Autor Wątek: X-Type powróci  (Przeczytany 10569 razy)

Offline natas1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 187
X-Type powróci
« dnia: Luty 01, 2011, 22:09:37 pm »
"Jaguar będzie produkował konkurenta BMW serii 3.
Obecnie w ofercie Jaguara znajdują się modele XK, XF i XJ, z których najtańszy - XF kosztuje ponad 200 tys. zł. Klienci, którzy chcieliby kupić auto z kotem na masce, ale dysponują mniejszym budżetem, niestety odchodzą z kwitkiem z salonu Jaguara. Dlatego szef brytyjskiej firmy Adrian Hallmark powiedział, że poważnie myśli nad rozbudowaniem oferty o model, który byłby tańszy i klasyfikowałby się niżej od modelu XF. Auto konkurowałoby z BMW serii 3 i Mercedesem klasy C i tak jak niemieccy rywale zostałoby przygotowane w kilku wersjach nadwozia. BMW i Mercedes na razie mogą spać spokojnie, gdyż przygotowanie nowego Jaguara zajmie brytyjskiej marce kilka lat.
" źródło Autokrata

Ciekawe jaki będzie miał wygląd.
X-Type 2.0D 2005

wojt

  • Gość
Nie będzie tanich Jaguarów
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2011, 11:30:45 am »
Jaguar kolejny raz zastanawia się nad sedanem pozycjonowanym poniżej modelu XF. Nie będzie to jednak odpowiednik modelu X-type.

Ortodoksyjni wyznawcy marki Jaguar jako najgorszy koszmar wypominają model X-type. Wygląda na to, iż szefostwo marki ma podobne poglądy, bowiem nowy menager marki Jaguar wyraźnie twierdzi, iż Jaguar nie może produkować tanich samochodów.




REKLAMA  Czytaj dalej




Mimo to firma dostrzega konieczność wprowadzenia samochodu pozycjonowanego poniżej modelu XF, który jednocześnie zachowa wszelkie cechy współczesnych Jaguarów. A to oznacza połączenie mocy, stylu i prezencji.

Dlatego Jaguar planuje wprowadzenie niewielkiego pojazdu sportowego, który byłby oferowany również w nadwoziu sedan. Takie auto mogłoby konkurować z BMW serii3 i Audi A4/A5. Niestety wszystko wskazuje na to, iż nowy, mały "kotek" pojawi się najwcześniej w 2015 r.

Źródło: Moto Target

http://moto.wp.pl/kat,121,title,Nie-bedzie-tanich-Jaguarow,wid,13091465,wiadomosc.html

khamsin

  • Gość
Odp: Nie będzie tanich Jaguarów
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2011, 15:01:02 pm »
Pisano już tu o następcy X-Type wiele razy i sam podawałem dośc bogate informacje z angielskiej prasy. Wklejanie "takich rewelacji" z wirtualnej polski jest chyba nieporozumieniem. Forum Jaguara do czegoś zobowiązuje. Po co wklejać tutaj cokolwiek co media jakże dalekie od branży motoryzacyjnej "pierdną" na temat Jaguara czy czegokolwiek. To niepoważne.
Ta informacja jest tak pusta -nic w niej nie ma, dosłownie nic -sama woda...
Co to znaczy: ..."niewielkiego pojazdu sportowego, który byłby oferowany również w nadwoziu sedan"... -jak się zastanowić to czyste pustosłowie!

Co to znaczy też "tani" Jaguar? X-Type nie był żadnym tanim Jaguarem. Był poprostu samochodem tej firmy z segmentu klasy średniej i jako najmniejszy model był też najtańszy -to jest oczywiste (czy to oznacza -tani???) i tak samo konkurował z BMW 3er czy C-Klasse jak będzie konkurował ten nowy! To że powstał na bazie Mondeo nie oznacza, że konkurował z Fordem Mondeo czy Oplem Vectra. To, że nie był to Jaguar "chciany" właśnie w takiej formie w jakiej powstał prowadzi do tego aby do jego następcy podejść inaczej! TATA to rozumie ale też jest mu łatwiej bo nie ma takich "obciążeń" jak Ford gdzie komponenty, płyty podłogowe i silniki do wyboru leżały na półkach...

