przechodziłem to niedawno
. akumulator masz do wymiany. nie musisz kupować oryginału za 1200zł lub regenerować (nikt nie chce tego robić, za duże ryzyko bo konstrukcja gruchy nie przewiduje zaworu, a wszelka rzeźba przy 200bar to
). pasuje 1do 1 akumluator od Range Rovera P38
. nowy kosztuje 500zł, ma nieco większą pojemność ->0,3l, jaguara 0,25l, parametry te same, mieści się bez problemu, jedyne co to trzeba nałożyć kawałek obciętego gumowego wężyka na śrubę mocującą pompę, bo przy dużych drganiach mógłby obijać się. rachunek jest prosty 500zł za nowy a nie 1200
. teraz pompa załącza się po 7 naciśnięciu hamulca a wykrzynik dopiero gdzieś po 25 naciśnięciach szybkich hamulca.
procedura:
szmata wokół gruchy, na wył. zapłonie depczesz ze 30 razy hamulcem aby zrzucić ciśnienie w układzie. odkręcasz gruchę trzymając francuzem pompę (inaczej wyrwiesz poduchy mocowania a grucha i tak nie puści
). zakładasz nowy i odpowietrzasz układ zgodnie z procedurą odpowietrzania. generalnie dużo powietrza się nie dostaje ale jednak...