Autor Wątek: Niestabilny na zakrętach...  (Przeczytany 5764 razy)

lexxus

  • Gość
Niestabilny na zakrętach...
« dnia: Sierpień 25, 2012, 18:03:39 pm »
Witam , mój X zaczął się dziwnie prowadzić po zakrętach mam wrażenie że chce uciekać , czas na wymianę zawieszenia , od czego radzicie zacząć poza oczywiście wizytą na szarpakach , które elementy odpowiadają za stabilne wchodzenie w zakręty?

pablo

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 27, 2012, 13:21:32 pm »
gumy na stabilizatorach, wahacze tył - tuleje w wahaczach, laczniki stabilizatorów

jest stuka ci na dziurach z tylu to tuleje na 100 %

Bedek

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 29, 2012, 20:16:42 pm »
Miałem to samo, nie stabilny na zakrętach przy większej prędkości "myszkował" koła tylne stały tak /--\ ( nie mocno). Wymieniłem to : http://allegro.pl/tuleje-wahacza-tylnego-dolnego-jaguar-x-type-i2580052389.html , dostęp świetny jak masz praskę to jakaś godzina roboty, później tylko zbieżność i kot jedzie jak po szynach.

lexxus

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 29, 2012, 23:19:17 pm »
Dziękuję za podpowiedź czy te tuleje z aukcji pasują do 2,0D ??

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 30, 2012, 20:23:02 pm »
A nie lepszy poliuretan? Tańszy.. Ja mam u siebie i auto jak po sznurku.. oczywiście po zrobieniu zbieżności.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sier¶æ ;]

lexxus

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 30, 2012, 22:40:06 pm »
Luko_j a która tuleja z oferty by to była ? ??????
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar_x-type-2001


Bedek

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 31, 2012, 17:25:42 pm »
Poliuretan może i lepszy a na pewno trwalszy. Zastanawia mnie jedno  ?????? ta większa tuleja jest tuleją tzw wahliwą ma więc pewne własności adaptacyjne i ustawia się wielopłaszczyznowo, twardy poliuretan będzie trzymał ten mały wahacz na sztywno - kwestia co konstruktor miał na myśli projektując taką tuleję w tym miejscu, mógł przecież zamontować zwykłą o wiele tańszą metalowo - gumową.

lexxus

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 31, 2012, 17:48:46 pm »
BlackyV6 jesteś pewien że to nie ta: ???
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleje-wahacza-tylnego-poprzecznego-z-tuleja-plywajaca-2szt.html

Nie wiem jak tuleje ale wachacz bardziej przypomina ten z aukcji...

BlackV6

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2012, 22:45:23 pm »
hahah właśnie dałeś mi teraz do myślenia  :-hehe :-hehe kurde nie jestem pewien ,wymieniałem cały tył i sie pogubiłem ,

masz rację to będzie ten twój link

lexxus

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2012, 12:19:07 pm »
Czyli wychodzi na to że zawieszenie w dieslach i w benzyniakach jest identyczne??

BlackV6

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 01, 2012, 12:27:49 pm »
tak

lexxus

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2012, 21:28:05 pm »
Wielkie dzięki za podpowiedzi zamówiłem tuleje , po wymianie dam znać czy pomogło jak nie to liczę że pomożecie dalej  ;D

lexxus

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2012, 18:59:15 pm »
Tuleje wymienione , jest dużo dużo lepiej ale mechanik powiedział ze jego zdaniem jeszcze jedne są do wymiany , "te od wahacza w który wchodzi sprężyna" i teraz pytanie czy ta tuleja??

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleja-wahacza-tylnego-poprzecznego-wahacz-z-mocowaniem-na-sprezyne-1szt.html

mam też pytanie czy związek z moją przypadłością może mieć ten element:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar-x-type-tuleje-stabilizatora-tylnego-fi-185-mm-2szt.html

Norbert1985

  • Gość
Odp: Niestabilny na zakrętach...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 21, 2013, 15:39:46 pm »
Witam, mam pytanie. Rozmawiałem z jakimś mechanikiem z aso jaguara w sprawie wymiany tulejek tego pokrętnego wahacza. Stwierdził jednoznacznie, że wymienia się cały element gdyż tuleje są wprasowane i nie da się ich podmienić. Mówił, że słyszał o podmiankach na tzw. żyletkę? ale nie wiem o co mu chodziło. W każdym razie chcę kupić zwykłe tuleje z aukcji http://allegro.pl/tuleje-wahacza-tylnego-dolnego-jaguar-x-type-i3424507153.html i nie wiem, czy mechanik da rade wyciągnąć stare i wsadzić nowe? Czy po wymianie dalej będą skrzypieć? Stukać już nie powinny raczej :)