Autor Wątek: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?  (Przeczytany 4623 razy)

Offline dziadzol

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 196
XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« dnia: Maj 16, 2011, 19:07:59 pm »
Most od 100km/h daje o sobie znać. Uszczelnienie i wymiana oleju sytuacji wiele nie zmieniły. Zastanawiam się więc czy szukać używanego i liczyć, że będzie lepszy od tego co mam teraz czy też kupować zestaw naprawczy zakładając, że most nie jest kompletnie skatowany?
Może ktoś coś podpowiedzieć?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 16, 2011, 19:15:57 pm »
hej, to niestety powszechny problem. kupujac uzywaniego mostu nie znajac jego historie moze bedziesz mial
spokoj na krotko, po regeneracji bedziesz wiedzial co masz. sam chcesz zregenerowac?

grochu27350

  • Gość
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 16, 2011, 22:11:58 pm »
Hej nie kupuj używki  :-nuts ja wymieniłem wszystkie uszczelniacze, łożyska , i pierśćienie zaciskowe ,pięknie pomalowałem na czarno i mosteczek jak nowy koszt zakupu częśći  dwa lata temu to ok 800zł  no tylko w pierony roboty

Jakub32

  • Gość
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 16, 2011, 22:14:44 pm »
Kupuj używany z ostatniego rocznika X300, pełno tego.  Dobrze most zrobić to trudna sprawa.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 16, 2011, 22:18:08 pm »
prawda jest, ze za 200-300 zl kupisz uzywanego mostu, a wymiana jest o wiele mniej robota niz regeneracja.
za 800 zl plus robiczizna mozesz wiec przez 3-4 lata co roku "nowego" mostu zamontowac... a pomysl z x300
nie jest glupi. choc jak zregenerujesz, to masz to z glowy na zawsze.

Offline dziadzol

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 17, 2011, 16:24:37 pm »
Dziękuje Kolegom za podpowiedzi... manewr z X300 sam już rozważałem, tylko, że mostów po 200 lub 300 pln jakoś w internecie nie znalazłem, za to po 700 lub 800 coś już się pojawia. Z kolei zestaw naprawczy kosztuje obecnie tysiąc pln, więc różnica niewielka, biorąc pod uwagę, że regeneracja ma być na zawsze.
Sam się za to nie wezmę, bo żaden ze mnie mechanik, co najwyżej świece, bezpieczniki i żarówki mi wymieniać a i to z dużym zapasem spokoju, bo choć mniej więcej kumam o co chodzi to manualnie nerwowy nieco jestem ;D
Myślałem o skorzystaniu z usług znanego na forum warsztatu Lux Auto w Raszynie, regenerowali mi maglownicę a przy okazji zaglądali już do tego mostu i twierdzą, że mogą zrobić, ale gdyby były jakieś inne opcje w Warszawie/okolicy, to chętnie skorzystam. PZDR

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 17, 2011, 16:32:24 pm »
hej, cena 200/300 zl to jest cena za mostek z xj40. ja pare lat temu dalem do regeneracji most w x300 xjr
do altamiry, bylem bardzo zadowolony i wtedy nie byl to droga impreza u nich. chlopcow z Lux Auto takze
znam, napewno znaja sie na rzeczy ale jakos cenowo nie bylem z nimi zadowolony. najlepiej zapytaj sie
tu i tam ile chca, to bedziesz mial porownanie. kontakt do altamiry znajdziesz w dzial warsztatow.

Offline dziadzol

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 17, 2011, 19:08:34 pm »
hej, cena 200/300 zl to jest cena za mostek z xj40. ja pare lat temu dalem do regeneracji most w x300 xjr
do altamiry, bylem bardzo zadowolony i wtedy nie byl to droga impreza u nich. chlopcow z Lux Auto takze
znam, napewno znaja sie na rzeczy ale jakos cenowo nie bylem z nimi zadowolony. najlepiej zapytaj sie
tu i tam ile chca, to bedziesz mial porownanie. kontakt do altamiry znajdziesz w dzial warsztatow.

To fakt, że Lux Auto nie powala niskimi cenami. Tyle, że do Raszyna bliżej i wygodniej niż pod nowy Nowy Dwór. Nie zaszkodzi jednak spróbować Altamiry - słyszałem, już że taniej mają. Dzięki. PZDR

Offline dziadzol

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2011, 14:36:16 pm »
No i okazuje się, że z mostem prawdopodobnie wszystko jest OK, do sprawdzenia są łożyska. A Lux Auto z Raszyna gotowe było już za regenerację się brać! Nieładnie, oj nieładnie...

Offline Generał Lee

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • XJ40 4.0 '93
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 19, 2018, 20:11:45 pm »
Witam.

