Autor Wątek: Tuning Hamulców  (Przeczytany 15618 razy)

ktulu

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2013, 21:16:27 pm »
tak mówię .. jak słyszę RBF w seryjnym aucie to mnie skręca .. no pewnie że nikt nie napisze tego bo nikt by tego nie kupił .. ten płyn jest mniej ściśliwy od zwykłego dot 4 i pomyśl co rozgrzany może zrobić z przewodami które mają kilka - kilkanaście lat i się wulkanizują...

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 02, 2013, 13:16:29 pm »
tak mówię .. jak słyszę RBF w seryjnym aucie to mnie skręca ..

Czym różni sie seryjne auto od nieseryjnego? Pisze po raz trzeci wymieniłem przewody, czy teraz bedziesz spał spokojnie i nie bedzie Cię skręcać?

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 06, 2015, 02:00:47 am »
No i co Rysiek, zmieniłeś te hamulce???
Ciekawi mnie jak to zadziałało, bo sam będę musiał niedługo wymienić tarcze hamulcowe z przodu, ponieważ zauważyłem iż ładnie równiutko się wycierają, ale mają zmniejszoną grubość i nadają się do wymiany. Ponieważ nigdy nie byłem zadowolony z X-sowych hamulców rozważam jakiś delikatny tuning w celu poprawienia ich skuteczności.
Widziałem, że są dostępne ATE power disc i jeżeli ktoś ma ten typ fajnie byłoby, gdyby się wypowiedział za lub przeciw z perspektywy uzytkownika. Są też Rotinger lub droższe Black Diamond, EBC. Ktokolwiek ma któreś z tych tarcz prosiłbym o zabranie głosu. Aha i jeszcze jedno, jakie macie klocki do kompletu i ich ocena (skuteczność, ścieralność, pylenie).

2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

ghrh

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 06, 2015, 10:47:01 am »
Miałem EBC gładkie tarcze i klocki Red Stuff. Hamowały ładnie, ale po roku zaczęły bić.
Teraz mam ATE Powerdisc. Poprawiła się reakcja na pedał hamulca (nie jest taka binarna, można bardziej precyzyjnie dozować siłę), pod względem siły hamowania nie jest gorzej niż na EBC.
Nie mam porównania do innych w kwestii pylenia więc się nie wypowiadam.

andrew140785

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 07, 2015, 10:53:07 am »
Ja mam power disc Ate na przodzie i tyle też Ate z klockami juz 3 rok ale z perspektywy czasu nie polecam bo stosunek jakości do ceny jaką trzeba zapłacić za powery to gruba przesada jak dla mnie. Klocki pylą a tercze po paru latach dostały lekkiego bicia powyżej 100 km/h. Teraz jeśli bedę zmieniał to założę Mikodę nawiercaną i nacinaną. Ludzie na prawie wszystkich  forach je chwalą a cena jest niezła do tego twardsze klocki i tyle.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 08, 2015, 20:28:06 pm »
No i w końcu zdecydowałem się na tarcze Mikoda GT 0733 przód (wentylowane, nacinane i nawiercane, malowane na czarno) i Mikoda GT 0734 tył (nacinane i nawiercane, malowane na czarno). Są to ładnie wyglądające tarcze w bardzo rozsądnej cenie. Natomiast na klockach postanowiłem nie oszczędzać i zamówiłem komplet EBC RedStuff. Wszystko za ciut ponad 1200PLN. Zobaczymy jak to zadziała, czy będzie jakaś poprawa w stosunku do serii?

Obecnie mam seryjne tarcze a do tego z przodu klocki ATE, które pylą niemiłosiernie. Do tego w przeciągu ok. 2 lat (wtedy zakładałem te klocki) przednie tarcze zostały ścienione ponad milimetr z każdej strony - czyli są już chyba poza zakresem przydatności do użycia. Wszystko to są obserwacje na oko, ale przy wymianie na nowe zadam sobie trud i zmierzę je suwmiarką.