Zsumuję to co już pisałem nie raz a co pochodzi z dobrych źródeł -publikacji prasy branżowej, brytyjskiej -komentarze do wywiadów decydentów JLR. I wszystko to oczywiście- NAJPRAWDOPODOBNIEJ -bo pewnego nie ma nic póki co.
Nowy X-Type (oczywiście nie wiadomo jak się będzie nazywał -napewno nie X-Type!):
Nowa platforma i struktura aluminiowa, wspólna też dla przyszłego XF-a (a więc na przyszłość wszystkie modele z aluminium jak XJ). Ultra nowoczesne i lekkie oraz "wydajne czwórki rzędowe! Oczywiście klasyczny układ napędowy jak w większych modelach. Podobno cała koncepcja gotowa -pytanie- na ile da się to tanio produkować bo auto jest zaawansowane technicznie i technologicznie a zarabiać na nim trzeba i ceny muszą być nieco poniżej od tych wspomnianej już konkurencji.
Premiera koniec 2013 (nie bardzo wierzę...)
Innych szczegółów już nie pamiętam ale chodzi właśnie o to aby samochód był klasyczny a nie przednionapędowy przerabiany na siłę na AWD aby wstydu nie było -niby Audi A4 też przednionapędowy ale stoi już za nim tradycja i jest to wyjątek w klasie średniej ale premium, jak to się ładnie mówi... Jaguar z przednim napędem się nie kojarzy i to właśnie był problem wykorzystania podwozia od Mondeo!

wojt

  • Gość
baby-jag
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 21, 2011, 09:17:54 am »

khamsin

  • Gość
Odp: baby-jag
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 22, 2011, 21:12:23 pm »
Uważam to za pokrętne tłumacznie.
Myślę, że nieco inny jest prawdziwy powód.
Jaguar boi się ryzyka i woli iść bezpieczną drogą. XF jest sukcesem -jego następca ma być aluminiowy. Oczywiście technologia ta jest już opanowana ale... ta nowa płyta ma być płytą uniwersalna i dla XF'a i dla XS'a.
Więc bezpieczniej jest wypróbować to wszystko na modelu, który jest bardziej przewidywalny. XS -jest potrzebny i wydaje się być przyszłym sukcesem ale... pewności nie ma! X-Type też miał być pewniakiem.
Poza tym myślę sobie, że wciąż ciężko Jaguarowi znaleźć receptę na ten model i wciąż ma problem z wyważeniem jego strony technicznej a kosztami produkcji, więc woli poczekać. Co do tych wymiarów to co? XS ma być taki sam wymiarowo jak XF? To po co komu taki XS? Coś mi tu nie pasuje!

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: baby-jag
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 22, 2011, 21:46:02 pm »
bierzcie takze pod uwage, ze obecnie XF jest "najmniejszym" modelem marki. aby pozycjonowac nowego, "jeszcze
mniejszego" modelu i nie robic wrazenie ze teraz sie produkuje "maly" samochody, jest potrzebny nieco korekta
obecnej pozycjowanie XF-a. moim zdaniem nowy XF bedzie nieco wiekszy, co daje mozliwosc pozycjowanie
"malego" modelu w segmencie BMW3 albo C-Klasse, ktory sie wyrozni w palecie Jaguara. Jezeli nowy "maly"
model ma byc konkurencje w tym segmencie, to bedzie on takze konkurowal z obecnym XF-em. XF rosnie, zeby
nowy model moze byc troszeczke mniejszy od obecnego XF-a. Tylko wtedy nowy model ma szansy na rynku.

Przemek

  • Gość
Odp: baby-jag
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2011, 13:50:06 pm »
Nowy XF jeszcze większy? Przecież teraźniejszy model jest wielki (4961/1877/1460). Powiększając go stanowił by z kolei konkurencję dla XJ (5122/1894/1448).

Dosyć dziwne te ich tłumaczenie. khamsin może mieć rację - tu chodzi o inne, niewymiarowe, względy. Przecież XJ to konkurencja dla S-klasy, XF dla E-klasy, a XS powinien konkurować z Mercedesem C. Chyba, że Jag chce namieszać w segmentach.

