Autor Wątek: XJ_e plug-in Hybrid - Jaguar będzie miał hybrydę  (Przeczytany 3734 razy)

micky

  • Gość
XJ_e plug-in Hybrid - Jaguar będzie miał hybrydę
« dnia: Lipiec 04, 2012, 14:20:45 pm »
Jaguar będzie miał hybrydę, koncept już jest. Na Festiwalu Prędkości w Goodwood Jaguar pokazała XJ-a wyposażonego właśnie w takie źródło napędu, dając sygnał, że coś jest na rzeczy.


Projekt finansowany jest przez rząd brytyjski, a powstał we współpracy z Angielskimi kooperantami, m.in. w celu rozwijania wiedzy na temat ekologicznych samochodów.

Gdyby zdjąć kalkomanię z nadwozia, ciężko byłoby odróżnić tę wersję od innych odmian luksusowej limuzyny. Uważne oko zapewne dostrzeże gniazdko do ładowania baterii, umieszczone w tylnej części po stronie kierowcy, ale to w zasadzie jedyny wyróżnik hybrydowej wersji. Reszta pozostaje niezmienna, co jest dobrą wiadomością dla tych, którzy nie chcą rezygnować z tradycyjnego luksusu oferowanego przez Jaguara.

Do napędu auta służy 2-litrowy, turbodoładowany motor benzynowy, pożyczony z Land Rovera Evoque'a, który współpracuje z motorem elektrycznym o mocy 94 KM. W sumie do dyspozycji kierowcy jest moc 334 KM, dzięki czemu auto osiąga "setkę" w 6,5 s, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Za przenoszenie napędu na koła odpowiedzialna jest 8-stopniowa skrzynia automatyczna.

Umieszczone w pojeździe, litowo-jonowe baterie można naładować przy użyciu zwykłego gniazdka w 4 godziny. Gdy są pełne, pozwalają na jazdę przy użyciu jednostki elektrycznej na dystansie maksymalnie 40 km. Można również poruszać się przy użyciu tylko silnika benzynowego lub też obu motorów naraz. Spalanie auta wynosi 3,2 l/100 km, a emisja CO2 - poniżej 75 g/km. Na pełnym zbiorniku paliwa zasięg auta oszacowano na poziomie 1092 km.

Jaguar XJ_e plug-in hybrid to na razie tylko koncept, ale z dużymi szansami na produkcję. Bob Joyce, Dyrektor techniczny JLR twierdzi, że pojazd ten pokazuje, jak 5-litrowe V8 może być zastąpione przez 2-litrowy motor hybrydowy, bez straty osiągów. Tylko kto powiedział, że klienci chcą takiej zamiany?

Kiedy pojawi się hybrydowy XJ? Tego nie wiadomo, ale najprawdopodobniej już całkiem niedługo.

maras

  • Gość
Odp: XJ_e plug-in Hybrid - Jaguar będzie miał hybrydę
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2012, 16:08:38 pm »
ciekawe co z tego wyjdzie..

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: XJ_e plug-in Hybrid - Jaguar będzie miał hybrydę
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2012, 18:00:49 pm »
ostatnio miałem okazje jeździć Oplem Ampera i powiem szczerze, że byłem w szoku. Bardzo dziwne uczycie, bo w samochodzie jest strasznie cicho ale jak już sie przyzwyczaimy do tego, to naprawdę fajnie się jeździ tym autem. Samochód jest nie za duży, a waży ok dwóch ton co sprawia, że dobrze prowadzi się w zakrętach. W trybie sport udało mi się  pojechać nim 173 km/h i nawet było cicho w środku :) Wydaje mi się, że tak będzie wyglądała przyszłość, choć zdecydowanie wolnego swojego x-type w dieslu- jak chodzi, to wiem, że auto ma serce :)
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

slavek

  • Gość
Odp: XJ_e plug-in Hybrid - Jaguar będzie miał hybrydę
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2012, 21:25:22 pm »
3.2 na setkę  zasięg to 1100 km hmmm zrobili zbiornik paliwa wielkości pojemnika na płyn do spryskiwaczy??

Ja wiem że cała ta ekologia to jest trendy, ale czy ma to jakiś wymierny sens?

Bazyli

  • Gość
Odp: XJ_e plug-in Hybrid - Jaguar będzie miał hybrydę
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2012, 23:09:52 pm »
Tak, bo szczególnie u nas elektryczność to produkt kopalń, które są tak ekologiczne jak cholera :D

BlackV6

  • Gość
Odp: XJ_e plug-in Hybrid - Jaguar będzie miał hybrydę
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2012, 17:17:42 pm »
to jest teraz na topie  :) podobał mi się jeden artykuł który czytałem ostatnio na temat jaga c-x16 cytuje "Mamy 3.0 v6, mamy wieeeeelki i ciężki rozrusznik (do wspominanego przez autora wspaniale idiotycznego rozwiązania Start/Stop), mamy silnik elektryczny między konwerterem momentu a skrzynką biegów ( takie rozwiązania miały BMW to takie wspomagacze do 50 km/h ), mamy kontroler, mamy hydrauliczne hamulce z KERS-owantym odzyskiwaniem energii, mamy elektryczny kompresor do klimy i akumulator.Pytanie moje niezmiennie brzmi po co? " :)

do całości artykułu http://www.jaguar.org.pl/2011/09/c-x16-czyli-game-over.html