Z tyłem natomiast jest całkiem inna historia... Nie wiem jakie są tam założone klocki i nie pamiętam już nawet czy wymieniałem je za swojej kadencji, czy kupiłem auto już z tym inwentarzem. Klocki nie pylą, ale rysują tarczę na obwodzie. Wydaje mi się, że klocki mają spieczoną twardą powierzchnię i ogólnie efektywność hamowania jest przez to słaba. Grubość klocków oceniłbym jeszcze na jakieś 70-80%, tarcza też ma dobrą grubość, ale...
Gdybym chciał przetoczyć tarcze, aby usunąć te nierówności to już pewnie byłaby za cienka lub w dolnym zakresie przydatności. Dlatego zdecydowałem się na wymianę wszystkiego w nadziei, że poprawi się kwestia hamowania.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 13, 2015, 23:32:14 pm »
Odpowiadam dla kolegi Phantom1988
Coś mi się stało i jak próbuję wysłać wiadomość na priv to wyskakuje komunikat, że limit pw na godzinę (1) został wyczerpany, chociaż nawet nie zdołałem odpisać.

Hamulce zmieniłem w przodzie, ale będzie jeszcze drugie podejście. Podczas wymiany okazało się, że muszę jeszcze wymienić jarzmo zacisku i jedną szpilkę. Kiedyś miałem taki dziwny przypadek, że jedna śruba zacisku mi się odkręciła podczas jazdy, zacisk się obrócił i zaczął mi skrobać alufelgę. Musiałem stanąć i zadzwonić po brata, aby mi przywiózł klucze. Naprawiłem to na poboczu, wkręciłem nową śrubę i nawet nie zdawałem sobie sprawy, że mam przetartą prowadnicę szpilki (tarcza hamulcowa mi wyskrobała). Sama szpilka też jest ścieniona w jednym miejscu.

Więc zmieniłem tarcze i klocki i zamówiłem na allegro używkę zacisku. Za kilka dni czeka mnie jeszcze wymiana tego defektu i wymiana z tyłu.
Na razie nie mam żadnych spostrzeżeń, bo unikam gwałtownego hamowania. Zrobiłem coś koło 130km, więc jeszcze hamulce nie są dotarte jak należy.

Dodam tylko, że stare tarcze miały ok 21,5mm grubości (nowe mają 24mm a przy 22mm zalecana jest wymiana na nowe).
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline all bundy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 14, 2015, 20:29:01 pm »
Boguś  kupiłeś miękkie tarcze do twardych klocków ?  Już to przerabiałem w Audi A6 allroad i po 2000 km tarcze poszły na złom Klock zaorały tarcze ale może źle je ułożyłem,może duża masa auta miała wpływ na efekt olbrzymich bić i rowków na tarczach.Reklamacja Mikody odrzucona.Zestaw EBC na razie zamontowany tylko tył i dużej różnicy nie ma w sile hamowania  ale efekt wizualny super.

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd £ÓD¬
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 14, 2015, 21:19:20 pm »
W x-typie miałem tarcze wiercone i nawiercane firmy Bozarto. Firma dla mnie nie znana ale działały bardzo dobrze. Przód z kolckami kosztował chyba 450zł. Sklep jest obok mnie w Łodzi. Poniżej link na zestaw na tył, do X-a mogę polecić.

http://allegro.pl/tarcze-klocki-ford-mondeo-iii-jaguar-x-type-tyl-i5174187883.html
By³y X-typy, XJ-ty, by³ XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline all bundy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 17, 2015, 20:48:10 pm »
zacisk Mondeo/ Focus ST

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 20, 2015, 12:39:56 pm »
Dopiero teraz zobaczyłem Rysiu, że dodałeś jakiś załącznik ze zdjęciem zacisku od Focusa ST...
Masz taki założony u siebie???