Rob_W

  • Gość
Odp: baby-jag
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 23, 2011, 13:52:22 pm »
Jak będzie wyglądał jak mini-new-XJ, to moim zdaniem jest na co już odkładać pieniądze ;-)

khamsin

  • Gość
Odp: baby-jag
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 23, 2011, 21:34:27 pm »
Przemek ma rację!
XF jest wymiarowo i "w świadomości klienta" dobrze spozycjonowany! Wpasowuje się formalnie w to co reprezentują BMW 5er czy E-Klasse. Tu nie trzeba nic nowego wymyślać. XS musi być mniejszy. Tu jest problem bo ma być oparty na tej samej płycie co nowy XF. Nie wiem jak to chcą rozwiązać ale najprawdopodobniej platforma XS'a będzie miała mniejszy rozstaw o te 11-16cm a samo auto krótsze nieco zawisy i może być w sumie krótsze o 30-33 cm bez problemu (tzn problem zawsze jest potem w proporcjach, w stylizacji). To daje rozsądną długość 460-465cm.
Samochody są dłuższe z modelu na model i nie wiem kiedy to wreszcie się skończy. Dziś okazuje się, że sedany klasy wyższej średniej dobijają granicy 5m! Jeszcze 25 lat temu tak długie były sedany luksusowe -mało który przekraczał 5m. Wozy klasy średniej są już większe niż dawne klasy wyższej. W tej klasie ten akurat trend forsują firmy, które zaprzestały produkcji aut o segment większych i dla których klasa średnia jest teraz szczytową w ofercie: Ford (oczywiście europejski  :)), Opel, Peugeot, Renault a nawet VW choć tu efekt jest taki sam tylko historia inna. Zauważcie, że BMW 3er i C-Klasse należą do najkrótszych w swej klasie. Jaguar musi zrobić XS'a dość kompaktowo, tak uważam, góra 465cm -chodzi o to aby był takim dynamicznymi sprawnym modelem a więc nie "przerośniętym" -coś takiego jak BMW 3er. Choć i tak będzie od niego dłuższy ale to nie powinno rzucać się w oczy. Tak ja to widzę. A jak będzie? To i ja zobaczę  :)

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: baby-jag
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 23, 2011, 21:49:17 pm »
Cytat: http://moto.money.pl/
Choć do tej pory wszystko wskazywało na to, że średniej wielkości sedan spod znaku drapieżnego kota ujrzy światło dzienne w 2014 roku, Adrian Hallmark, globalny szef Jaguara, poinformował, że jego premiera zostanie przesunięta o kilka lat.

Skąd ta zmiana? Podczas, gdy początkowo planowano odsłonić nowego Jaga przed debiutem kolejnej generacji modelu XF, teraz zdecydowano się zaprezentować auto nieco później. Powód? Całkowicie nowy sedan przypominać będzie wielkością obecnego XF-a, co przy oferowaniu obu aut jednocześnie spowodowałoby wewnętrzną konkurencję.

khamsin

  • Gość
Odp: X-Type powróci
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 25, 2011, 00:43:26 am »
No właśnie!
Nie wydaje się to Wam podejrzane???
Jaki sens ma XS wielkości XF'a???
Tu się coś nie zgadza bo za grosz nie ma w tym logiki.
Bo gdzie logika w tym, że XS jest podobnej wielkości co XF.
Nawet jeśli będą oparte na tej samej płycie a nawet tym samym rozstawie osi - da sie go skrócić nawet i o 25 do maksymalnie 30 cm.
To nie jest trudne technicznie (gorzej ze stylistyką!) przy klasycznym układzie napędowym, więc o co tu chodzi???
XS nie może mieć np 485-490 cm długości bo to bez sensu, on musi być konkurencją dla BMW 3er, C-Klasse (oba mają nieco ponad 450cm i mniej niż 460) czy Audi A4 a nie dla Mondeo czy Peugeota 508 (oba po 480cm).
Podtrzymuję, że chodzi tu po prostu o to, że Jaguar nie jest gotowy a może nawet i pewny założeń technicznych auta zwłaszcza pod kątem kosztu produkcji bo to nie problem powkładać do niego to co najlepsze a problemem jest dobrze na aucie zarabiać! I tu powinny leżeć powody a te wypowiedzi... dla mnie to mydlenie oczu bo... nielogiczne!

