguar XJ40 3.2s '94

suchorz

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2013, 21:26:53 pm »
A nie lepiej STAG 300 ISA2, reduktor AC R01 czerwony (250KM)?
KME GOLD jest do niby 320KM, ale nie daje rady termicznie i bardzo szybko spoada temp gazu, co zabija wtryski, druga sprawa to rozszczelnia się często.

Parafia

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 07, 2013, 22:07:58 pm »
Stestowalem już kilka instalacji w swoim życiu i ciagle zastanawia mnie fenomen staga który niczym szczególnym niewyroznia się od konkurencji poza cena. Jak chcesz mnie przekonać to daj jakiś dobry argument:) co do redaktorów , nigdy niemialem przyjemności z AC R01, może spróbuj , Gold jeszcze nigdy mnie niezawiodl , ale nigdy tez niesprawdzalem parametrów temperatury podczas jazdy , może jest jak mówisz trzeba by się temu przyjrzeć

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd £ÓD¬
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 07, 2013, 22:24:20 pm »
Parafia ja mam w swoim X-ie elektronikę KME Nevo Pro, wtryski Hana, koloru w tej chwili nie pamiętam, reduktor KME co prawda silver do 200 koni ja mam 2,5V6 196koni. Wszystkie przewody faro fi 8 i nie mam z tym reduktorem jak i z całą instalacją lpg najmniejszych problemów. Działa wręcz idealnie.
By³y X-typy, XJ-ty, by³ XF 2,7d jest XF 3.0 b

suchorz

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 08, 2013, 07:15:38 am »
Silver to 150KM nie obrobi  nawet, więc przy 196KM nie ma najmniejszych szans na poprawną pracę.
Zaglądałeś kiedyś na mapki, ciśnienia i mnożnik?

Gazownicy podnoszą na siłę ciśnienie, a mnożnik jest wywindowany w kosmos żeby chciało jako tako pracować.
Mapka PB i LPG powinna się pokrywać, a przy tym reduktorze i tej mocy silnika nie ma nawet szans na to.

Już nie jeden klient przyjechał zadowolony z silvera i po podłaczeniu kompa okazało się, że dupa.

Nie dawno był z nową instalacją (2 miesiace po założeniu) auto 185KM, świeżo po pierwszym przeglądzie, niby wszystko ok i po podłączeniu kompa okazało się, że ustawili duże ciśnienie, mnożnik ponad 2, gdzie powinno być  wokolicach 1,3
Cwaniaki ustawili max obroty 6ooo, a po przekroczeniu tych obrotów miał się przęłaczać na PB, bo na LPG nie miał szans działać.

Pomijam najgorsze możliwe wtryski, brak kompensacji obu listw wtryskowych, rozgałęźniki źle zamontowane, przewód miedź 6mm.

Parafia

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 08, 2013, 09:39:52 am »
Z doswiadczenia Wiem ze silver na luzie Robi 200KM,
A gazownicy podnoszą ciśnienie i mnoznik bo maja zamale dysze, i niechce im się rozbierać spowrotem wtryskow , więc idą na łatwiznę , byle tylko działało jako tako.
Suchorz na jakich systemach głownie pracujesz??