Jeżeli tak to mam kilka pytań w związku z tym. Czy rozstaw śrub mocujących jarzmo pasuje w fabryczne miejsca w X-sie i czy da się tam taki zacisk po prostu przykręcić bez dodatkowych przeróbek i będzie działało?
Pisałeś też, że efektywność hamowania wcale nie poprawiła się??? Nawet z tymi zaciskami od Focusa?
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline all bundy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 20, 2015, 16:01:25 pm »
Załącznik to przykład modyfikacji hamulców w fordzie mondeo  .Zestaw z Focusa ST pasuje bez jakichkolwiek przeróbek (poza wielkością felgi min 17 cali).Skutecznośc tych zacisków w porównaniu do seri rewelacyjna nawet używając normalnych tarcz(typu Brembo ,TRW,ATE)i klocków.Właśnie dlatego zrobiłem tylko tył na tarczach EBC Ultimax +klocki EBC Redstuff  bo docelowo będzie zestaw ze zdjęcia z tarczami EBC.
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2015, 16:08:18 pm wysłana przez all bundy »

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 12, 2015, 12:19:55 pm »
Mam chwilę czasu, więc napiszę spostrzeżenia po wymianie.

Bardzo niewiele ostatnio jeździłem (nie wiem czy od wymiany najeździłem 1000 km - chyba nie), więc to nadal są dopiero początkowe wnioski. Po pierwsze skuteczność hamowania w mojej ocenie poprawiła się zauważalnie. Wygląd również.
Nie robiłem żadnych hamowań awaryjnych, więc nie wiem czy po przegrzaniu tarcz zachowają swój kształt i się nie wypaczą.

Natomiast hamulce piszczą, czasami bardziej czasami mniej. Wydaje mi się, że na gorąco bardziej. Dodatkowo po odpuszczeniu hamulca mam wrażenie, że na chwilę (1-2 sekundy) jakby któryś tłoczek się blokuje, bo czasami słyszę inny rodzaj dźwięku.
Czeka mnie jeszcze jedno podejście do rozbierania hamulców, bo podczas wymiany okazało się, że z tyłu nie mieści mi się to wszystko (czyli 2 klocki plus tarcza przy maksymalnie cofniętym tłoczku ledwo mi weszły do zacisku). Pewnie powodem jest to, że klocki EBC mają większą grubość niż standard. Aby to wszystko upchnąć musiałem nawet odkleić takie specjalne gumowane podkładki, które nakleja się na "plecy" klocków. Ma to pewnie na celu wyeliminowanie niepożądanych hałasów pomiędzy dwoma metalowymi powierzchniami. Mam nadzieje, że klocki starły się już trochę i będę mógł te podkładki zastosować.
Jeżeli starczy mi samozaparcia to wyczyszczę również zaciski i pomaluję farbą żaroodporną (tył zrobiłem, ale na przód już mi nie starczyło zapału). Robię to wszystko bardzo dokładnie i wbrew pozorom schodzi przy tym bardzo długo.

Miałem też w planie całkowite rozbieranie zacisków i wymianę wszystkich uszczelek (taką regenerację hamulców we własnym zakresie), ale okazało się, że mi wszystko ładnie chodzi i gumki są w dobrym stanie, więc raczej nie ma potrzeby.

Reasumując. Hamulce mi hałasują. Nie wiem czy to wina nacinanych tarcz czy ma na to wpływ jeszcze to, że mam założone twarde klocki (być może miękkie klocki na nacinanej tarczy byłyby ciche). W sumie to mógłbym to przetestować, bo mam jeszcze stare klocki ATE, które są bardzo równo zużyte i zostało ich prawie połowę.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

kurak22

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 21, 2015, 21:22:07 pm »
Zestaw z Focusa ST pasuje bez jakichkolwiek przeróbek
mówimy o focusie mk2 st? mondeo mk3 st220, i gdzieś chyba w volvo były takie zaciski? 

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 21, 2015, 23:08:56 pm »
Ja też myślałem, że VOLVO ma takie zaciski, ale z wymienionych powyżej chyba tylko mk2 Focus ST 225 ma pasujące, a Mondeo ma niestety inne i VOLVO też. Nie pamiętam już dokładnie, ale kilka miesięcy temu sprawdzałem różne parametry tych wszystkich zacisków i do takich właśnie wniosków doszedłem. Dodatkowo zaciski o Focusa mk2 są bardzo słabo dostępne i cenia się ok. 500pln za sztukę. W momencie jak się tym interesowałem znalazłem tylko jeden komplet z czego jeden zacisk był niekompletny (tylko jedna strona była dobra)
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black