Autor Wątek: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna  (Przeczytany 15471 razy)

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2013, 01:53:27 am »
jak ja testowałem z kumplem na śniegu to okazało się, że zawsze tył traci szybciej przyczepność i mieli kołami a przód włącza się jakoś gdy samochód odzyskuje przyczepnośc. Mam nówki zimówki Pirelli na wszystkich kołach, więc to nie jest problem opon.
Próbę zrobiliśmy poniewaz ten kumpel mówił mi, że u niego tak się zachowuje auto na jakichs syfnych chińskich oponach. Nie wierzyłem mu, ale okazało się, że u mnie tak samo - z ta różnicą, że auto ciągnie do przodu dość dobrze a nie mieli w miejscu przez minutę.
Czyli ten naped musi jakoś regulaować siłę ciągu. Gdyby było na stałe to 4 koła kręciły by sie non stop.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 09, 2013, 03:06:53 am »
Ale siła jest rozdzielona pomiędzy przednią, a tylną osią, na przodzie 40, a na tyle 60, nie wiem, czy posiadasz kontrolę trakcji, czy też nie, bo były wersję, które takowej nie posiadały.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 09, 2013, 08:09:34 am »
ja nie mam DSC
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

benjamin

  • Gość
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 09, 2013, 12:24:25 pm »
jak ja testowałem z kumplem na śniegu to okazało się, że zawsze tył traci szybciej przyczepność i mieli kołami a przód włącza się jakoś gdy samochód odzyskuje przyczepnośc. Mam nówki zimówki Pirelli na wszystkich kołach, więc to nie jest problem opon.
Próbę zrobiliśmy poniewaz ten kumpel mówił mi, że u niego tak się zachowuje auto na jakichs syfnych chińskich oponach. Nie wierzyłem mu, ale okazało się, że u mnie tak samo - z ta różnicą, że auto ciągnie do przodu dość dobrze a nie mieli w miejscu przez minutę.
Czyli ten naped musi jakoś regulaować siłę ciągu. Gdyby było na stałe to 4 koła kręciły by sie non stop.

x-type ma stały naped 4x4 o nazwie Traction-4  rozdział mocy 60 % na tył 40 % przód, posiada sprzęgło wiskotyczne ,które jak  odkryje różnicę w prędkości obrotowej obu osi różnie przekazuje moc. Mówiąc krótko - gdy przednie koła stracą przyczepność, więcej pary idzie na tył i odwrotnie. Pewnie dlatego masz takie uczucie

kriss987

  • Gość
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 09, 2013, 21:28:06 pm »
widzę to jakieś nieścisłości. jeżeli jest stały to stały jeżeli jest sprzęgło wiskotyczne to napęd jest tzw rozłączany czyli tak jak ja miałem cały moment poszedł na tylne koła z mniejszą przyczepnościa. w teorii tylko i wyłącznie napęd na sprzęgle wiskotycznym miał za zadanie przekierowywać moment na oś z większą przyczepnością. oczywiście piszę tu z wiedzy którą posiadam przy mechanice która występuje w audi quattro(stały napęd /starsze egzemplarze/) i vw syncro(jak golf 2,3, passat b3. b4 ). ciekawi mnie to czy może ma ktoś jakich zarys schemat jak dokładnie wygląda ta skrzynia rozdzielcza w środku. bardzo byłbym wdzięczny :-help

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 10, 2013, 06:16:10 am »
Stały napęd dlatego, że nie jest dołączany. Zawsze się kręcą 4 koła. Nie ma tak jak w 4motion, że jeździsz na przednim, a w razie uślizgu załącza się tył. Tylko tak jak w quattro. Standardowo ma 40/60, ale te momenty się zmieniają w razie uślizgu i może być 80/20.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Bedek

  • Gość
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 10, 2013, 10:31:13 am »
Tak sobie czytam ten ciekawy temat i aż wczoraj pojechałem potestowac. Stawałem w różnych miejscach - pod górkę, na skos przód na lodzie tył na śniegu - odwrotnie i zawsze ciągnęły dwie osie, jeżeli się gdzieś ślizgał to ślizgało się jedno koło z tyłu i jedno z przodu, jak stanąłem tyłem na lodzie przodem na śniegu i dałem troszkę gazu to obrócił troszkę tyłem i wyjechał płynnie, jak w tej samej sytuacji dałem dużo gazu to zerwał przyczepnośc z tyłu mocno ale krótko ( może 1 s ) zamielił po czym pociągną przednimi kołami aż dokopał się do trawy i ruszył. Nigdy nie doszło do sytuacji że stał i mieli tylko jedną osią. poza tym czuc że auto jest bardzie tylno napędowe, ruszając po śniegu i dając dużo gazu potrafi uśliznąc tyłem, ale w czasie jazdy ciężko go wytrąci z równowagi zachowuje bardzo stabilny tor jazdy nawet na śliskich łukach. Dodam jeszcze że nie mam żadnego systemu wspomagającego ruszanie czy zachowanie toru jazdy - przynajmniej nie mam żadnej kontrolki/przycisku. Moje auto do 2,5 2003 - USA. Muszę przyzna że ten napęd to jest to co uwielbiam w tym aucie.

tares56

  • Gość
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 26, 2013, 20:50:13 pm »
jeden forumowicz tak jeździ już dość długo , jak na razie nie narzeka ,ciszej w samochodzie i mniejsze spalanie :) , co do moich problemów ze skrzynią to wolę ją zrobić bo nie po to kupiłem samochód z 4x4 aby mieć przedni napęd!!

