Autor Wątek: dziwny problem z układem chłodzenia  (Przeczytany 7354 razy)

Goliat83

  • Gość
dziwny problem z układem chłodzenia
« dnia: Maj 16, 2013, 12:20:49 pm »
Za spokojnie było od paru miesięcy i wczoraj , nagle , w moim kocie temperatura silnika podskoczyła gwałtownie na czerwone pole , komputer napisał ,że moc  została zredukowana i podróż się zakończyła. Pod maską cały silnik w płynie chłodniczym. Niby nic dziwnego bo to się zdarza ale dziwi mnie fakt ,że po dolaniu do pełna zwykłej wody ( chciałem dojechać do domu) woda została w układzie ale auto mimo wszystko nie chciało jechać bo temperatura była na czerwonej kresce. Może kogoś spotkał taki przypadek i podzieli się cenną wskazówką. Będę wdzięczny  :-help

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 16, 2013, 13:29:04 pm »
Jedyne, co mógłbym podpowiedzieć w temacie na podstawie swoich przykrych doświadczeń z chłodzeniem  :-tylko :

Zacząłbym od sprawdzenia nakrętki zbiornika wyrównawczego. To jest nakrętka ciśnieniowa, jeśli ciśnienie płynu jest za wysokie to nakrętka ma puścić. Teraz są dwie opcje, albo ta nakrętka jest nie teges i puszcza także przy normalnym ciśnieniu, albo jest teges i rzeczywiście ciśnienie jest za wysokie, ale w tym ostatnim przypadku trudno mi wskazać przyczynę inną niż przelanie płynu  :- pojecia .
Jeśli chodzi o wskaźnik przegrzania silnika, to w przypadku wady korka, mógłby to być fałszywy alarm. Czujnik temp. wody znajduje się u góry obiegu, jak brakuje wody, to czujnik mierzy powietrze i wychodzi mu wyższa temp. nić temp. cieczy (te same skutki, kiedy układ jest poważnie zapowietrzony). W konsekwencji, jeśli wychodzi mu za ciepło to włącza się zabezpieczenie przed przegrzaniem i stąd spadek mocy.
Jeśli to nie korek, to przegrzanie zazwyczaj wynika z awarii termostatu. Jeśli to nie termostat, to sorry, ale więcej nie wiem.
Po ostatnie, woda w układzie to nie to samo co płyn, inaczej się rozszerza i inaczej buduje ciśnienie i być może z tego powodu nie wyleciała Ci górą. Tutaj kwestia, do jakiej temp. doszła woda, tego nie wiesz, bo wskaźnik był na max. Mogła być stosunkowo zimna i z tego powodu nie było ciśnienia. Jeśli gdzieś na drodze dolałeś dużo wody bez odpowietrzana, to na 100% masz powietrze w układzie i stąd wskaźnik mierzy ci to powietrze a nie płyn i stąd ograniczenie mocy. Ponadto jeśli masz zapowietrzony układ, to płyn raczej nie osiągnie ciśnienia (skoro nawet płyn nie dociera do czujnika) i korek nie wyrzuci Ci wody.
Moim skromnym zdaniem, to wina korka, a cała reszta to skutki braku płynu i dolewania i zapowietrzenia układu.

Powodzenia
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Goliat83

  • Gość
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2013, 17:30:10 pm »
Wydaje mi , ze problem już rozwiązany. Dzień przed zdarzeniem zakrecilem na max ten zaworek , który wychodzi ze zbiorniczka. I pewnie ciśnienie wywalilo góra cała wodę . Pytanie tylko czemu temperatura skacze do czerwonego pola ?

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 16, 2013, 20:55:34 pm »
Masz zapowietrzony układ. U mnie było tak, że kiedy wlałem płyn do pustego układu do max, po przejechaniu ok 20 km zbiorniczek znowu był całkiem pusty. W tym czasie wskazówka pokazywała przegrzanie. Więc znowu dolewka do max i 20 km i znowu pusto i tak dalej ze 6 - 7 razy. Potem jest tak, że zbiorniczek już nie jest pusty, ale po przejażdżce poziom wody znacznie spada, w miarę dolewek/odpowietrzania spadki są coraz mniejsze. Kiedy poziom płynu już jest przyzwoity, wtedy czujnik zaczyna działać normalnie. Gdyby była zima, to oprócz numeru z czujnikiem nie miałbyś dodatkowo ogrzewania, bo w takim wypadku w nagrzewnicy siedzi powietrze.
Te dolewki/przejażdżki można znacznie przyspieszyć odpowietrzając poprzez wyjęcie z obiegu czujnika (przynajmniej u mnie tak było), wyjmujesz go i czekasz aż przez otwór zacznie lecieć płyn. Rzecz jasna w tym czasie [powinieneś mieć w zbiorniczku dolane do max. No niestety z tym odpowietrzaniem to upierdliwa sprawa  :-tylko
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 16, 2013, 21:38:36 pm »

Te dolewki/przejażdżki można znacznie przyspieszyć odpowietrzając poprzez wyjęcie z obiegu czujnika (przynajmniej u mnie tak było), wyjmujesz go i czekasz aż przez otwór zacznie lecieć płyn.

