Odwiedziłem znajomego elektryka, który udowodnił mi, że ten zestaw 3 przycisków (wraz z płytką drukowaną w środku) jest OK, wszystkie diody się świecą i to nie tam należy szukać przyczyny, dlaczego nagle po wymianie uszczelek pod kolektorem dioda fotela kierowcy przestała sygnalizować grzanie fotela.
Znajomy elektryk ma 2 hipotezy:
1. być może mechanicy wymieniając uszczelki pod kolektorem i uszczelki pod deklem musieli rozłączyć jakieś wtyczki, wiązki, czy coś i:
a) coś źle połaczyli
b) jakiś pin podczas podłączania się schował lub podgiął, skrzywił
2. być może coś się uszkodziło w komputerze
Ad. 1: Doradził mi, abym pod maską poszukał miejsc, które mechanicy mogli rozłączać i spróbował je rozłączyć, obejrzeć i jeszcze raz połączyć. Otworzyłem maskę, ale dla takiego laika jak ja to zupełnie nie wiem co i gdzie szukać jakiś wtyczek...
Może temu znajomemu elektronikowi pomógłby schemat elektryczny X-Type?
Czy macie jakiś pomysł związany z tym tematem. Dla mnie to się robi coraz ciekawsza zagadka, bo fotel grzeje, dioda jest sprawna, więc czemu nie działa i nie świeci gdy jest podłączona w samochodzie?
Pytanie przy okazji: jak włączę światła to podświetlają się na desce rozdzielczej różne guziki, w tym te 3 przedmiotowe. A czy jak włączycie światła awaryjne, to czy guzik od awaryjnych jakoś mruga, czy nie? U mnie nie mruga i zakładam, że tak ma być.