Nie chcę zaczynać nowego wątku więc napiszę tutaj.
Powoli odzywa mi się most w Jagu - xj40, 4.0 automat. Patrzyłem na allegro i jest ich jak na lekarstwo, a zresztą kupowanie używki to taki trochę strzał - nie wiadomo co z niego będzie.
I tu mam pytania: lepiej próbować zregenerować (tj. wymienić łożyska, uszczelnienia, olej itp.) czy szukać używanego, ale z jakąś w miarę pewną historią? Ktoś poleci jakiś zakład, który to regeneruje w okolicach Radomia, Warszawy (wiem, że to jest napisane wyżej, ale posty są stare, mogło coś się zmienić ;))? Jakieś orientacyjne koszty?
Czy do xj40 będą pasować mosty z x300, x308?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 19, 2018, 21:10:45 pm »
Samodzielnie nie zregenerujesz. Trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Wysłałbym do regeneracji.

Dyfry pasują od x300. Jak już wymieniasz, szukaj wersji ze szperą, najlepiej 3.2  ;D

Będzie się lepiej zbierał i więcej palił na autostradzie ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2018, 21:22:44 pm »
U mnie most był już do regeneracji jak go kupowałem. Bardziej objawia się to tylko tym  że gdy wrzucę D w miejscu to go lekko przesuwa więc póki co jeżdżę. Na pewno go w przyszłości zregeneruje i będę miał święty spokój. Gdzieś kiedyś czytałem temat o identycznym problemie u kogoś i się okazało że to była kwestia wymiany kilku pierdolek w moście i tanim kosztem było po problemie. Kupisz używkę i może być to samo za jakiś czas, kupisz od x300 i też będzie loteria czy w przyszłości co nie wyjdzie a tak nie dużym kosztem zrobisz i wiesz co masz... sądzę że te 1000zl + - to nie jest jakaś tragiczna cena za pozbycie się problemu na stałe.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2018, 21:35:05 pm wysłana przez Demo »

Offline dziadzol

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 196
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2018, 11:34:34 am »
Odgrzany został mój stary temat, więc coś dopowiem, może się przyda: tamten most ostatecznie padł, jak w każdej 40-tce po 200 tysiącach przebiegu. Regeneracji nikt sensowny się nie chciał podjąć, tzn. każdy by zestaw naprawczy wpakował, jęcząc, jaka to ciężka robota i ile to musi kosztować, ale gwarancji nikt nie dawał, że znowu nie padnie. Nie wiem jak teraz, ale wtedy były też dostępne w V12 fabrycznie regenerowane mosty, tyle, że kosztowały majątek, coś chyba z 7k albo i lepiej. Ostatecznie u kolegi Karola w Szamotułach kupiłem dyfer z X300, on tam ma tego całe tony, więc było w czym wybierać. W Piastowie w Best1 mi chłopaki to złożyły i dopóki auto miałem, było z tyłu cicho a jeździłem tą 40-tką z pięć lat, albo lepiej, z tego z wymienionym dyfrem ze 3 przynajmniej. Dlatego wymiana na dyfer z X300 wydaje mi się najrozsądniejszym wyjściem. Podejście typu: zrobisz, to wiesz co masz, w przypadku mostów się nie sprawdza, bo zrobisz, wydasz kasę i po jakimś czasie wyrąbany most znów będzie wyć, jak wył. Wymiana na używkę wychodzi taniej niż taka naprawa, a jak znajdziesz dobry most, to jest szansa, że do tematu nie będziesz wracał.

Offline Generał Lee

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • XJ40 4.0 '93
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2018, 11:56:12 am »
No właśnie, tu pojawia się kolejna kwestia - jeśli most huczy, to co od strony technicznej może to być? Bo jeśli łożyska, to wymiana ich może pomóc, pod warunkiem, że nie ma jakiejś owalizacji w miejscu ich osadzenia. Jeśli koła zębate (bo się już np. zużyły w eksploatacji - to się w ogóle zdarza? ;)) to wtedy nic nie pomoże... Podejrzewam, że trzeba go rozebrać i obejrzeć. ;)

Offline piorek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 275
  • Kocham to forum
Odp: XJ40 most - wymieniać na używkę czy zestaw naprawczy?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2018, 11:58:18 am »
Odgrzany został mój stary temat, więc coś dopowiem, może się przyda: tamten most ostatecznie padł, jak w każdej 40-tce po 200 tysiącach przebiegu.

Dyferencjały nie padają przez przebieg tylko przez wieloletnie zaniedbania. Bardzo mała liczba użytkowników (oraz serwisów) sprawdza regularnie poziom oleju w moście, nie mówiąc już o jego wymianie czy dodawaniu dodatków do wersji LSD.
Jeśli zaś chodzi o regenerację to rozebranie mostu nie jest takie trudne, łożyska da się wymienić tylko zazwyczaj zaniedbania prowadzą do uszkodzeń zębów przekładni więc regeneracja nie ma prawa się udać.

Inna sprawa, że część mostów zarówno w XJ40 jak i X300 miała wady fabryczne polegające na zbyt dużym luzie, bicie na czopie przekraczało 0,07mm i mosty te były wymieniane na gwarancji.