Autor Wątek: [x300] Nagłe przegranie silnika  (Przeczytany 14958 razy)

lysyyy

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 29, 2012, 18:49:51 pm »
Spróbuj jeszcze raz zagrzać silnik, potem dodać gazu (niech ktoś Ci pomoże  :-V ) i w tym czasie dolewaj gazu aż zalejesz na maksa i wtedy szybko zakręć korek i puść gaz. Zobacz jak się zachowa. Jeśli to tylko jakieś zapowietrzenie, a nie uszczelka, to powinno wtedy przepchać się.. Jeśli natomiast węże zaraz spuchną, to chyba jednak uszczelka będzie  :-zly

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 29, 2012, 19:51:26 pm »
Jutro go poskładam i spróbuję jeszcze raz go odpowietrzyć i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

booschmen

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 29, 2012, 19:59:06 pm »
Aha, a ogrzewanie chodzi? Czy ten układ też zapowietrza? Bo jeśli nie ma także grzania a pompa jest sprawna, to układ jest bardzo zapowietrzony - lub właśnie bardzo dużo spalin tłoczy do układu chłodzenia.

Z tego co mi wiadomo to x300 ma dodatkowa pompe wody na ogrzewanie, chyba ze ma to tylko XJR

Spalin(babelkow) faktycznie nie zobaczysz ale mozesz je wywachac na odpalonym silniku, te uklady chlodzenia tez nie maja obiegu jesli nie macisnienia, wiec przy odkreconym korku jesli bedziesz go grzac to sie zaraz przegrzeje, jak wywalilo uszczelke to na odkreconym korku po dodaniu nagle duzej ilosci gazu tzn musisz w podloge prawie, to powinno wywalic wode ze zbiorniczka.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:01:04 pm »
Pompa wody jest jedna elektryczna do ogrzewania. XJR ma jeszcze drugą pompę elektryczną do kompresora
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

booschmen

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:03:43 pm »
A jakim plynem go zalewasz???

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:05:23 pm »
Zalewam go płynem chłodzącym. A niby czym go mam zalewać??
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

booschmen

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:10:57 pm »
Wiem ze plynem, ale glikol rozpuszcza aluminiowe chlodnice;/, jesli borygiem lub tzw plynem z kauflanda  za 19zl za 5l to nic sie dziac nie powinno, przy takiej tem,peraturze jak mowisz ok 30stopni to moglo po prostu przytkac chlodnice, proponuje pojechac do np reala albo podobnego marketu(musi byc dosc duzy) i poszukac czegos do czyszczenia chlodnic ok 20 kilku zl bodajrze firmy stp i tym prze3pukac chlodnice i caly uklad.
 

lysyyy

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 29, 2012, 21:21:10 pm »
Owszem, ogrzewanie posiada swoją pompkę jeszcze, ale właśnie o to chodzi, żeby sprawdzić czy ten układ też nie jest zapowietrzony. A dlaczego niby nie ma obiegu przy odkręconym korku...?  :o Pompa jest i pompuje i odkręcony korek nie zatrzyma obiegu pompy.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 29, 2012, 21:24:41 pm »
Po włączeniu ogrzewania z nawiewów leci gorące powietrze tak więc nagrzewnica się odpowietrza
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

lysyyy

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 29, 2012, 21:35:21 pm »
To już jakiś plus. Trzeba zatem sprawdzić drożność chłodnicy. Ja zawsze robię to wydzielając chłodnicę z obiegu. Odpinam dolny i górny wąż, przygotowuję jakiś zbiornik (wiadro), mam pompkę obiegową (taką właśnie od ogrzewania samochodowego), łączę to wszystko i do zbiornika nalewam płynu wraz ze środkiem czyszczącym do chłodnic. I zostawiam taki obieg na godzinkę. Potem płukanie chłodnicy pod trochę większym ciśnieniem (wąż z kranu) i na koniec podłączam ją do obiegu. Taki system płukania gwarantuje, że cały ten syf nie osadzi się znowu gdzieś w silniku.

booschmen

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 29, 2012, 22:39:39 pm »
A dlaczego niby nie ma obiegu przy odkręconym korku...?  :o Pompa jest i pompuje i odkręcony korek nie zatrzyma obiegu pompy.