Fakt można przyśpieszyć ale nie tak
jest odpowietrznik w układzie z przodu auta i to on jest do tego dedykowany a nie wykręcanie czujnika. !
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Goliat83

  • Gość
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 16, 2013, 23:07:14 pm »
A więc sprawa wygląda tak. Dolałem znowu wody i odpaliłem silnik. Póki był zimny było ok. Jak zrobił się ciepły znowu się zaczęło.  Korek od zbiorniczka był otwarty i zaczęło wywalać wodę. Gdy go zamknąłem woda zaczęła lecieć gdzieś koło chłodnicy obok wiatraka. Dziwne ciśnienie w układzie mogłoby świadczyć o uszczelce pod głowicą ale ani w oleju nie ma wody ani w zbiorniczku nie ma oleju. Silnik pracuje normalnie i nie kopci. Może termostat? Sam już nie wiem...  :-trudno

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 16, 2013, 23:22:13 pm »

Te dolewki/przejażdżki można znacznie przyspieszyć odpowietrzając poprzez wyjęcie z obiegu czujnika (przynajmniej u mnie tak było), wyjmujesz go i czekasz aż przez otwór zacznie lecieć płyn.

Fakt można przyśpieszyć ale nie tak
jest odpowietrznik w układzie z przodu auta i to on jest do tego dedykowany a nie wykręcanie czujnika. !

Zgadza się, jest i korek odpowietrznika, piszę tylko jak robiłem u siebie i problem ustąpił szybciej.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 17, 2013, 00:47:30 am »
Może to być uszczelka niestety.
Wody w oleju nie musi być ani na odwrót wystarczy że spaliny dostaną się do układu chłodzenia i klops ciśnienie z kosmosu.

Podjedź do zakłądu mechanicznego i spytaj się czy robią test zawartości spalin w układzie chłodzenia.

robi się to tak zamiast korka wkłada się "urządzenie" z dwoma pojemniczkami na płyn aktywny który zmienia kolor pod wpływem zawartości CO2 i masz pewność czy jest oki najlepiej zrobić to oczywiście na zimnym silniku i poczekać jak sie podgrzeje.

pozdrawiam

dobranoc na "dziś"
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Goliat83

  • Gość
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 17, 2013, 17:16:45 pm »
Tak właśnie zrobiłem. Na jutro jestem umówiony na test więc zobaczymy. Dziękuje wszystkim za pomoc  :-tylko

Goliat83

  • Gość
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2013, 19:29:39 pm »
No i wszystko jasne. Po teście zawartości co2 w zbiorniku wyszło, ze wydmuchalo uszczelke pod glowica. Może ktoś wie gdzie kupić uszczelki bo od wczoraj szukam i nie mogę nigdzie znaleść .

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 21, 2013, 20:34:50 pm »
to albo słabo szukasz albo nie umiesz, zapytaj internet o części do jaguarów i znajdziesz przynajmniej 2 sklepy
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Goliat83

  • Gość
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 21, 2013, 20:48:39 pm »
Myśle , ze szukam i dobrze i daje sobie z tym radę. Dzwonilem już do 4 sklepów i uszczelka jest albo niedostepna albo trzeba czekać. Prosiłem o pomoc a nie o zbędny komentarz. Od pewnego czasu widzę ze na forum zamiast pomagać to się głupio komentuje a chyba nie o to w tu chodzi. Na szczęście są jeszcze przyjazne osoby na których można polegać.

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 21, 2013, 22:06:15 pm »
serwis@jlrcentrum.pl

tu zawsze możesz zapytać, ale i tak pewnie będziesz musiał czekać, Twój samochód to nie Golf żeby każdą część mieć od ręki.

Czyli znalazłeś sklepy i uszczelki, a problemem jest to że musisz czekać.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Goliat83

  • Gość
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 06, 2013, 16:53:39 pm »
 :-bry 
A więc problemem okazała się pęknięta chłodnica i stąd te wycieki wody. Na szczęście mechanik zanim zaczął rozkładać silnik , sprawdził wszystko po kolei. Dwie chłodnice od wody i od klimy uszkodzone co wyjaśnilo też problem niedziałającej klimatyzacji. Za pomoc wszystkim dziękuje.  :-thank

lysyyy

  • Gość
Odp: dziwny problem z układem chłodzenia
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 06, 2013, 19:54:12 pm »
Kolego, nie wiem czy za wcześnie się nie cieszysz... Pomyśl, pęknięte chłodnice - od czegoś one pękły! Zapewne właśnie od zbyt wysokiego ciśnienia w układzie. Robiłeś przecież test CO2 i wskazywało na przedmuch głowicy. Robi się teraz cieplej i żeby się nie okazało, że nowe chłodnice Ci porozsadza znowu  ?????? Obym się mylił, ale trzeba teraz bardzo uważnie przyglądać się układowi chłodzenia.