Autor Wątek: 2,7d - problem! Podczas przyspieszania wyczuwalne wahania obrotów i spadek mocy  (Przeczytany 3126 razy)

nino11

  • Gość
Witam wszystkich.
Może ktoś z Was spotkał się z tym problemem. Na wolnych obrotach samochód chodzi OK! Jednak podczas jazdy, szczególnie podczas łagodnego przyspieszania pod górę, występują chwilowe wahania obrotów z jednoczesną, wyczuwalną utratą mocy. W tym momencie słychać też coś w formie "buczenia", ale tylko w czasie spadków.  Obroty spadają o ok 100-200 obr. na ok 0,5 sek. Regularność co 2 sek. Nie mam błędów wg. diagnosty. Może macie jekieś sugestie. Bardzo proszę o podpowiedź. Pozdrawiam

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: 2,7d - problem! Podczas przyspieszania wyczuwalne wahania obrotów i spadek mocy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2012, 09:23:34 am »
hmm dziwne, że błędów nie ma ?????? Może EGR? Albo filtr DPF zapchany (o ile to model 2006-)

nino11

  • Gość
Odp: 2,7d - problem! Podczas przyspieszania wyczuwalne wahania obrotów i spadek mocy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2012, 00:47:58 am »
To jest 2004 rok. bez filtra DPF. EGR jest, ku memu zaskoczeniu, czysty. Sam już nie wiem skąd dobiega to buczenie. Raz mam wrażenie że z okolic śilnika, innym razem , że gdzieś spod samochodu. Czy tak mogłaby zachowywać się turbina? Jakie ciśnienie powinna mieć ? Znajomy diagnosta twierdzi, że mam 0,2 (chyba bara ).
Pomiar wyglądał dość banalnie. Rozpędził auto od zera na odcinku 100-150m. To chyba mało wiarygodny sposób pomiaru............

melon

  • Gość
Odp: 2,7d - problem! Podczas przyspieszania wyczuwalne wahania obrotów i spadek mocy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 07, 2012, 11:53:18 am »
A może blokuje się kierownica spalin na turbo.  ??????

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 819
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: 2,7d - problem! Podczas przyspieszania wyczuwalne wahania obrotów i spadek mocy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2012, 15:32:13 pm »
Od razu chcę zaznaczyć że mechanikiem, nie jestem. A więc mogę się mylić ale wydaje mi się że ciśnienie doładowania (o ile zostało poprawnie zmierzone) wielkości rzędu 0,2 bara podczas przyspieszania samochodu jest chyba trochę za niskie.
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

nino11

  • Gość
Odp: 2,7d - problem! Podczas przyspieszania wyczuwalne wahania obrotów i spadek mocy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 09, 2012, 00:44:22 am »
"BLOKOWANIE SIĘ KIEROWNICY SPALIN" - BRZMI OBCO.....Zapytam diagnostę o ten problem.
Czy TEN PROBLEM MÓGŁBY DAWAĆ TĘ REGULARNOŚĆ WAHAŃ OBROTÓW SILNIKA .........................?
Dzięki za sugestie
A propos ciśnienia ...też myślę , że jest za niskie, lecz mam nadzieję, że sposób pomiaru był wykonany błędnie.

Offline misio666

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Cześć,
wiem że już trochę minęło czasu od wpisu ale może jeszcze jest autor problemu? Chciałem podpytać czy udało się temat rozpracować.