Cisnieniowy uklad chlodzenia polega na tym iz jesli nie ma wytworzonego cisnienia w ukladzie to pomimo iz pompa chodzi to i tak nie pompuje poniewaz jakbys sie pompie przygladnal tam sa spore luki, czyli wirni nie idzie przy samych sciankach obudowy wiec pompa chodzi ale tylko miesza plyn, wode itd (ciecz) ktora sie w ukladzie.  Dlatego czy to VW, Opel, Bmw, Jaguar czy inny wynalazek jesli posiada cisnieniowy uklad chlodzienia to musi byc zamkniety obieg inaczej nie pompuje, prosty przyklad jak spuszczasz plyn to zejdzie ile zejdzie ja odpalisz pojazd to teoretyczenie pompa powinna wyrzucic reszte plynu ale nie sie tak nie dzieje(nie ma cisnienia nie ma pompowania) nawet gram wiecej nie poleci po odpaleniu a zrob ten sam eksperyment np w starym polonezie bo nowe tez maja ten uklad to stary wywali jeszcze z 1-2L plynu;p

A ty "RedOctober" sprawdz jesli masz mozliwosc rownierz korek tzn zanim zacznie sie przegrzewac czyli jak chwile pochodzi i sie powiedzmy zagrzeje zgas silnik i powoli odkrecaj korek, jesli uslyszysz jak schodzi cisnienie(syczy) to jest ok jesli nie to masz korek do wymiany (nie trzyma cisnienia i sie przegrzewa bo nie ma obiegu) bardzo czesty przypadek w oplu;p
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 22:44:23 pm wysłana przez booschmen »

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 29, 2012, 22:57:49 pm »
Kolego booschmen przeczytaj wątek od początku. Piszę przecież że po nagrzaniu jak odkręcam korek to z sykiem ciśnienie wywala płyn, czyli korek trzyma ciśnienie.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

booschmen

  • Gość
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:18:05 pm »
Pisales ze po przegrzaniu;p a ja mowie o normalnym nagrzaniu czyli zanim zacznie sie przegrzewac czyli powiedzmy z zimnego silnika chodzi 1-2 min i dopiero gasisz i odkrecasz.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 30, 2012, 17:46:16 pm »
No i mamy winnego całego zamieszania. Gdyby nie stanęły te wentylatory to pewnie długo bym nie wiedział w jakim stanie jest chłodnica w moim kocie.
A oto i ona:

Widok od strony wentylatorów:




Widok od strony chłodniczki klimy:




A tak wygląda mój kotek teraz po poszukiwaniu usterek:

A skoro już mój kotek jest na stole operacyjnym to zafunduję mu mały remoncik silnika. A mianowicie nowa pompa wody, nowy termostat, regeneracja alternatora i rozrusznika, nowy rozrząd, nowa chłodnica płynu chłodzącego oraz nowa chłodniczka klimatyzacji, uszczelka pod głowicą, planowanie głowicy oraz wymiana płynu od wspomagania (w chłodnicy wody jest chłodniczka oleju od wspomagania), oleju silnikowego, płynu chłodzącego, świece zapłonowe, pasek alternatora i drugi od klimatyzacji, oleju w skrzyni automatycznej. Wymianie ulegną też węże od chłodzenia oraz te wychodzące od zbiorniczka wspomagania. To tak na początek zobaczymy w praniu co jeszcze wyjdzie, bo będę sprawdzał też zawieszenie a tam na pewno coś znajdę do wymiany. Jak zakończę ten remont to mój portfel chyba weźmie długie wakacje o ile to przeżyje. :-wstyd
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2012, 17:53:05 pm wysłana przez RedOctober »
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: [x300] Nagłe przegranie silnika
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 30, 2012, 19:32:28 pm »
Portfel niewazny..za to jaki sprawny kot bedzie..do tego ten kolor..eh kolejne moje marzenie :-R
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8