Co Wy opowiadacie?? nie da się. wiem, bo próbowałem z powodu uszkodzenia wału. Długa historia ale wiem, że to niemożliwe bo bez wału np na ręcznym hamulcy już nie ruszy. Może niektóre tylko tak mają to ja jestem niektóry

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 27, 2013, 11:45:37 am »
Mam problem ze skrzynia kątowa. Rozsypalo się łożysko od strony wyjścia pogłoski pasażera. Na skrzynce na tej białej naklejce z kodem kreskowym jest napisane 4X4W-7L486-EA a na obudowie 1X4W-7H425-DB
 Vesteon  Co oznacza napis na białej naklejce TC2104040035SXA? :-kogutki

Połączono

I co nikt nie wie, nie umie czy nie chce odpowiedzieć?
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2013, 16:55:56 pm wysłana przez Choina »

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 31, 2013, 15:14:35 pm »
Dziękuje wszystkim za pomoc  :P widzę, ze forum prężnie działa i jest bardzo pomocne  :-super Już uporałem się ze skrzynką kątową, działa bez zarzutu, znam zasady jej działania jak i różnice od 2001 do 2003r i po 2004r, jej słabe punkty, oryginalne łożyska, ceny łożysk, kolejność rozbierania jak i skłądania jej do kupy. Wyciągania i wkładania jej do auta, ilość oleju, korki spustowe i wlewowe, "patenty" na spuszczenie i wlanie nowego oleju.  :-X

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 31, 2013, 15:56:44 pm »
Jeśłi nabyłeś taką wiedzę to pisz, a nie się chwalisz. Będzie dla potomnych.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 31, 2013, 17:17:03 pm »
Wszystko w swoim czasie :-hehe

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 03, 2013, 22:23:33 pm »
witam też mam taki problem .Można zdemontować wał i jeżdzić tymczasowo na samym przednim napędzie czy brak wału doprowadzi do jakiś usterek

Bzdura nie da się. Jeżeli skrzynka kątowa przekazuje 61% momentu na tył to jak chcesz jeździć bez wału?

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 03, 2013, 23:20:24 pm »
widzę to jakieś nieścisłości. jeżeli jest stały to stały jeżeli jest sprzęgło wiskotyczne to napęd jest tzw rozłączany czyli tak jak ja miałem cały moment poszedł na tylne koła z mniejszą przyczepnościa. w teorii tylko i wyłącznie napęd na sprzęgle wiskotycznym miał za zadanie przekierowywać moment na oś z większą przyczepnością. oczywiście piszę tu z wiedzy którą posiadam przy mechanice która występuje w audi quattro(stały napęd /starsze egzemplarze/) i vw syncro(jak golf 2,3, passat b3. b4 ). ciekawi mnie to czy może ma ktoś jakich zarys schemat jak dokładnie wygląda ta skrzynia rozdzielcza w środku. bardzo byłbym wdzięczny :-help

Stały napęd na 4 koła rozłożony w proporcji 39% przód i 61% tył spowodowany zazębieniem i konstrukcja skrzynki kątowej. Sprzęgło wiskotyczne, które zastosowano w skrzynce kątowej (tylko do końca 2003r) ma za zadanie przechwycić różnice w prędkości miedzy osiami i zasprzęglić przekazując więcej momentu na oś z mniejszymi obrotami (mająca lepszą przyczepność) Pooglądaj to zrozumiesz http://www.youtube.com/watch?v=J1BkjNgxGAg Po 2004 r zlikwidowano w skrzynce kątowej sprzęgło wiskotyczne z co najmniej 2 powodów. Pierwszy to umiejscowienie sprzęgła, które poddane jest potężnym siłom na nie działających ze względu na umiejscowienie na samym środku przekazania napędów, Torsen byłby w tym miejscu 2x lepszy, dlaczego go tam nie wsadzili  :- pojęcia Drugi powód to nie przewidziana wymiana oleju w skrzynce kątowej, gdzie w związku z pkt 1 mojego wywodu olej i tarczki zużywają się z duzą szybkoscią. Znacząco jej żywotność przedłuży częsta wymiana oleju. Po 2004r zlikwidowano archaiczne sprzęgło wiskotyczne, gdzie zadanie sprzęgła przejęła "wysoko rozwinięty" system kontroli trakcji DSC. Łopatologicznie jeżeli system wyczuje różnice w prędkości któregokolwiek koła przyhamuje szybciej kręcące się koło, a skrzynka przekaże moment na koło z lepszą przyczepnością, czyli najwolniej się kręcące lub stojące. UFF

Offline badziej

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Skrzynia rozdzielcza (reduktor) X-Type 2.5 benzyna
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 14, 2013, 20:38:47 pm »
u mnie tez wystepowalo stukniecie podczas puszczania sprzegla, po regeneracji jest o niebo lepiej jednak jeszcze gdzies maly luz pozostal prawdopodobnie na uzebieniu. Regeneracja tej skrzynki zazwyczaj sprowadza sie do wymiany lozysk NTN od 2 do 4 szt, koszt 2x330pln i 2x90 ale zazwyczaj tylko jedno za 330 siada(brak zamiennikow), oraz regeneracja 'zabieraka' tj cztery kolki o duzej twardosci wcisniete w jeden element przenosza moment na drugi element, koki te lubia sie zerwac( u mnie 2 ) wtedy wyrabiaja otwory w drugim elemencie, (kosi, niszczy lozyska, polosie itd) i same sie niszcza( dlatego powstaje duzy luz i stuka podczas puszczania sprzegla) da sie naprawic tylko trzeba miec gdzie. tzn zaspawac otwory (u mnie byly to juz duze fasolki 6 mm luzu i polowa kolka), zrobic je od nowa, dopasowac kolki na ciasno lepiej wieksze 1mm i polaczyc z drugim elementem najlepiej bez luzu. Frezarka cnc i szlifierka koordynacyjna, spawarka,
x type 2.5V6, manual 4x4, 2004, lpg