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: X-Type powróci
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 25, 2011, 17:41:18 pm »
No wlasnie... ja w tym nie widze nic "podejrzanego", Jaguar to powazna firma a nie partia polityczna.

XF ma teraz 4.96 m dlugosci, to jest o 9 cm mniej niz obecny BMW5. trzeby przypomniec, ze mowimy tutaj
nie o konkurencji wobec obecnych modeli, tylko wobec przyslych modeli. biorac pod uwage, ze BMW3 od
momentu prezentacj do modelu obecnego roslo z 4.35 metrow do 4.58, mozna smialo sie domyslec, ze
BMW 3 w momencie prezentacja XS-a bedzie wiekszy niz obecny. nie sadze, ze XS bedzie mial 4.85 metrow,
ale napewno bedzie on podobny do nastepnego BMW3 powyzej 4.60, a to juz blisko obecnego XF-a. Przy
podobym wygladzie klienci moga wybierac tanszego modelu, co nie jest w interesie firmy. XF musi i bedzie
rosnac, zanim prezentuja XS-a.

moim zdaniem jest to glowny powod przesunecia planow. do tego napewno nie szkodzi, ze pozwalaja na troche
wiecej czasu aby przygotowac calkiem nowy model w segmencie, w ktorym marka kiedys nie odnosil najwiekszy
sukces. przygotowanie nastepca XF na pewno bedzie mniej ryzykowny dla marki niz calkiem nowy model. to, ze
zarzad firma chce to porzadnie zrobic wskazuje raczej na profesionalnosc, a nie na fakt, ze nie maja pomyslow.

to, ze maja pomyslow udowodnia na biezaco od momentu przyjecia przez Tata. to, ze te pomysly poki
co sa bardziej niz trafny, pokazuje bilans.

khamsin

  • Gość
Odp: X-Type powróci
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 26, 2011, 01:02:03 am »
Pomysłów i dobrego podejścia ja TATA nie odmawiałem nigdy i teraz też nie.
Nie wiem tylko czy to tłumacznie jest prawdziwe. Oczywiście nie wykluczam, że jednak jest tak jak piszesz ale... mam swoje wątpliwości. Oczywiście, że auta rosną ale te skoki nie są duże. A co do BMW 5er to... no niestety nieprawidłowo przedstawiasz sytuację!
Otóż BMW 5er jako F10 ma jedynie 490 cm!!! Wymiar podany przez Ciebie dotyczy produkowanej w Chinach wersji o dłuższym rozstawie osi (o 14cm) i długości 504 cm -której z oczywistych względów nie możemy tu porównywać bo to jedynie specjalna odmiana na rynek chiński bo tam tak lubią  ;)! Tak więc XF pozostaje wciąż najdłuższym pojazdem w swojej klasie a pamiętajmy też, że BMW 5er jako pierwszy w historii jest oparty na płycie podłogowej 7er'a (dlatego też odeszli od zwyczajowej litery E w kodzie produkcyjnym  :)) a mimo to jest krótszy o 6 cm od XF'a!
Wydaje mi się więc, że nowy XF będąc najdłuższym w swej klasie specjalnie już nie urośnie, no może tak do psychologicznej granicy 499 cm a XS powinien się zmieścić w przedziale 465-472 cm. Oczywiście gdybam ale tak czuję.
Dlatego to tłumacznie Jaguara jest wciąż dla mnie dziwne.

red jaguar

  • Gość
Odp: X-Type powróci
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 18, 2011, 17:34:47 pm »
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/259904/

Silniki 3 cylindrowe 1,5 i 4 cylindrowe 1,8 ??????


BlackV6

  • Gość
Odp: X-Type powróci
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 18, 2011, 17:40:33 pm »
oby nie kot bez V to nie kot